یحیی گل محمدی؛ امپراتور یا محافظه کار؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، پرسپولیس، تیمی که در چهار فصل اخیر جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برده، حالا فرمول پیروزی در مسابقات را از یاد برده است! شاگردان یحیی گل محمدی عصر روز گذشته در دیداری معوقه از هفته هفتم، در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان رفتند، ولی مطابق با بازی های اخیرشان در لیگ، دوباره به نتیجه ای بهتر از مساوی نرسیدند؛ مساوی عصر روز گذشته، بدون گل هم از آب درآمد تا آمار خط حمله پرسپولیس و یحیی گل محمدی در لیگ برتر نیز نشانی از آمار یک تیم مدعی برای قهرمانی نداشته باشد.

یحیی گل محمدی؛ امپراتور یا محافظه کار؟

با احتساب این بازی، حالا پرسپولیس هفت دیدار در رقابت های لیگ برتر داشته که فقط دو بازی را برده است! آمار وقتی بدتر می شود که این تیم مدام به مساوی می رسد و بعضا هم خوش شانس است که مساوی هایش تبدیل به باخت خفیف نمی شود؛ نمونه اش همین روز گذشته که چه بسا اگر سیو های حامد لک درون دروازه پرسپولیس نبود، این تیم مساوی بدون گل را باید با شکست عوض می کرد.

هفت بازی و 11 امتیاز، برای یحیی گل محمدی و تیمش ایستادن در رتبه دهم جدول رده بندی را به همراه داشته؛ رده ای که دست کم در فصول اخیر پرسپولیس با آن بیگانه بوده است. هرچند سرخ های تهرانی در مقایسه با سایر تیم های لیگ برتر بازی های کمتری دارند و چند دیدارشان هنوز معوقه است، ولی به نظر می رسد آن ها رسما برای پیروز شدن در میادین به مشکل برخورده اند؛ چه بسا اگر یکی، دو بازی از همین دیدار های پرشماری را که پرسپولیس مساوی کرده با برد پشت سر گذاشته بود، آن وقت حتی با همین تعداد بازی های اندک نیز در مقایسه با سایر رقبا، باز هم در صدر جدول قرار داشت و کمتر مورد انتقاد قرار می گرفت.

امپراتور زیر تیغ!

هواداران پرسپولیس این روز ها یحیی گل محمدی و دستیارانش را مورد سرزنش قرار می دهند و آن ها را مقصر نبردن های پرسپولیس می دانند؛ البته واکنش های هیجانی دستیار یحیی گل محمدی به انتقاد ها نشان می دهد اعضای کادر فنی نمی خواهند زیر بار پذیرش این موضوع بروند، ولی به نظر می رسد تا حدودی حق با آن ها باشد!

اگرچه مسئولان باشگاه پرسپولیس برای حمایت از سرمربی خود همین روز گذشته لقب امپراتور را برایش دست و پا کردند و روی سکو ها به نمایش گذاشتند، ولی این امپراتور علنا قدرت تهاجمی خود را از دست داده است. با نگاهی به آمار این فصل پرسپولیس، مشخص می شود این تیم یحیی دست کم تا به اینجای رقابت ها، نشانی از تیم قهرمان ندارد.

آن ها در هفته نخست برابر سایپا صفر - صفر مساوی شدند تا دو امتیاز همان ابتدا بپرد! اگرچه برد خفیف یک بر صفر برابر صنعت نفت توانست پرسپولیس را مهیای ورود قدرتمندتری به لیگ برتر کند، ولی تساوی برابر نفت مسجد سلیمان در هفته سوم، آن هم از نوع بدون گل، دوباره علامت سؤال ها درباره شرایط پرسپولیس در این فصل را اعلام کرد. یحیی با تیمش در هفته چهارم نمایشی قدرتمند داشتند و برابر شهرخودرو به برد ارزشمند 3 بر صفر رسیدند، ولی درست از همان روز تا به الان، تیم پرسپولیس چهار بازی کرده که هرگز رنگ برد ندیده است؛ آن ها ابتدا در فینال لیگ قهرمانان آسیا به اولسان از کره جنوبی باختند و بعد هم که سه بازی پیاپی است در لیگ مساوی می کنند. فاجعه زمانی پررنگ تر می شود که پرسپولیس بعد از هفت بازی در لیگ، فقط شش گل زده دارد که 50 درصد همین گل ها را یکجا به شهرخودرو زده است!

معمای پیچیده یحیی

سپاهان که فاکتور گرفته شود، شش رقیب دیگری که یحیی گل محمدی به مصافشان رفته، در زمره تیم هایی که برای قهرمانی می جنگند نبوده اند؛ به جز شگفتی سازی صنعت نفت آبادان، پرسپولیس فقط تا به اینجا با یکی از رقبای اصلی خود در راه قهرمانی مبارزه کرده که همین تیم سپاهان بوده است. شاگردان گل محمدی در شرایطی امتیاز دیدار های خانگی را یکی پس از دیگری از دست می دهند که باید دوشنبه هفته آینده به مصاف استقلال بروند و دربی مهم و سرنوشت ساز لیگ را برگزار کنند.

این بازی در شرایطی قرار است برگزار شود که برخلاف شرایط تیم یحیی، استقلالی ها در اوج هستند و به عنوان صدرنشین لیگ برتر پا به دربی می گذارند. اینجاست که شرایط برای یحیی گل محمدی پیچیده تر هم می شود؛ چون او می داند اگر ریسک کند و دربی را از دست بدهد، نه تنها اعتماد هواداران را از دست داده، بلکه برابر سنتی ترین رقیب تاریخ باشگاه نیز بازنده شده است. اگرهم دوباره تیمش را برای دریافت تک امتیاز به زمین بفرستد که حسابی از کورس قهرمانی عقب می افتد و آن وقت کار سختی برای بازگرداندن روحیه بازیکنان دارد. این طور است که او باید تصمیم بگیرد برای دربی امپراتور جنگنده باشد یا یک مربی محافظه کار!

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 11083

به "یحیی گل محمدی؛ امپراتور یا محافظه کار؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یحیی گل محمدی؛ امپراتور یا محافظه کار؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید