پاپ فرانسیس با مردم کانادا همدردی کرد اما حاضر به عذرخواهی نشد

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان از بابت کشف گور جمعی در کانادا که حاوی بقایای اجساد دست کم 215 کودک بومی بود؛ ابراز تاسف کرد اما حاضر نشد آنگونه که خواست دولت اتاوا بود؛ از بابت نقش کلیسای کاتولیک در این جنایت عذرخواهی کند.

پاپ فرانسیس با مردم کانادا همدردی کرد اما حاضر به عذرخواهی نشد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ راوه بلاگ بیشتر بدانید.

پاپ فرانسیس از مقام های سیاسی و رهبران مذهبی در کانادا خواست که به منظور روشن شدن این موضوع با عزم و اراده با یکدیگر همکاری کنند و در پی آشتی و شفا بخشیدن به درد ناشی از کشف این گور جمعی باشند.

پیشتر، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از کلیسای کاتولیک خواسته بود از بابت مدیریت مدرسه ای که بقایای 215 کودک بومی در آن کشف شد؛ عذرخواهی کند.

به گزارش خبرنگاران، اگرچه دولت اتاوا می کوشد همه بار مسئولیت را متوجه کلیسای کاتولیک کند تا به این ترتیب از اتهام حقوق بشری مبرا شود؛ اما این مساله یادآور فصل تاریک و شرم آوری از تاریخ کانادا محسوب می شود که طی آن، بچه ها بومی در راستای ممنوعیت استفاده از زبان مادری، از والدین خود جدا و در مدارس شبانه روزی وابسته به کلیساهای کاتولیک اسکان داده می شدند.

روزان کازیمیر رئیس قبیله TteS در شهر کملوپس استان بریتیش کلمبیا گفت: آنچه کشف شده، یک فقدان غیرقابل تصور است که هرگز از طریق مدیران مدرسه ثبت نشده بود.

برخی از اجساد کشف شده متعلق به بچه ها سه ساله است. هنوز علت و زمان مرگ این افراد معین نیست. گزارش های متعددی از سوء استفاده های جسمی، عاطفی و جنسی، در چنین نهادهایی منتشر شده است.

اسناد موجود نشان می دهد دانش آموزان این مدرسه در معرض شیوع سرخک، سل، آنفلوانزا و سایر بیماری های مسری قرار داشتند و بسیاری جان خود را از دست دادند.

از زمان شکل گیری کانادا در قرن 19 میلادی، دولت، بچه ها بومیان کانادا را از خانواده و قبیله جدا می کرد و آنها را در مدارس شبانه روزی و نزد خانواده های سفید پوست به فرزند خواندگی می فرستاد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 15065

به "پاپ فرانسیس با مردم کانادا همدردی کرد اما حاضر به عذرخواهی نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپ فرانسیس با مردم کانادا همدردی کرد اما حاضر به عذرخواهی نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید