کشف توله پلنگ در شهرستان طارم

به گزارش اکسپرس بلاگ، یک قلاده توله پلنگ که به علت نامعلوم از مادر خود جدا شده بود در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم کشف و به مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش در پارک پردیسان تهران ارسال شد.

کشف توله پلنگ در شهرستان طارم

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا یافتیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: ساعت 23 شب روز آدینه 5 خرداد 1402 محیط بانان شهرستان طارم در جریان حضور یک قلاده بچه پلنگ در دربند باکلور واقع در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم شده و بلافاصله تأمین امنیت و مراقبت از بچه پلنگ به صورت نامحسوس در دستور کار قرار می گیرد تا در صورت امکان مادر توله به فرزند خود مراجعه و به محل امنی منتقل نماید.

وی ادامه داد: متاسفانه تا ساعت 19 روز آدینه مورخ 6 خرداد ماه پلنگ مادر مراجعه ننموده و در منطقه نیز مشاهده نمی گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه کوشش ها و مراقبت های برای دور نساختن این توله از مادر و زیستگاه خود جواب نمی دهد و به ناچار با هماهنگی های اجرا شده توله به زنجان منتقل شد، گفت: پس از انجام اقدامات اولیه و تغذیه دستی طبق مشورت متخصصین، توله پلنگ که طبق شواهد 5 روزه است به مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش پارک طبیعت پردیسان تهران منتقل شد.

یافتیان، اضافه نمود: منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم یکی از برترین زیستگاه های پلنگ در کشور بوده و در طی سالیان گذشته به وسیله محیط بانان و ساکنان جوامع محلی مشاهده و حضور این گونه ارزشمند در منطقه ثبت شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 8 خرداد 1402 بروزرسانی: 8 خرداد 1402 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 28775

به "کشف توله پلنگ در شهرستان طارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف توله پلنگ در شهرستان طارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید