رونمایی از آثار باستانی مصر که تا به امروز به نمایش گذاشته نشده

به گزارش اکسپرس بلاگ، آثار باستانی مصر

موزه ملی اسکاتلند که در شهر ادینبرگ واقع شده پس از یک دوره طولانی بازسازی از اکتشافات تازه آثار باستانی مصر رونمایی می نماید. موزه داران و مسئولین این موزه چهار سال را صرف آماده کردن نمایش مجموعه ای نموده اند که بیش از 3000 سال تاریخ و آثاری که تا کنون دیده نشده اند را به نمایش می گذارد. مارگارت میتلند مدیر ارشد مجموعه مدیترانه ای این موزه در مورد آثار قابل توجه این موزه سخن گفت: تابوت ملکه قرنه که از 1545 تا 1585 پیش از میلاد مسیح زندگی می نموده است. میتلند در مورد این اثر اعلام کرد مجموعه آثار قرنه نقطه قوت این مجموعه نمایشی است که به وسیله فلندرز پتری، پدر باستان شناسی مصر در سال 1908 در قرنه واقع در شهر باستانی تبس کشف شده است. به گزارش ایسنا و به نقل از آرت نیوز از آنجایی که این تابوت متعلق به سلسله اواخر قرن هفدهم یا اوایل قرن هجدهم پیش از میلاد است، اثری حیرت آور محسوب می گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا از این آثار باستانی مصر آگاه شویم.

رونمایی از آثار باستانی مصر که تا به امروز به نمایش گذاشته نشده

تابوت ملکه قرنه

هویت دو مومیایی که شامل یک زن و یک کودک حدودا دو یا سه ساله است، هنوز تعیین نیست اما تابوت کودک که روی تابوت زن قرار داشت، سبب از بین رفتن نوشته های هیروگلیف روی تابوت زن که نام او را تعیین می نموده شده است اما طراحی های گوناگونی که بر تابوت این زن نقش بسته است نشان می دهد این فرد متعلق به طبقه بالای جامعه و عضوی از خانواده سلطنتی در تبس بوده است. این مومیایی به وسیله برخی از باستان شناسان به عنوان ملکه قرنه و آثار باستانی مصر شناخته شده است. اگر این ادعا صحت داشته باشد این رویداد باعث می گردد تا ادینبرگ به اولین موزه ای تبدیل گردد که مجموعه ای از خانواده سلطنتی مصر را برای اولین بار خارج از مصر نگهداری می نماید.

جواهرات طلای قرنه

در آثار باستانی مصر ملکه قرنه همراه با تعداد زیادی متعلقات دفن شده بود که از جمله آن ها می توان به یک لوازم زینتی بی نظیر از جنس طلا اشاره نمود. آنالیز های علمی این جواهرات نشان داده است که برخی از این جواهرات از درجه بسیار بالای از خلوص برخوردار بوده که برای این دوره از تاریخ بسیار نادر است، چرا که عمل تصفیه کردن طلا در مصر تا دوره امپراطوری روم شناخته نشده بود. بعلاوه یک جفت گوشواره که طراحی بسیار خلاقانه ای را به نمایش می گذارند و یک گردنبند که شامل 1699 مهره طلا است نیز در این مجموعه واقع شده است.

تابوت کودک

با اینکه مصر شناسی مدرن بر پایه مطالعات مبنی بر مقبره های سلطنتی است اما این گالری سعی دارد آثاری را به نمایش بگذارد که اطلاعات بیشتری از اعضای دیگر جامعه مصر بازگو می نمایند را به نمایش بگذارد. به نظر می رسد این تابوت به وسیله صنعتگران دیر المدینه که به مدت 500 سال به ساخت مقبره در دره پادشاهان که دره ای باستانی در مصر است، پرداخته اند. این تابوت چوبی نقاشی شده که متعلق به اوایل سلسله هجدهم مصر است به عنوان تابوت یک کودک بسیار نادر محسوب می گردد.

نسخه نوشته شده به وسیله یک دانش آموز از ادیسه هومر در قرن سوم پیش از میلاد قطعه به جای مانده از نسخه دست نوشت ادیسه هومر اثری دیگر از مجموعه نمایشی است که متعلق به شهر باستانی اوکسیرینخوس منبع یکی از پربارترین اکتشافات پاپیروس است. متن نوشته شده مربوط به قسمتی از داستان است که ادیسه ماجرای سارق دریایی بودنش در رود نیل را تعریف می نماید. مسلما این بخش از داستان برای دانش آموز رومی که در مصر زندگی می نموده جالب است.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 23022

به "رونمایی از آثار باستانی مصر که تا به امروز به نمایش گذاشته نشده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از آثار باستانی مصر که تا به امروز به نمایش گذاشته نشده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید