شرایط و مرجع تصمیم گیری درباره تعطیلی دانشگاه ها

به گزارش اکسپرس بلاگ، یک مقام مسوول در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هرگونه تصمیم در خصوص تعطیلی فعالیت دانشگاه ها براساس شرایط روز، نظرات فنی دانشگاه علوم پزشکی و تایید شورای تامین اتخاذ خواهد شد.

شرایط و مرجع تصمیم گیری درباره تعطیلی دانشگاه ها

علیرضا عبداللهی نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، گفت: وزارت علوم در تعطیلی دانشگاه ها پیرو تصمیمات وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم مرجع تخصصی برای تشخیص بیماری ها را در اختیار ندارند و وزارت بهداشت وظیفه تشخیص یا شناسایی میزان آغاز آلودگی را برعهده دارد و در این زمینه اطلاع رسانی می نماید.

عبداللهی نژاد تاکید نمود: از این رو وزارت علوم تابع تصمیمات و نظر وزارت بهداشت در تعطیلی دانشگاه ها است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: وزارت علوم بخشنامه 21 بندی به دانشگاه ها ابلاغ نموده که در آن توصیه های مراقبتی، بهداشتی و خدماتی و اقدامات وزارت علوم را تشریح نموده است.

مرجع تصمیم گیری برای تعطیلی دانشگاه ها

وی گفت: در بندی از این بخشنامه گفته شده که هر گونه تعطیلی، تعطیل موقت یا تعویق کلاس های درسی و واحدهای آموزشی منوط به نظر مرجع تخصصی است که همان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است؛ همچنین در شهرها و استان ها هم نظر دانشگاه علوم پزشکی و شورای تامین ملاک است؛ زیرا بر اساس قانون وزارت علوم اختیار تعطیلی ندارد.

وی ادامه داد: همچنان که در این مورد خاص (ویروس کرونا) ذیصلاح برای تشخیص بیماری نیستیم.

به گزارش فارس، در این یک بند از دستورالعمل وزارت علوم به دانشگاه ها تاکید شده است که اتخاذ هرگونه تصمیم در خصوص تعطیلی فعالیت موسسه براساس شرایط روز، نظرات فنی دانشگاه علوم پزشکی و نیز تایید شورای تامین خواهد بود.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 1008

به "شرایط و مرجع تصمیم گیری درباره تعطیلی دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط و مرجع تصمیم گیری درباره تعطیلی دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید