شهر ساحلی آناکلیا در گرجستان

به گزارش اکسپرس بلاگ، گرجستان کشوری است در منطقه قفقاز اوراسیا که از بخش غربی با دریای سیاه هم مرز است . در امتداد خط ساحلی این کشور چندین شهر وجود دارد که چند مورد از آن ها به سبب داشتن جاذبه ها و ویژگی های خاص مقصدی ایده آل برای سفر هستند . در میان شهرهای ساحلی گرجستان ، باتومی محبوبیت زیادی دارد اما در سال های اخیر شهر آناکلیا نیز توانسته به یک مقصد گردشگری بسیار جذاب تبدیل شود . آناکلیای گرجستان در ساحل جنوب شرقی دریای سیاه واقع شده و دارای ساحلی به طول 8 کیلومتر می باشد . در ادامه به ارائه اطلاعاتی کلی درباره شهر ساحلی آناکلیا در گرجستان پرداخته شده است . برای اشنایی با این شهر با خبرنگاران همراه باشید .

شهر ساحلی آناکلیا در گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

آناکلیا کجاست ؟

آناکلیا یک شهر و استراحتگاه ساحلی در غرب گرجستان است . این شهر در منطقه سامگرلو-زمو سوانتی ، در جایی که رودخانه اینگوری یکی از بزرگترین و مهمترین رودخانه های گرجستان به دریای سیاه می ریزد ، در نزدیکی مرز اداری با آبخازیا واقع شده است . آناکلیا یک ریزورت جدید در بخش جنوب شرقی دریای سیاه در سمت چک رودخانه اینگوری می باشد . شهر آناکلیا که قسمتی از منطقه زوگدیدی است در فاصله 30 کیلومتری زوگدیدی ، 350 کیلومتری تفلیس و 150 کیلومتری باتومی واقع شده است . آناکلیای گرجستان از شمال با شهرهای گالی ، اوچامچیر و سوخومی و از سمت جنوب با شهرهای پوتی ، کوبالتی و باتومی همسایه است . شهر ساحلی آناکلیا گرجستان در زمین مسطح واقع شده و کوه ها در فاصله 45 - 40 کیلومتری آن قرار گرفته اند .

آب و هوای شهر ساحلی آناکلیا در گرجستان

هماهمگونه که بیان شد آناکلیا در فاصله 150 کیلومتری شهر باتومی یکی از زیباترین شهرهای گرجستان واقع شده است . این شهر نسبت به باتومی که از آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب برخوردار می باشد میانگین بارش کمتر و روزهای افتابی بیشتر دارد .

زمان شلوغی و خلوتی آناکلیای گرجستان

آناکلیا در ماه های تابستان مخصوصا زمان برگزاری فستیوال جم روزهای شلوغ خود را سپری نموده و میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف گرجستان و کشورهای دیگر می باشد . با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان نیز از تعداد گردشگران این شهر ساحلی کاسته می شود . گفتنی است که از سال 2018 فستیوال جم برگزار نشده و فستیوال اکوویوز آناکلیا جایگزین آن می شود .

جاذبه های گردشگری آناکلیا در گرجستان

همانند دیگر شهرهای گرجستان آناکلیا نیز قدمتی طول و دراز دارد به طوری که اولین آثار سکونت در این منطقه به عصر برنز بر می شود . در زوگدیدی و آناکلیا چندین جاذبه تاریخی جذاب وجود دارد که علاقه مندان به تاریخ می توانند از آن ها بازدید نمایند . منطقه باستانی تسیخه - گودجی ، کاخ پادشاهی دادیانی ، صومعه مارتویلی ، صومعه خوبی ، کلیسای تسایشی و دژ روخی از جمله جاذبه های تاریخی منطه زوگدیدی هستند . همچنین در این منطقه چندین موزه دیدنی برای انتقال تاریخ و فرهنگ این ناحیه به گردشگران تور گرجستان وجود دارد . علاوه بر جاذبه های تاریخی ، این شهر دارای طبیعت فوق العاده ای است که می تواند برای طبیعت دوستان جذاب باشد . به گردشگران پیشنهاد می شود در سفر به این منطقه پارک ملی کولختی را از دست ندهند .

آناکلیا با سواحل شنی جذاب مکان مناسبی برای انجام تفریحات ساحلی است . پارک آبی آناکلیا از دیگر جاذبه های گرجستان است که در جاده ساحلی زوگدیدی واقع شده است . این پارک روباز محیطی زیبا و تمیز داشته و دارای بخش سرپوشیده مناسب بچه ها می باشد . پل عابر پیاده آناکلیا-گانماکوری که در انتهای غربی پارک ساحلی آناکلیا قرار گرفته با طولی 540 متری از دیگر جاذبه هایی است که در سفر به این شهر ساحلی باید دید .

هتل های آناکلیا ، شهر ساحلی غرب گرجستان

در سال های اخیر شهر ساحلی آناکلیا گرجستان در زمینه صنعت توریسم شاهد پیشرفت های قابل توجهی بوده است . در این شهر برای اقامت گردشگران و مسافران چندین هتل وجود دارد که مهمترین آن ها در ادامه لیست شده است :

  • Golden Fleece Resort Hotel
  • Hotel Anaklia
  • Hotel White House Anaklia
  • Guest House Anaklia
  • Palm Beach Anaklia
منبع: لذت سفر
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 1131

به "شهر ساحلی آناکلیا در گرجستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "شهر ساحلی آناکلیا در گرجستان" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر ساحلی آناکلیا در گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید