پوتین: هرگز قدرت استعمارگر نبوده ایم ، واکنش به یک سوال درباره سابقه نظامی گری اتحاد جماهیر شوروی

به گزارش اکسپرس بلاگ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی سخنرانی در مجمع مالی شرق در ولادی وستوک این کشور خاطرنشان کرد که این کشور هرگز یک قدرت استعماری نبوده است.

پوتین: هرگز قدرت استعمارگر نبوده ایم ، واکنش به یک سوال درباره سابقه نظامی گری اتحاد جماهیر شوروی

به گزارش، خبرنگاران، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه (امروز) در جریان یک نشست در ولادی وستوک درباره موضوعات اظهارنظر کرد.

ولادیمیر پوتین در این نشست گفت، کشورهای غربی در حال نابودی چارچوب موجود روابط مالی دنیای هستند که خودشان در وهله اول به ایجاد آن یاری کردند و بسیاری از کشورها با این امر مخالف هستند.

پوتین گفت که منظره اقتصاد بین المللی تا حدی در حال تغییر است چرا که بعضی از کشورها، در درجه اول کشورهای غربی با دستان خودشان در حال تخریب نظام روابط مالی، تجاری و مالی با کشور خود هستند.

به گفته رئیس جمهور روسیه، البته این فعالیت مخرب همزمان با توسعه همکاری تجاری واقعی است که بسیاری از کشورهای دنیا را وا می دارد که در برابر هرگونه فشار خارجی مقاومت نمایند و منافع ملی خود را دنبال نمایند.

ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد که در نتیجه این اقدامات، یک مدل تازه بین المللی در حال ترسیم است البته نه با استانداروهای غربی بلکه با استانداردهای همه بشریت ...و این باعث ایجاد یک دنیا چند قطبی می گردد.

پوتین در مجمع مالی شرق در ولادی وستوک

رئیس جمهور روسیه در بخشی از سخنان خود به روابط خوب این کشور با دیگرل کشورهای آسیایی و بعلاوه آفریقا اشاره نمود و با یادآوری سابقه استعمار قاره ره آفریقا به وسیله قدرت های غربی خاطرنشان کرد که یک علت روابط خوب آفریقا با روسیه، این است که روسیه هرگز یک قدرت استعماری نبوده است.

مجری نشست ولادی وستوک از ولادیمیر پوتین درباره سابقه نظامی گری اتحاد جماهیر شوروی در دیگر کشورها از قبیل کشورهای حوزه بالتیک و بعضی دیگر از کشورهای شرق اروپا سوال کرد که رئیس جمهور روسیه در جواب خاطرنشان کرد که این اقدامات، اشتباه اتحاد جماهیر شوروی بوده است.

سخنرانی رئیس جمهور روسیه در شرایطی انجام شد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اخیرا درباره اشتیاق کشورهای دنیا برای دور شدن از نهادهای بین المللی تحت سلطه غرب صحبت نموده بود.

به گفته لاوروف، گروه مالی بریکس و سازمان همکاری شانگهای در حال کسب نفوذ بین المللی بیشتری هستند برای اینکه بسیاری از کشورها در پی دور زدن نهادهای بین المللی تحت سلطه غرب هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1402 بروزرسانی: 21 شهریور 1402 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 29702

به "پوتین: هرگز قدرت استعمارگر نبوده ایم ، واکنش به یک سوال درباره سابقه نظامی گری اتحاد جماهیر شوروی" امتیاز دهید

1 کاربر به "پوتین: هرگز قدرت استعمارگر نبوده ایم ، واکنش به یک سوال درباره سابقه نظامی گری اتحاد جماهیر شوروی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: هرگز قدرت استعمارگر نبوده ایم ، واکنش به یک سوال درباره سابقه نظامی گری اتحاد جماهیر شوروی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید