موفقیت فروشگاه آنلاین به چه عواملی بستگی دارد؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، رپرتاژآگهی - فروشگاه آنلاین از زمان به وجود آمدن اینترنت فعالیت خود را شروع کرد. در این نوع فروشگاه ها، فروشنده تمامی محصولات خود را به همراه مشخصات و همچنین قیمت آنها در سایت قرار می دهد. سپس خریدار به وسیله سایت اقدام به ثبت سفارش می نماید. سپس سفارش مشتری توسط سایت آنالیز و مورد تایید قرار می گیرد. سپس سفارش به وسیله پیک موتوری، پست و یا باربری به آدرس مشتری ارسال می گردد. البته روش پرداخت فروشگاه آنلاین به دو صورت اینترنتی و یا به صورت حضوری درب منزل قابل پرداخت است.

موفقیت فروشگاه آنلاین به چه عواملی بستگی دارد؟

آنالیز آینده کاری فروشگاه های آنلاین در دنیا

با پیشرفت تکنولوژی خرید اینترنتی روز به روز در حال گسترش است. به دلیل اینکه این مدل از خرید به صرفه تر و مناسب تر از خرید به صورت فیزیکی است. چرا که در این مدل خرید امکان اجازه مقایسه قیمت، کیفیت و خدمات کالا را به مصرف نماینده داده می گردد. بدین ترتیب رضایت مشتریان از نوع خرید افزایش یافته و ترجیح می دهند که خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهند. البته در حال حاضر در بعضی از مکان ها، فروش اینترنتی نسبت به فروش های حضوری سبقت گرفته است. به همین خاطر بسیاری از عرضه نمایندگان ترغیب شده اند که به عرضه فیزیکی کالا و یا خدمات به صورت اینترنتی بپردازند. بنابراین کاملا بدیهی است که در آینده، مردم تمامی خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام خواهند داد.

مشخصات کلی یک فروشگاه آنلاین

از مشخصات یک فروشگاه آنلاین می توان به این موارد اشاره نمود:

  • در فروشگاه اینترنتی تمامی خدمات به صورت آنلاین و شبانه روزی در اختیار مشتریان قرار می گیرد.
  • تمامی خدمات یک فروشگاه آنلاین بدون محدودیت مکانی بوده و مشتریان می توانند از هر مکان به اینترنت دسترسی داشته باشند و خرید خود را انجام دهند.
  • خریدار می تواند بدون هیچ محدودیتی ساعت ها در فروشگاه آنلاین بوده و به آنالیز محصولات بپردازد.
  • در فروشگاه آنلاین هیچ گونه محدودیتی برای تعداد مشتریان وجود نداشته و هر تعداد مشتری می تواند در سایت حضور داشته باشد.
  • در فروشگاه های آنلاین خدمات بیشتری به مشتریان عرضه می گردد.
  • در سبک فروش اینترنتی تمامی هزینه های اجاره محل، هزینه و ویترین و انبار نسبت به یک فروشگاه فیزیکی کاهش می یابد.
  • تمامی کالاهایی که در فروشگاه اینترنتی به فروش می رسد، بیمه بوده و در صورت بروز هر گونه مشکل بیمه هزینه را پرداخت می نماید.

ویژگی های یک فروشگاه آنلاین پیروز چیست؟

برای اینکه یک فروشگاه آنلاین به صورت حرفه ای کار کند باید مشخصات زیر را داشته باشد.

  • آنالیز از نظر محصولات: یک فروشگاه آنلاین پیروز، به فروشگاهی گفته می گردد که محصولاتش متنوع بوده و فقط در یک محدوده کالایی فعالیت نداشته باشد. البته چنانچه یک فروشگاه اینترنتی دارای چند محصول است، باید تمامی محصولات را طبقه بندی نموده تا مشتریان به راحتی خرید خود را انجام دهند. به عنوان مثال باید طیف محصولات آرایشی و بهداشتی از طیف مواد غذایی جدا باشد و در یک طبقه دیگر قرار بگیرد. در فروشگاه آنلاین باید تمامی مشخصات محصولات به صورت واضح و شفاف به مشتری ارائه گردد. علت اینکه مشتری خرید اینترنتی را انتخاب می نماید، به چند دلیل است: یکی وجود جزئیات در خصوص کالا، قیمت و همچنین صرفه جویی در وقت است. بنابراین یک فروشگاه اینترنتی باید تمامی این موارد را مد نظر خود قرار داده تا رضایت مشتری را بدست بیاورد.
  • آنالیز از نظر ارائه خدمات به مشتریان: چیزی که برای خریدار از اهمیت بالایی برخوردار است، خدماتی است که یک فروشگاه در ازای محصولات خود ارائه می دهد. هر چقدر ارائه این خدمات بیشتر باشد، تعداد مشتریانی که به فروشگاه مراجعه می نمایند نیز بیشتر می گردد. این خدمات می تواند شامل یک گروه پشتیبانی خوب برای مشتریان باشد تا به تمامی سوالات مشتریان پاسخ دهد. البته بعضی از فروشگاه ها یک سری خدمات رایگان برای مشتری در نظر می گیرد. این خدمات شامل هزینه حمل و نقل رایگان برای مشتریانی است که بیش از یک بار از سایت خرید نموده باشند.
  • آنالیز از لحاظ متقاعد کردن و هدایت مشتری: این قسمت مربوط به برقراری و ارتباط با مشتری است. مساله متقاعد کردن مشتری برای خرید از فروشگاه طیف گسترده ای دارد. به گونه ای که باید در مرحله اول فروشگاه آنلاین از یک ظاهر خوب و مناسب برخوردار باشد. البته این مساله تنها به تجارت در دنیای مجازی امروز مربوط نمی گردد. در صورتی که یک فروشگاه سنتی هم در صورتی که یک ظاهر جذاب داشته باشد، می تواند مشتری های بیشتری را به سمت خود جذب کند. ظاهر مناسب یک فروشگاه مناسب یک فروشگاه می تواند مشتری را راضی کند که از آن فروشگاه محصول خود را خریداری کند.
  • آنالیز از نظر امنیت فروشگاه: مساله امنیت یک فروشگاه اینترنتی مساله بسیار مهمی است. این مساله کاملا طبیعی است که کاربران نسبت به افشای اطلاعات بانکی و خصوصی خود حساس باشند. به همین خاطر یک فروشگاه آنلاین باید توانایی تامین اطلاعات شخصی و خصوصی مشتری را داشته باشد. در صورت هر گونه خطا اعتبار خود را از دست داده و مشتری اعتماد خود را از دست می دهد.

جمع بندی

بر اساس مطالبی که در این مقاله مطالعه کردید، متوجه شدید که فروشگاه آنلاین یک درگاه خرید مطمئن و پرطرفدار بین مردم است. بسیاری از افراد به وسیله فروشگاه های آنلاین می توانند بدون از دست دادن زمان زیاد هر نوع کالایی را انتخاب و خریداری نمایند. از جمله فروشگاه های آنلاین معتبر که در زمینه ارائه محصولات متنوع در حال فعالیت است، فروشگاه اینترنتی ویژن پلاست است. برای خرید از این سایت کافیست که به سایت اینترنتی visionplast.co مراجعه کنید و از خدمات این سایت بهره ببرید.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 10296

به "موفقیت فروشگاه آنلاین به چه عواملی بستگی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت فروشگاه آنلاین به چه عواملی بستگی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید