چرا باید روتر میکروتیک hap lite را بخریم؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، اگر دنبال روتری برای ترید یا ماینر بگردید؛ احتمالا روتر اکسس پوینت میکروتیک hap lite را به شما معرفی نمایند. روتر خانگی و SOHO از شرکت میکروتیک با پشتیبانی از سیستم عامل RouteOS که این روزها حسابی محبوب و پرطرفدار شده است و با توجه به قیمت بسیار خوب و بی رقیب اش، هر کاربر خانگی را مجاب می نماید آن را خریداری و با اتصال یک مودم، به دریایی نامحدود از تنظیمات و امکانات دسترسی پیدا کند.

چرا باید روتر میکروتیک hap lite را بخریم؟

در واقع، روتر هپ لایت میکروتیک نه به خاطر سخت افزار قوی و به روز و مدرن یا سرعت بالای وای فای و درگاه های شبکه اترنت؛ بلکه به خاطر سیستم عامل منبع باز و امکانات نرم افزاری آن از جمله تنظیمات زیاد برای نصب وی پی ان یا مدیریت شبکه بی سیم، پرفروش شده است.

مشخصات روتر میکروتیک hap lite

روتر hap lite دارای یک پردازنده دو هسته ای QCA9533 با فرکانس 650 مگاهرتز، رم 32 مگابیت و حافظه فلش 16 مگابیت است. از 4 درگاه شبکه اترنت LAN با سرعت صد مگابیتی و یک درگاه MicroUSB برای ورودی برق سود می برد و استاندارد شبکه های بی سیم آن 802.11n یا وای فای 4 با تنها باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز است.

آنتن های وای فای داخلی این روتر میکروتیک قدرت نسبتا پایینی دارند و فقط 1.5 دسی بل توانایی ارسال سیگنال دارند و حداکثر سرعت انتقال اطلاعات آن روی وای فای به 300 مگابیت بر ثانیه می رسد.

در دو مدل خوابیده افقی و عمودی با پایه در بازار ایران موجود است که مدل عمودی با پایه، به روزتر است. فقط یک کلید ریست و WPS دارد و از چراغ هایی برای نمایش شرایط پاور روتر و اتصال یوزر سود می برد.

قیمت روتر میکروتیک هپ لایت در بازار ایران از 650 هزار تومان تا بالای 1 میلیون تومان است.

خوب، پس چرا این روتر اکسس پوینت این قدر معروف و پرفروش شده است و همه جا درباره خرید آن صحبت می نمایند یا هر کس دنبال روتری برای ترید و ماینر است؛ سریعا اکسس پوینت RB941-2nd-tc HAP Lite را خریداری می نماید؟

چند علت عمده برای خرید روتر هپ لایت به توضیح زیر هستند:

سیستم عامل RouterOS

تمام قدرت و قابلیت های روترهای میکروتیک، چه روترهای خانگی و چه روترهای سازمانی و اینترپرایس این شرکت در سیستم عامل روتر او اس آن ها نهفته است.

سیستم عامل RouterOS که روتر هپ لایت نیز دارای آن است؛ دریایی بی کران از تنظیمات، امکانات، قابلیت های نرم افزاری و ابزارهای مدیریت و کنترل شبکه به شما می دهد که تقریبا در هیچ روتر یا اکسس پوینت دیگری پیدا نخواهید کرد. حتی اگر شما یک روتر 10 میلیون تومانی ایسوس را بخرید که پنل کاربری بی نظیری دارد؛ باز هم در برابر تنظیمات و امکانات RouterOS تقریبا هیچ است.

در RouterOS می توانید پهنای باند شبکه را به صورت حرفه ای و برای ده ها کاربر مدیریت و کنترل و اولویت بندی کنید؛ از پروتکل های مسیریابی سود ببرید و آن ها را به صورت جزئی و کاملا سفارشی سازی شده، تنظیم کنید؛ یک فایروال نرم افزاری دارید و از همه مهم تر سرور وی پی ان بسازید یا انواع وی پی ان ها را در روی روتر تنظیم و نصب کنید.

روتر وی پی ان

اگر بخواهید یک روتر با پشتیبانی کامل از انواع پروتکل های وی پی ان و سرور وی پی ان بخرید؛ چقدر باید هزینه کنید؟

اگر سراغ برندهایی مانند ایسوس و نت گیر و لینک سیس و تی پی لینک بروید؛ باید حداقل 4 الی 5 میلیون تومان کنار بگذارید ولی می توانید با هزینه کردن 700 هزار تومان، صاحب یک روتر اکسس پوینت VPN شوید.

یکی از دلایل خرید روتر میکروتیک hap lite، تنظیمات VPN کاملی است که در سیستم عامل روتر او اس در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید VLAN بسازید؛ سرور VPN راه اندازی کنید؛ انواع پروتکل های OpenVPN و PPTP و PPPoE و L2TP و IPSec و غیره را روی روتر تنظیم کنید؛ از قابلیت تونل سازی روی IPv4 و Ipv6 سود ببرید و سراغ وی پی ان های مبتنی بر MPLS بروید.

این امکانات، باعث می گردد روتر هپ لایت برای کارهایی مانند ترید، ماینر، اتصال کنسول بازی و تلویزیون با وی پی ان به اینترنت و … مناسب گردد.

قیمت

در کنار دو ویژگی مهم بالا، پارامتر قیمت را هم اضافه کنید. شما با 700 هزار تومان، می توانید یک روتر میکروتیک hap lite بخرید یا اینکه یک روتر ساده و قدیمی برندهای دیگر!

در واقع، قیمت روتر خانگی میکروتیک باعث شده است ارزش خرید بالایی پیدا کند؛ حتی در صورتی که وای فای سه نسل پیش را دارد و سخت افزار کاملا قدیمی و منسوخ شده ای را استفاده می نماید.

کاربری که روتر hap lite را می خرد؛ نه برای وای فای بلکه برای تنظیمات پنل کاربری و سیستم عامل روتر او اس آن سراغ اش رفته است و احتمالا هم با کابل شبکه، لپ تاپ و پی سی خود را به روتر وصل می نماید.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 24318

به "چرا باید روتر میکروتیک hap lite را بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید روتر میکروتیک hap lite را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید