مشکل نهاد عمومی غیر دولتی اساسنامه فوتبال ایران برطرف شد!

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران ماه هاست که در رفت و برگشت به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قرار گرفته است و هنوز به صورت رسمی خبری از توافق فیفا با پیش نویس اساسنامه منتشر نشده است.

مشکل نهاد عمومی غیر دولتی اساسنامه فوتبال ایران برطرف شد!

خبرهایی که فدراسیون فوتبال منتشر می کند، کلی و بدون ذکر جزئیات است ولی آنچه که برای همگان روشن است این است که فعلا خبری از تصویب و تایید اساسنامه نیست.

یکی از بزرگترین ایراداتی که فیفا به پیش نویس اساسنامه گرفته بود، بحث ماهیتی فدراسیون ایران و در واقع بند نهاد عمومی غیر دولتی بوده است. مسئولان فدراسیون فوتبال در این مدت تاکید داشتند که فدراسیون فوتبال علاوه بر تبعیت از الزامات بین المللی، باید تابع قوانین داخلی هم باشد.

در واقع اشاره آنها بر همین بند ماهیتی بود که امکان دخالت دولت را در فدراسیون فراهم می کرد. این موضوعی بود که با نظر فیفا با استقلال فدراسیون در تضاد بوده و مهمترین ماموریت سئول نشین ها هم اصلاح این تعریف بوده است.

برای بازتعریف فدراسیون فوتبال کلمات و واژگان مختلفی از جمله نهاد مستقل، غیر دولتی و ... مطرح شد که ظاهرا همچنان بر سر به کار گیری آن ابهاماتی وجود دارد.

امروز سایت فدراسیون فوتبال گفت مهدی محمدنبی دبیر کل فدراسیون جلسه ای را با مسئولان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته است.

در بخشی از این خبر اعلام شده که بین فیفا، AFC و مسئولان فدراسیون به صورت شفاف اشتراک نظر بین ماهیت حقوقی فدراسیون وجود داشته است.

نبی از اعلام جزئیات این بخش خودداری کرده و صرفا گفته است: فدراسیون فوتبال پس از برگزاری نشست های متعدد با ارکان حقوقی و همچنین برپایی نشست های متعدد هیات رئیسه، اخذ پیشنهادات اعضای مجمع و مذاکرات متعدد دیگر پیش نویس مربوطه را در موعد مقرر به فیفا ارائه کرد که در جای جای آن ضمن تاکید بر قوانین ملی و داخلی بر الزامات بین المللی بالادستی هم تصریح شده بود. برای مثال امروز به خوبی و به صورت شفاف میان مدیران فیفا، کنفدراسیون و فدراسیون درباره ماهیت حقوقی فدراسیون فوتبال اشتراک نظر وجود داشت.

مشخص نیست اشتراک نظر فیفا و کنفدراسیون آسیا با فدراسیون بر سر تعریف فدراسیون فوتبال ایران در اساسنامه چیست و اینکه آیا فیفا از موضع خود کوتاه آمده و یا فدراسیون تعریف جدیدی داشته است.

با این حال نبی اعلام کرده جامعه فوتبال ایران در انتظار دریافت نظر مشورتی فیفا است تا ادامه جهت نقشه راه که شامل برگزاری مجمع تصویب اساسنامه و همچنین در تداوم آن مجمع انتخاباتی است به انجام برسد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7552

به "مشکل نهاد عمومی غیر دولتی اساسنامه فوتبال ایران برطرف شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل نهاد عمومی غیر دولتی اساسنامه فوتبال ایران برطرف شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید