زنگبار؛ شهر قصه های سندباد در تانزانیا ، تصاویر

به گزارش اکسپرس بلاگ، در امتداد ساحل تانزانیا، می توانید مجموعه جزایر زنگبار با بیش از 50 جزیره که بیشتر آنها بسیار تاریخی و مخلوطی از فرهنگ های مختلف هستند را مشاهده کنید. آشناترین جزیره در اینجا، جزیره زنگبار است که محلی ها به آن جزیره آنگیجا (Unguja) می گویند. زنگبار قسمت نیمه مستقل از تانزانیا است که پس از استقلال خود با جزیره اصلی وارد اتحاد سیاسی شد. تهاجم پرتغالی و کنترل ساحل سواحیلی در اواخر قرن 16، دوران طلایی مجمع الجزایر را به خاتمه رساند، اگر چه اعراب عمانی کمتر از یک قرن بعد به قدرت بازگشتند.

زنگبار؛ شهر قصه های سندباد در تانزانیا ، تصاویر

جزایر عظیمتر در این مجموعه، با وجود منابع کشاورزی و گیاهی، بسیار پرثمر و حاصلخیز هستند. بوی عطر خوب ادویه جات این جزایر مزرعه های کوچک را دربرگرفته و فضایی عجیب و مرموزی به وجود آورده است. سواحل این جزایر معمولاً بسیار خیره کننده هستند و با شن های سفید پودر مانند و درختان خرما در گوشه و کنار آن پوشیده شده اند. آب دریای آن کم عمق و استوایی، و صخره های آن برای غواصی و اسنورکلینگ بسیار مناسب است.

دیدنی های زنگبار

برای آنهایی که به دنبال بهترین ها و خصوصی ترین ساحل های شنی برای آرامش و استراحت هستند، جزیره مِمبا (Mnemba) بدون شک بهترین گزینه برای یک ماه عسل تانزانیایی یا تعطیلات است. این جزیره کوچک به عنوان یکی از رمانتیک ترین مقصد ها برای سفر، در زنگبار شناخته می گردد.

شهر سنگی

در میان شهر زنگبار، شهر سنگی، یک مارپیچ از کوچه های تنگ که با مجموعه ای از قصرها، مساجد و مغازه های کوچک کامل شده، وجود دارد. برای یک یا دو شب به این جا بیایید و در یک هتل کوچک یا خانه بازرگانی که به هتل تبدیل شده بمانید و از فضای حیرت انگیز این مکان لذت ببرید. دیدن پارک دریایی جزیره چول (Chole) در نزدیکی شهر سنگی، زندان و جزیره مار (Snake)، سفر یک روزه نشاط انگیز و پرطرفداری در این منطقه محسوب می گردد.

زنگبار شمالی

با فاصله دو یا سه ساعت رانندگی از شهر سنگی، نونگوی (Nungwi) زیبا و خیره کننده مانند آهنربا، گردشگران را به سمت خود جذب می نماید. برای غواصی و لذت بردن از جو زنده روستایی و سواحل به نونگوی بروید، ماجراجویی های زیادی در انتظار شما هستند.

شبه جزیره میچاموی

در قسمت جنوب شرقی جزیره زنگبار، شبه جزیره میچاموی (Michamvi Peninsula) با خانه های کوچک، هتل های عجیب عظیم، ساحل های سفید خیره کننده و درختان نخل پذیرای گردشگران خواهند بود.

جنوب غربی زنگبار

در جنوب شهر سنگی، شبه جزیره فومبا (Fumba Peninsula) یکی از قسمت های محبت آمیز و آرامش بخش جزیره با سکوتی دل انگیز و گردشگران اندک، محیطی مناسب برای تمدد اعصاب است. سواحل این بخش زنگبار، برنده جایزه تفریحگاه های طبیعت دوست در جزیره چامب (Chumbe) شده است. در ساحل جنوبی زنگبار، می توانید منطقه حفاظت شده خلیج مِنای (Menai)، مکانی امن برای حفظ گونه های در معرض خطر لاک پشت دریایی را ببینید.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5359

به "زنگبار؛ شهر قصه های سندباد در تانزانیا ، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگبار؛ شهر قصه های سندباد در تانزانیا ، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید