کلیسای بازار یا مارکت کرشه در هانوفر ، عکس

به گزارش اکسپرس بلاگ، کلیسای بازار متعلق با طراحی معماری سبک گوتیک، آجرهای قرمز و وجود نقاطی که علائم اسرارآمیز در آن دیده می گردد، بسیار شگفت آور و تحسین برانگیز است.

کلیسای بازار یا مارکت کرشه در هانوفر ، عکس

در سده 1300 مارکت کرشه (Marktkirche)، کلیسایی در میدان بازار و در میان قدیمی ترین بخش هانوفر بود. این کلیسا که نماینده کلیسای لوتران (Lutheran) در این شهر به حساب می آمد، به سبک معماری آجری گوتیک متعلق به شمال آلمان، طراحی شده است.

در هنگام بازدید، حتماً نمادهای باستانی متنوع به کار رفته در تزئین نمای سردر و قسمت های داخلی را مشاهده کنید و به معنی آن ها نیز توجه نمایید.

این ساختمان با آجرهای قرمز و برج ناقوسش که از بالای ادامه سقف سر بر آورده است، پس زمینه بی نظیری برای عکس دریافت به شمار می آید. کلیسای بازار 11 زنگ ناقوس دارد که یکی از آن ها بسیار بزرگتر از بقیه است و برای تعیین کردن مواقع خاص به کار می رود.

محراب اصلی کلیسا متعلق به اواخر قرن پانزدهم بوده که از چوب زیرفون ساخته شده و حکاکی و کنده کاری دارد. این محراب شامل تصاویری از رنج مسیح (Passion of Christ) در یک طرف و در سمت دیگر، تصاویر حامیان کلیسا، جیمز و جرج مقدس است.

بخش اصلی کلیسای مارکت کرشه

از دیدن بخش اصلی، جایی که بزرگترین گنجینه های کلیسا در مقابل دیوار پشتی قرار گرفته است، شگفت زده خواهید شد. این قسمت بعد از جنگ جهانی دوم جای گذاری شده و چند بار مورد بازسازی قرار گرفته است.

در قسمت غربی برج ناقوس یک نماد ستاره پنج پر و دور ساعت یک ستاره شش پر به چشم می خورد. این نمادها به نظر می رسد که آثاری از تئوری های توطئه مرموز پشت پرده باشد، هرچند که ظاهراً حضور این ستاره ها در تاریخچه مذهبی آلمان مرسوم بوده است.

اولین بار این نمادها توسط یکی از نژادهای قدیمی آلمان به نام توتنی (Teutonic) که بت پرست بوده اند استفاده شده و بعدها مسیحان آن را به عنوان علامت خود در ساعت ها به کار برده اند. همچنین در مسیحیت اغلب ستاره پنج پر را نماد ظهور و تجلی مسیح می دانند.

نام اصلی کلیسای بازار

از نکات دیگری که در خصوص این کلیسا می توان اشاره نمود، نام آن است. کلیسای بازار سنت جورجی و ژاکوبی (Marktkirche St. Georgii et Jacobi) نام کامل این کلیسا است. همچنین جالب است بدانید که سقف و سایر ویژگی ها و تعیینه های ساختمان کلیسا در بمباران هوایی در خلال جنگ جهانی دوم تخریب شده بود و در سال 1952 مورد بازسازی واقع گشت. یک شخصیت تاریخی آلمان مربوط به قرن هفدهم، که به نام دویچه میشل (Deutsche Michel) شناخته شده و فرمانده ارتش آلمان و دانمارک بوده نیز در این کلیسا به خاک سپرده شده است.

کلیسای بازار را در جنوب غربی هانوفر و در بخش تاریخی شهر می توانید بیابید. به وسیله مترو و ایستگاه سالن بازار هانوفر (Hannover Markthalle) و با کمی پیاده روی در جهت شمال غربی به این کلیسا می رسید. در طول راه حتماً از جاذبه های گردشگری دیگر مانند موزه تاریخی (Historisches Museum) و سالن تئاتر بالهوف (Ballhof theater) دیدن نمایید.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: گردشبان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14104

به "کلیسای بازار یا مارکت کرشه در هانوفر ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای بازار یا مارکت کرشه در هانوفر ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید