سفری راحت برای معلولین و جانبازان ، نکات مهم برای راحتی بیشتر !!

به گزارش اکسپرس بلاگ، در جهانی امروز و در کشورهای پیشرفته، دیگر معلولیت، محدودیت آفرین نبوده و روز جهانی معلولین، تنها یک شعار نیست. اگر پیگیر اخبار باشید، می دانید که در جای جای جهان، مواردی همانند ورزش معلولین در حال حرکت به سمت جلو بوده و معلولین، کم کم راه خود را به سمت جهان باز می نمایند. در بسیاری از کشورها نیز در چند سال اخیر، امکانات بسیاری برای معلولین ایجاد شده تا زندگی راحت تری داشته باشند، امکاناتی مانند خودرو معلولین، محل پارک مختص معلولین، سطوح شیبدار و.... برترین کشورها در این زمینه عبارتند از: استونی، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، کشورهای اروپای شمالی، روسیه، سن مارینو، آفریقای شمالی و ایالات متحده آمریکا. هرچند متاسفانه در کشور ما این امکانات از لحاظ کمی و کیفی در درجه بسیار پایینی قرار دارند.

سفری راحت برای معلولین و جانبازان ، نکات مهم برای راحتی بیشتر !!

اعتماد به نفس داشته باشید !!

به هیچ عنوان فکر نکنید، کسانی که دارای معلولیت هستند، حق بیرون آمدن از خانه و سرگرمی را ندارند. حتی ممکن است برخورد برخی از افراد با شما خوب نباشد، اما مثبت فکر کنید و اینطور در نظر بگیرید که آن ها آشنایی با شرایط شما ندارند، پس یا ساده از کنارشان بگذرید یا درمورد شرایطتان برایشان صحبت کنید. در کل سعی کنید که افکار منفی را کنار گذاشته و خوش بگذرانید. اجازه دهید که همه روزها، روز جهانی معلولین باشد.

اطلاع دهید و اطلاعات جمع کنید !!

48 ساعت قبل از سفر، درمورد شرایط خودتان با مسئول تور، آژانس هواپیمایی یا هتل صحبت کنید تا از فراهم آمدن امکانات مورد نیازتان در طول مسیر و مقصد مانند خودرو معلولین، سطوح شیبدار، آسانسورهای مخصوص و.... مطمئن شوید.

با پزشکتان هماهنگ باشید !!

قبل از سفر بهتر است که با پزشکتان مشوت کنید و شرایط مسیر و مقصد را برایش شرح دهید تا در صورت لزوم، توصیه هایش را به شما ارائه دهد و داروهای ضروری را به شما گوشزد کند. گاهی اوقات نیز ضروری است که از طرف پزشکتان برای خدمه پرواز یا هتل، گواهی سلامت به همراه داشته باشید.

برنامه ریزی کنید !!

بهتر است قبل از سفر، تمامی هماهنگی ها را انجام دهید. ترجیحا با تور سفر کنید تا آن ها شرایط لازم را برای شما مهیا نمایند، اما اگر قصد سفر مستقل دارید، از سوال کردن خجالت نکشید. در خصوص رزرو بلیط، هتل و شرایط شهر مقصد، درمورد تمامی امکانات مربوط به خودتان سوال کنید. هتل ها و شهرهایی که مربوط به رویدادهای ورزش معلولین می باشند، معمولا امکانات قابل توجهی دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 26756

به "سفری راحت برای معلولین و جانبازان ، نکات مهم برای راحتی بیشتر !!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری راحت برای معلولین و جانبازان ، نکات مهم برای راحتی بیشتر !!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید