گورستان قدیمی یهودیان در پراگ با 12 لایه قبر !

به گزارش اکسپرس بلاگ، گورستان قدیمی یهودیان در پراگ واقع در کشور جمهوری چک به صورت لایه لایه می باشد. دارای 12 لایه قبر بوده که در گذشته به علت کمبود فضا و اضافه شدن خاک به این گورستان شرایط آن به این شکل تبدیل شده است.

گورستان قدیمی یهودیان در پراگ با 12 لایه قبر !

با ما سفر کنید و با تور پراگ از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای پراگ را ببینید.

نام دیگر این مکان باغ یهودیان می باشد. در دوره پادشاهی ولادیسلاف در سال 1478 میلادی، این قبرستان به علت درخواست مردم و شکایت پی در پی آن ها بسته شد و به مرور زمان در بین ساخت و ساز خیابان ها در این شهر به فراموشی سپرده شد.

در اواخر قرن 15، دوباره از گورستان قدیمی یهودیان استفاده شد و پس از آن که دیگر جایی برای دفن مردگان نو نبود و مجبور شدند لایه ای از نمک و خاک بر روی سطح این گورستان اضافه نمایند. در آن موقع به علت کمبود جا برای حفر قبر نو، یک لایه خاک بر روی قبر های قدیمی اضافه می کردند و سپس قبر های نو حفر می کردند.

این اتفاق برای گورستان قدیمی یهودیان 12 بار تکرار شده است. هم اکنون این گورستان 12 لایه دارد که باعث جالب بودن آن برای گردشگران تور پراگ می باشد. در بعضی نقاط این گورستان شواهدی از لایه های قدیمی تر قابل مشاهده است. طبح شواهد و تحقیقات، افرادی که در لایه های زیرین دفن شده اند به علت کمبود اکسیژن، سالم تر مانده اند.

قدیمی ترین مکان دفن یهودیان، گورستان قدیمی یهودیان پراگ است که قدیمی ترین قبر آن متعلق به رابی و پوئت آویگادور، در سال 1439 میلادی حفر شده است. بعلاوه آخرین قبری که در این گورستان حفر شده است متعلق به سال 1787 میلادی می باشد.

به طور کلی می توان گفت در طول 350 سال، حدود صد هزار یهودی در 12 لایه خاک دفن شده اند. طبق شواهد موجود، این قبرستان در قرن 15 میلادی ساخته شده است، اما این زمان دقیق نیست و ممکن زمان ساخت آن قبل تر از قرن 15 باشد. تنها مدرک موجود برای زمان ساخت این گورستان قدیمی ترین قبر آن است که در ابتدای متن به آن اشاره نموده ایم.

در زمان قدیم یهودیان این شهر اجازه خاک سپاری مرده های خود را در گورستان های دیگر یهودیان نداشتند و باید مردگان خود را در گورستان قدیمی یهودیان به خاک می سپردند. بعلاوه اجازه تغییر مکان سنگ قبر ها وجود نداشت و سنگ قبر ها را هم بر روی لایه نو می آوردند. امروزه تعداد بالای سنگ قبر های این مکان و معماری آنها باعث شده این گورستان به مکانی دیدنی برای گردشگران تور پراگ تبدیل گردد.

جنس سنگ قبر های این گورستان در ابتدا از چوب و اواخر به استفاده از سنگ برای ساخت سنگ قبر ها روی آوردند.

از افراد معروفی که در گورستان قدیمی یهودیان دفن شده اند می توان به دیوید اوپنهایم، نویسنده معروف آن موقع و دیوید گانس ستاره شناس، اشاره نمود. یکی دیگر از قدیمی ترین سنگ قبرها در این گورستان متعلق به موردکای مایسل می باشد، که در سال 1601 به خاک سپرده شده است.

در زمان جنگ جهانی دوم این منطقه به وسیله نازی ها اشغال شد اما به علت اینکه هیتلر قصد داشت پس از جنگ و کشتن تمام یهودی ها، این گورستان را به موزه تبدیل کند، این مکان دست نخورده باقی ماند.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 15946

به "گورستان قدیمی یهودیان در پراگ با 12 لایه قبر !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورستان قدیمی یهودیان در پراگ با 12 لایه قبر !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید