عصر طویلگی به صحنه نمایش می آید

به گزارش اکسپرس بلاگ، نمایش عصر طویلگی به کارگردانی عماد سالکی فراوری جدید آموزشگاه هنر های نمایشی سولو برای اجرا آماده می گردد.

عصر طویلگی به صحنه نمایش می آید

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، نمایش عصر طویلگی نوشته علیرضا غفاری و به کارگردانی عماد سالکی، اثر جدید گروه تئاتر سولو است که مراحل آماده سازی و تمرینات خود را می گذراند.

این نمایش که سال 98 با ترکیبی از بازیگران تئاتر و هنرجویان آموزشگاه سولو آماده اجرا می شد، ولی به دلیل اعمال محدویت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سالن های نمایشی و بالطبع فعالیت های فرهنگی و جمعی، موقتاً تمریناتش را متوقف کرد، اخیراً با اعلام بازگشایی ها و اعمال کلیه موارد پیشگیرانه بهداشتی، تمرینات خود را از سر گرفته و در انتظار ظهور بر صحنه است.

عماد سالکی، کارگردان این نمایش گفت: نمایش عصر طویلگی از خرداد 98 در آموزشگاه هنر های نمایشی سولو فراوری خودش را شروع کرد و بهمن و اسفند 98 آماده بازبینی شد و درست موقع بازبینی ها به دلیل کرونا و بسته شدن سالن های تئاتر به مدت سه ماه تمرینات متوقف شد و بازبینی به تاخیر افتاد، و رایزنی ها و هماهنگی هایی که برای اجرای عمومی این اثر انجام دادیم موکول به اطلاع ثانوی شد در شرایط قرنطینه تمرینات را به صورت غیر حضوری و آنلاین زنده نگه داشتیم و اکنون بعد از 3 ماه تعطیلی و توقف تمرینات، از 2 خرداد 99 با رعایت تمام مسائل بهداشتی و حفظ سلامت، بهمراه گروه با شیلد وماسک و با تمام سختی ها، نگرانی ها و دغدغه سلامتی اعضای گروه، اما عشق به تئاتر، تمرینات خود را از سر گرفته و خود را آماده اجرا می کنیم.

بازیگر شمس پرنده اضافه نمود: این متن بیش از پیش از اهمیت بسزایی برخوردار بود و بعد از داستان قرنطینه و فراگیر شدن کرونا در دنیا اهمیت اجرایی بیشتری به خود گرفته و حال می فهمیم، کرونا گویی هشدار طبیعت به انسان است، انسانی که حتی به خودش رحم نمیکند وتمام موجودات و دنیا را به خطر می اندازد.

وی در ادامه به این نکته اشاره نمود که گروهش با کوشش بیشتر، هدفمند و با عشق، تمرینات خود را جدی تر از گذشته شروع نموده است و کرونا نتوانسته راه اجرای عصر طویلگی را سد کند و در خاتمه اضافه نمود که فعلا برای اجرای عمومی این اثر منتظر اعلام شرایط جدید تماشاخانه ها و در حال رایزنی هستیم و اخبار تکمیلی و زمان اجرا به زودی اعلام می گردد.

امیر کاوه آهنین جان، بازیگر، مدرس و کارگردان با سابقه تئاتر به همراه نادیا حسام مدیر آموزشگاه هنر های نمایشی سولو بعنوان مجری طرح و مشاوران کارگردان این نمایش هستند و آرش پارساخو دراماتورژی این نمایش را به عهده دارد و دیگر عوامل در آینده نزدیک معرفی خواهند.

نمایش عصر طویلگی داستان یک سیرک اعجاب آور و شگفت انگیز را روایت می نماید که در آخرین شب خود، با خاطرات دردآور و حیرت انگیز حیوانات، دچار تحولات و دگرگونی میگردد.

*نمایشنامه های رضوی رونمایی می شوند

مجموعه نمایشنامه های رضوی، آلبوم آوا های رضوی ایران زمین و کتاب منتخب آثار جشنواره عکس رضوی سه شنبه 10 تیرماه ساعت 10:30 درتالار رودکی با حضور هنرمندان و مسوولان، رونمایی می گردد.

این مراسم در خیابان حافظ، بلوار استاد شهریار، تالار رودکی برپا خواهد شد.

* آگوست در اوسیج کانتی تا 15 تیر روی صحنه است

نمایش آگوست در اوسیج کانتی تا 15 تیر در خانه نمایش مهرگان اجرا می گردد.

نویسنده این نمایش تریسی لتس و کارگردان میکاییل شهرستانی است که علاقه مندان برای تهیه بلیت میتوانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5638

به "عصر طویلگی به صحنه نمایش می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عصر طویلگی به صحنه نمایش می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید