محتوای آموزشی کتب درسی بر هویت دختران با حضور رئیس فراکسیون زنان آنالیز شد
به گزارش اکسپرس بلاگ، نشست هویت دختران در نظام آموزشی به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و با حضور رئیس فراکسیون زنان برگزار گردید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، نشست اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با موضوع هویت دختران در نظام آموزشی با حضور فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.
معصومه محمدزاده، قائم مقام واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ابتدای این نشست، پیرامون نقش مهم نظام آموزشی و محتوای درسی بر هویت یابی دختران دانش آموز ونقاط ضعف موجود، مطالبی عنوان کرد.
محمد زاده تاکید نمود: نظام آموزش رسمی کشور بستری را جهت مهارت افزایی و ایجاد آمادگی ورود به اجتماع برای دانش آموزان فراهم نمی کند. به همین علت واحد خواهران اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بستری برای ارتباط قشر دختران نخبه جامعه با سیاست گذاران و نمایندگان مجلس، در جهت درک بهتر شرایط و شنیده شدن دغدغه ها در راستای یاری به قانون گذاری کشور فراهم آورده است.
قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس در ادامه این نشست گفت: یکی از راهکارهای برطرف نقاط ضعف نظام آموزشی، ارتباط مستقیم با قشر دانش آموزان است.
وی اضافه کرد: زمانی که یک فضای گفت وگوی صمیمی بین سیاست گذاران نظام آموزشی و افرادی که در این نظام تحصیل می نمایند وجود نداشته باشد، اولا اینکه نویسندگان وسیاست گذاران براساس تجارب خود و نه براساس احتیاج دانش آموزان محتوا فراوری می نمایند. ثانیا خروجی که از نظام آموزشی انتظار می رود حاصل نمی گردد.
در ادامه بحث به آنالیز محتوای آموزشی کتب درسی و همچنین نقد کتب مدیریت خانواده و سبک زندگی (ویژه دختران) از دیدگاه اکبری، رتبه 3 کشور در رشته انسانی، احمدی رتبه 7 کشور در رشته تجربی و معیری رتبه 5 کشور در رشته هنر پرداخته شد.
نبود مهارت آموزی در مدرسه، نامناسب بودن کتاب سبک زندگی برای پایه دوازدهم به دلیل تمرکز دانش آموزان برکنکور، عدم توجه به کتب مهارتی و تاکید بیش از حد کتاب، صرفا به پیروزیت زنان در نقش خانوادگی، معرفی نشدن زنان پیروز در کتب درسی، عدم سرمایه گذری بر افزایش عزت نفس دانشجویان دختر و نبود مشاور کارآمد در مدارس جهت هدایت دانش آموزان و نبود امنیت شغلی در آینده به خصوص برای زنان از مهمترین انتقاداتی بود که مطرح شد.
در این نشست، دانشجومعلمان جامعه اسلامی دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی، مباحثی دررابطه با مسائل آموزشی معلمان عنوان کردند. آنها با اشاره به ماموریت خطیر تربیت انسان طراز انقلاب اسلامی تاکید نمودند که ارتباط بین معلم و دانش اثر مستقیمی بر عملکرد آنان دارد، که این امر احتیاجمند آموزش در خصوص نحوه برخورد و ارتباط گیری صحیح با دانش آموزان؛ علی الخصوص دختران در جهت ارزشمندی، عزت نفس، خودباوری و هویت یابی دختران است، که در حال حاضر جای خالی آن در میان دروس صلاحیت معلمی احساس می گردد.
با توجه به شیوع کرونا و مجازی شدن بیشتر فعالیت ها، خصوصا وابسته شدن آموزش و پرورش به فضای مجازی، فعالین رسانه ای و فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی به اهمیت رسانه در مولفه های تربیتی-آموزشی اشاره و تاکید نمودند: شرایط موجود باعث شده، قبل از آموزش صحیح، طرز استفاده درست از بسترهای مجازی به معلمان داده گردد.
این دانشجویان یادآور شدند: رسانه ما از بیرون کشور کنترل می گردد و این نشان از هدف گذاری جنگ نرم برای از بین بردن استقلال فکری-تحلیلی و وابسته سازی افکار جوانان به خودشان را دارد. در اینجا باید با محتوا سازی صحیح و اصولی بر مبنای الگوها و شخصیت های والای اسلامی و با مجموعه ایی از قانون گذاری ها از اثرات سوء آن جلوگیری کنیم.
در سرانجام این نشست اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ضمن مطالبه پیگیری این مسائل توسط فراکسیون زنان مجلس، قول پیگیری این امر از سایر ارگان های مرتبط را داد.
دانشجویان رتبه برتر نیز از برگزاری نشست هایی که توجه ویژه به دغدغه های دختران را دارد ابراز خشنودی کردند وخواستار حل شدن مسائل به صورت درست و اصولی در راستای هویت یابی ومهارت افزایی دانش آموزان شدند.
منبع: خبرگزاری دانشجوگروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.