خیابان های معروف شانگهای، تجربه ای عالی برای سرگرمی و خرید

به گزارش اکسپرس بلاگ، معرفی خیابان های معروف شانگهای

چین یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا به شمار می رود که تا چشم کار می نماید در آن می توانید ساختمان و آسمان خراش های مجهز و دیدنی را مشاهده کنید. دو شهر شانگهای و پکن که جز توریستی ترین منطقه ها این کشور هستند سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می نمایند. این کشور با برگزاری جشنواره ها و برنامه های توریستی مختلف در خیابان ها و سالن های مجلل خود سبب می گردد که شور و شوق افراد برای سفر به چین هیچگاه کمتر از گذشته نگردد. آنچه ما در این مطلب از مجله گردشگری می خواهیم درباره خیابان های معروف شانگهای در چین صحبت کنیم. این خیابان ها سبب می شوند تا شما بتوانید به شکل متفاوتی این شهر چینی را بگردید.

خیابان های معروف شانگهای، تجربه ای عالی برای سرگرمی و خرید

خیابان نانجینگ | Nanjing

یکی از مهمترین و معروف ترین خیابان های شانگهای در چین خیابان نانجینگ است. این خیابان در تمامی طول تاریخ مدرن چین جز پر اهمیت ترین منطقه ها شانگهای بوده و در حقیقت می توان گفت نانجینگ از زمانی که عبور و مرور دریایی در شانگهای اکونومیزه شد اولین خیابان تجاری آن بوده است. در حال حاضر می توان گفت یکی از نقاط برجسته شهر شانگهای به شمار می رود، این خیابان ترکیبی از مغازه های مدرن و سنتی را در خود جای داده است و بیش از 600 مغازه و غرفه از چین قدیم و تازه را در آن می توانید مشاهده کنید. شما در این خیابان می توانید اقلامی از غذا گرفته تا لباس، کفش، اسباب بازی و غیره را در آن پیدا کنید. البته باید به وجود سینماها، تئاترها، هتل ها، رستوران ها و غیره هم اشاره کنیم.

سمت شرق خیابان نانجینگ یکی از مهمترین و محبوب ترین قسمت های آن است و نانجینگ غربی هم به علت قرار داشتن بوتیک های لوکس و شعبه هایی از بهترین برندهای بین المللی جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. این خیابان برای کسانی که اهل خرید هستند یکی از مجذوب نماینده ترین خیابان ها به شمار می رود.

خیابان هوآی های | Huaihai Road

هوآی های یکی دیگر از خیابان های معروف شانگهای است که در این کشور از آن به عنوان نسخه بومی خیابان نانجینگ می شناسند. این خیابان مانند بردارش یکی از مهترین خیابان های شانگهای است و از آن با عنوان ستاره تجاری شهر یاد می نمایند. شما در پیاده روهای خیابان هوآی های که راه بروید شاید مغازه های متنوعی می شوید که هر کدام شعباتی از بهترین برندهای جهان هستند. این خیابان دارای سه قسمت است: قسمت شرقی، غربی و میانی.

قسمت شرقی این خیابان به ساختمان های تجاری و اداری شهر می رسد و بیشتر مراکز تکنولوژی و اتاق فکرها در آن واقع شده است.

قسمت میانی خیابان هوآی های به پاساژهای بزرگ و فروشگاه هایی مانند لیپو پلازا، سنترال پلازا و … اختصاص پیدا می نماید و برندهای مطرحی نظیر لویی ویتون و تیفانی هم در این محدوده شعبه دارند.

و اما قسمت غربی خیابان هم به صنایع دستی متنوع و آنچه که از جهانی مد انتظار دارید اختصاص داده شده است.

به غیر از روزها که این خیابان پر رفت و آمد است، شما شب های پر شور و هیجانی را در این خیابان می توانید انتظار داشته باشید. دریای نورهای نئونی و نمایشگرهای رنگارنگ، شهر را در شب جانی دوباره می دهند. به نظر می رسد در این قسمت از شهر، شانگهای هرگز به خواب نمی رود. راستی برای رزرو هتل در شانگهای می توانید به وب سایت آنلاین خبرنگاران مراجعه بفرمایید.

خیابان یویوان گاردن کامرس سیتی | Yuyuan Garden Commerce City

خیابان دیگری که در فهرست خیابان های معروف شانگهای در چین قرار می گیرد یویوان گاردن کامرس سیتی است. این خیابان پادشاهی هنرها و صنایع دستی شانگهای به شمار می رود، این خیابان در قسمت جنوب غربی این شهر واقع شده است و برای خرید اقلامی کلاسیک مانند عتیقه جات، کالاهای یشمی، طلا و نقره، چاپستیک، دکمه، نخ ابریشم و غیره نیز ایده آل است. حوالی خیابان یویوان گاردن به علت نقشه کلاسیک و فضای زیبایی که شامل سالن ها، چشمه ها و پاویلیون ها مختلف می گردد نیز از معروفیت بالایی برخوردار است. در حوالی گاردن می توانید معبد خدایان شهر قدیم را هم پیدا کنید اما امروزه بیشتر آن را به خاطر چشم انداز ها شگفت انگیز و مغازه های توریستی اش بازدید می نمایند.

خیابان سینان | Sinan Street

خیابانی به نام سینان در شهر شانگهای چین وجود دارد که محلی برای چهره های مشهور و افراد ثروتمند بوده است. این خیابان برای کسانی که اهل دوچرخه سواری هستند چشم انداز عالی و آرامش بخشی را به دور از شلوغی های شهر فراهم می آورد. هیچ خیابانی را از این نظر نمی توانید با خیابان سینان در شانگهای مقایسه کنید. دو طرف خیابان سینان خانه های کوچکی به سبک غربی به چشم می خورند. الگوی ظریف این ساختمان ها خبر از تاریخ طولانی و باشکوه می دهند. البته زمانی که به داخل خیابان سینان می روید، می بینید که مالک این خانه ها زندگی ساده و معمولی مانند دیگران دارند. راستی! شما می توانید برای رزرو هتل در شانگهای از وب سایت خبرنگاران استفاده نمایید.

خیابان ژین هوا لو | xinhua

برای کسانی که هوادار کتاب امپراطوری خورشید هستند خیابان ژین هوا لو می تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد. این خیابان زمانی محل زندگی یکی از معروف ترین نویسنده های چین به نام جی جی بالارد بوده، به جرات می توان گفت که این خیابان از زیباترین و سرسبزترین خیابان های شانگهای است، طی سالیان این خیابان نام های زیادی داشته است. ویلاها و بلوک های آپارتمانی زیبا و متعددی را می توانید در آن ببینید که بیشتراً در باغ هایی سبز و پر درخت قرار دارند.

خیابان شوجاهوی | Xujiahui

یکی از برجسته ترین خیابان معروف شانگهای شوجاهوی نام دارد. این خیابان در سمت جنوب غربی شانگهای مرکزی واقع شده است و منطقه ای متمرکز برای مراکز تجاری مدرن و مراکز حمل و نقل کشور به شمار می رود. اگرچه این خیابان تاریخ طولانی برای گفتن ندارد، اما نقش مهم و با ارزشی را در اقتصاد کشور چین بازی نموده است. این خیابان دو بازار کامپیوتر مهم و تعدادی مرکز خرید بزرگ دارد و مخاطبان خاص خودش را همیشه دارد. آنچه جالب است درباره خیابان شوجاهوی بدانید این است که شما با هر بودجه ای که دارید می توانید از این خیابان وسایل مورد نیازتان را تهیه کنید. دو مرکز خرید پسیفیک و دیپارتمنت استور برای هر دو برای خرید برندهای لوکس بین المللی مناسب هستند. برای قیمت های میانه هم دیپارتمنت استور شماره 6 را توصیه می کنیم. علاوه بر خرید می توانید روی رستوران ها، مراکز تفریحی و سایر مجذوب نمایندهیت های این خیابان حساب کنید و لحظات خوشی را سپری کنید.

خیابان دوئولون او | Duolun Lu

از دیگر خیابان های شهر شانگهای دوئولون لو است که به بسیار مشهور هم بوده و در منطقه هونگ کو واقع شده است. طول این عروسی 500 متر بوده و به عابران پیاده اختصاص داشته و با ساختمان های آجری قرمزی که از دهه 1930 احاطه شده است. شاید بتوان گفت معروف ترین جاذبه های خیابان دوئولون لو که در سال 1928 ساخته شده کلیسای مسیحی هونگ د تانگ است. در این بنا ترکیبی از عناصر غربی و چینی را می توانید مشاهده کنید. بعلاوه یک گالری هنر مدرن، موزه، کافه فیلم و ردیفی از غرفه های عتیقه فروشی را هم در آن پیدا خواهید کرد.

خیابان فوسینگ لو

به موازات خیابان هوآی های لو یکی دیگر از خیابان های معروف شانگهای به نام فوسینگ لو واقع شده است که در سال 1914 ساخته شده است. در زمان های دور این خیابان یکی از اصلی ترین قطب های شلوغ و سرزنده تفریحی شهر به شمار می رود. از میان جاذبه های برجسته ای که امروزه وجود دارد می توانید خودتان را به اتاق تجارت برزیلی یا آپارتمان های بلک استون در شماره 1331 اشاره کنیم.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 21851

به "خیابان های معروف شانگهای، تجربه ای عالی برای سرگرمی و خرید" امتیاز دهید

1 کاربر به "خیابان های معروف شانگهای، تجربه ای عالی برای سرگرمی و خرید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان های معروف شانگهای، تجربه ای عالی برای سرگرمی و خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید