مسائل دستگاه های اجرایی استان سمنان با تعامل حل وفصل شود

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا خباز ظهر پنج شنبه در نشستی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دامغان در محل فرمانداری این شهرستان گفت: فرمانداران استان سمنان باید در حل مسائل دستگاه های اجرایی شهرستان های خود پیشقدم شوند و برای حل نهایی آن تمام تلاش خود را به کار گیرند.

مسائل دستگاه های اجرایی استان سمنان با تعامل حل وفصل شود

وی افزود: دستگاه های اجرایی باید برای دریافت مطالبات خود از یکدیگر از راه تهاتر وارد عمل شوند.

دامغان نیازمند پارک ویژه بانوان و فرهنگسرا

نماینده عالی دولت در استان سمنان با تقدیر از خدمات و زحمات شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دامغان در بحث رشد و توسعه عمرانی شهر گفت: دامغان نیازمند پارک ویژه بانوان و فرهنگسرا است که استانداری نیز از طرح ها و پروژه های فرهنگی حمایت می کند.

وی شرح داد: طرح ها و پرو ژه ها باید از قبل آماده و امکان سنجی شود و دارای توجیه اقتصادی باشد تا ازاین طریق بتوانیم سرمایه گذار خارجی را برای سرمایه گذاری به دامغان سوق دهیم.

استاندار سمنان افزود: دولت بنا ندارد در جایی سرمایه گذاری کند ولی از توان و ظرفیت بخش خصوصی در این راستا استفاده و از آن حمایت نیز می کند.

خباز با بیان اینکه در دامغان آثار تاریخی و فرهنگی متعددی نهفته است، افزود: باید بودجه و امکانات بیشتری را به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان اختصاص پیدا کند.

400 اثر تاریخی و فرهنگی در دامغان وجود دارد

فرماندار دامغان نیز از وجود 400 اثر تاریخی و فرهنگی در این شهرستان خبرداد و افزود: 120 اثر به عنوان آثار ملی ثبت شده اند.

علی اصغر مجد شرح داد: طی چند سال اخیر تا به امروز فعالیت ها و اقدامات چشمگیری در حوزه توسعه عمران شهری از سوی شهرداری و شورای اسلامی دامغان انجام گرفت.

وی با تاکید بر اینکه بودجه و اعتبارات شهرداری دامغان بسیار اندک بوده ولی از تمام توان و ظرفیت برای توسعه عمران شهری به کار گرفته می شود، گفت: تعاملات و همکاری های بسیار خوبی در شهرستان وجود دارد.

طلب 14 میلیارد تومانی شهرداری دامغان از دستگاه های اجرایی

شهردار دامغان نیز در این نشست از طلب 14 میلیارد تومانی این سازمان از دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: وصول مطالبات مهمترین خواسته شهرداری است.

مسلم نصرتی افزود : شهرداری دامغان با توجه به کمبود اعتبارات و طلب میلیاردی از دستگاه های اجرایی هرگز خدمات و فعالیت های خود را تعطیل نکرده و باجدیت به کار خود ادامه داده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری دامغان از امکانات امداد و نجات در بحث اطفاء حریق مانند با لابر محروم است، گفت: برای مثال در شهرک مسکن مهر دامغان برای خاموش کردن یک مورد آتش سوزی نیروهای امداد رسان به دلیل نداشتن امکانات بالابر از طریق پشت بام نسبت به حریق اقدام کردند.

اجرای بسیار کند طرح تفصیلی شهر دامغان

رییس شورای اسلامی شهر دامغان نیز در این نشست اشاره ای به مسائل و کمبودهای شهر داشت و افزود: میراث فرهنگی شهرستان باداشتن قدمت تاریخی بالا و پتانسیل های خوب یک اداره جزء دارد و می طلبد در این راستا نیز فکر و اندیشه ای صورت گیرد.

رضا ناصری خاطر نشان کرد: 10سال از تصویب طرح تفصیلی شهر دامغان می گذرد ولی تا کنون 10درصد از این طرح اجرا نشده است.

وی گفت: انتظار داریم نگاه ویژه تری به شهرستان دامغان برای حل مسائل و مسائل آن شود.

در این جلسه که نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه آهن شمال شرق (1) و مسکن وشهرسازی حضور داشتند هریک از اعضای شورای اسلامی شهر دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را مطرح و مدیران کل حاضر پاسخ های لازم را ارایه دادند.

شورای اسلامی شهر دامغان دارای 9 نفرعضو است.

استاندار سمنان از صبح شنبه در راس هیئتی برای حضور در شورای اداری و همچنین دیدار با خانواده شهدا و افتتاح و بازدید از چند طرح به دامغان سفر کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 1083

به "مسائل دستگاه های اجرایی استان سمنان با تعامل حل وفصل شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل دستگاه های اجرایی استان سمنان با تعامل حل وفصل شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید