15 ایده ساده و تاثیرگذار برای شاد کردن مادر

به گزارش اکسپرس بلاگ، حتما برای شما هم پیش آمده که برای شادمان کردن مادرتان تصمیم به خرید هدیه گرفته اید اما برای انتخاب یک گزینه مناسب و خاص با مشکل روبه رو شده اید. مردد مانده اید که یک هدیه گران قیمت بخرید یا هدیه ساده و سبک همراه با یک دسته گل؛ به هر حال باید بدانید شاد کردن مادر کار سختی نیست و آن ها از دریافت هیچ چیزی ناراحت نمی شوند.

15 ایده ساده و تاثیرگذار برای شاد کردن مادر

احساس خوشبختی و خشنودی یک موضوع کاملا درونی است و در هر فرد به شکل متفاوتی بروز می نماید. برای انتخاب یک هدیه مناسب ضروری است که بدانید چه چیزهایی فرد را خشنود می نماید، در این صورت است که می توانید او را واقعا شاد کنید.

  • راهنمای خرید هدیه برای مادر

در برخی اوقات اصلا احتیاجی به خرید هدیه گران قیمت یا انتظار برای رسیدن یک مناسبت خاص هم ندارید. فقط کافی است کمی به او نزدیک شوید. امروز در خبرنگاران مگ قصد داریم تا ترفندهایی ساده و کاربردی برای شاد کردن مادر را آموزش دهیم. ترفندهایی که با یاری آن ها می توانید مادر عزیزتان را واقعا و از صمیم قلب خشنود کنید.

1. به او نشان دهید که برای شما مهم است

به او علاقه نشان دهید تا متوجه گردد که برای شما ارزش دارد. به او بگویید که درباره اش چه فکری می کنید و نسبت به او چه احساسی دارید.

از زندگی تان به او بگویید و اجازه دهید او هم درباره زندگی اش صحبت کند. با او گپ بزنید و بگویید با شنیدن صحبت هایش احساس خوشبختی می کنید. از او درباره گذشته اش بپرسید و بخواهید که خاطرات کودکی اش را برای شما تعریف کند.

تحقیقات نشان داده است وقتی افراد خانواده درباره گذشته خود و سوابق خانوادگی شان با هم صحبت می نمایند، پیوندهای عاطفی عمیقی بین آن ها ایجاد می گردد و فرزندان هم اعتماد به نفس بالاتری پیدا می نمایند. پس این گپ و گفت ها به نفع شما هم هست!

2. از احساسات او سوال کنید

مادرها هم مانند افراد دیگر احتیاج دارند که از احساسات شان صحبت نمایند. از مادر تان درباره احساساتی که دارد سوال کنید، این کار یعنی به او توجه می کنید و خوشبختی اش برای شما مهم است. مطمئن باشید با این کار خشنود می گردد.

مثلا اگر فکر می کنید استرس دارد می توانید بگویید به نظرتان می رسد الان مضطرب است و در خصوص موضوعی استرس دارد. سپس از او بخواهید درباره آن موضوع و احساسش با شما صحبت کند.

یکی دیگر از راه های صحبت کردن درباره احساسات، پرسیدن از او درباره روزی است که گذرانده است. او همواره از شما درباره روزی که گذرانده اید می پرسد، پس چرا شما این کار را نکنید.

3. به او پیامک بزنید

مهربانی های کوچک اثرات عظیمی بر جا می گذارند. با ارسال یک پیامک در روز، نشان می دهید که در طول روز به او فکر می کنید، همین کار یعنی شاد کردن مادر. قدردانی از او با یک پیامک بسیار ارزشمند است و به او می گوید که برای شما صندلی خاصی دارد.

از قلم نیاندازید، افراد هرچه بیشتر پشتیبانی شوند، شادتر خواهند بود. احتیاجی به نوشتن متن های طولانی و آماده نیست، یک متن ساده ولی واقعی و همراه با احساس دقیق شما، بیشترین تاثیر را می گذارد. مثلا می توانید بنویسید: سلام مامان. امیدوارم روزت خوب پیش بره. همین چند کلمه ساده به او احساس خوشبختی می دهد.

4. عذرخواهی کنید

وقتی می دانید کار اشتباهی انجام داده اید به راحتی عذرخواهی کنید. گاهی این کار برای شما سخت است اما وقتی از او درباره اشتباه تان عذرخواهی کنید مسئولیت پذیری شما را نشان می دهد. همچنین این کار باعث تقویت رابطه شما با مادرتان می گردد و او احساس می نماید که دوستش دارید.

عذرخواهی شامل سه مرحله است:

  • پشیمانی
  • مسئولیت پذیری
  • عذرخواهی

یعنی شما بدون هیچ بهانه ای مسئولیت کار خود را می پذیرید و بابت اشتباه تان ابراز تاسف می کنید. این موضوع اصلا کار سخت و زمان بری نیست. مثلا اگر مادرتان اشاره می نماید که دو روز است سطل زباله را خالی ننموده اید خیلی راحت می توانید بگویید: ببخشید، فراموش کردم. حتی می توانید برای اینکه کارها را از قلم نیاندازید آن ها را در دفتر کاری خود بنویسید.

5. خودتان را جای او بگذارید

گاهی تعجب می کنید که چرا مادرتان یک روز برای شما یک دوست صمیمی است و روز دیگر، نقش زندان بان شما را ایفا می نماید. به جای عصبانی شدن از او، خودتان را جای او بگذارید. تصور کنید اگر در موقعیت او بودید چه مسئولیت هایی بر دوش شما بود. همواره از او توقع دارید که با شما همدلی کند، این بار نوبت شما است.

مثلا اگر او درباره موضوعی سوالی می پرسد و شما به جای مسئولیت پذیری از جواب دادن فرار کنید، به احساسات او آسیب زده اید. اگر برای صحبت کردن درباره آن موضوع وقت ندارید خیلی ساده از او عذرخواهی کنید و بگویید در حال حاضر مشغول کاری هستید و باید آن را سریع تمام کنید. اشکالی ندارد بعدا درباره این موضوع صحبت کنیم؟ این حرف به او نشان می دهد که به رابطه تان اهمیت می دهید.

گاهی مادرها کارهایی انجام می دهند که شما احساس شرمندگی می کنید. برای اینک دلیل انجام آن را درک کنید کافی است تصور کنید چه دلیل هایی برای انجام آن وجود دارد. مثلا اگر نوزاد را از آغوش شما می گیرد به این دلیل نیست که شما را نابالغ می بیند، بلکه به این دلیل است که می خواهد شما احساس امنیت و راحتی کنید. اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید از او دلیل انجام آن کار را بپرسید تا دچار سوتفاهم نشوید.

6. درباره مسائل تان با او صحبت کنید

مادرها دوست دارند در زندگی فرزندان شان تاثیرگذار هستند و وقتی از آن ها می خواهید در افکار و احساسات تان شریک باشند بسیار خشنود می شوند. اگر روز بدی را در مدرسه یا محل کار گذرانده اید، یا مسئله ای دارید و نمی دانید چطور واکنش نشان دهید از مادرتان هدایت بخواهید. این کار به او نشان می دهد که فکر و تجربه اش برای شما ارزشمند است.

اگر درباره مساله ای خشنود هستید و احساس خوبی دارید، یک فیلم عالی دیده اید یا شاهد یک اتفاق هیجان انگیز بوده اید درباره آن با مادرتان صحبت کنید. با این کار هم خودتان احساس بهتری دارید هم به او احساس دوست داشته شدن را منتقل می کنید.

7. با هم خوش بگذرانید

همه ما با دوستان مان شوخی می کنیم و ساعت هایی را با خنده می گذرانیم. دلیل این خنده و شوخی هر چیز ساده ای می تواند باشد، حتی تلفظ اشتباه یک اسم. اما تا مدت ها با گفتن همان اسم اشتباه با هم می خندید و خوش می گذرانید.

همین رابطه را با مادرتان هم ایجاد کنید. اصطلاحات خنده دار و شوخی های مخفی خودتان را داشته باشید و با هم خوش بگذرانید. این کار به تقویت رابطه و ایجاد احساس امنیت و شادی در هر دوی شما یاری می نماید.

اگر به دنبال یک راه ساده برای شاد کردن مادر می شد یک برنامه عصرانه خصوصی ترتیب دهید. با هم بازی کنید یا یک فیلم کمدی ببینید و چند ساعت بدون فکر کردن به کارهای منزل خوش بگذرانید.

8. برای او هدیه ای مخصوص تهیه کنید

هدیه ها نشان می دهند که شما چقدر وقت صرف نموده اید و چقدر کوشش نموده اید تا شخص را خشنود کنید. این موضوع یک پیام مخفی هم دارد، آن شخص چقدر برای شما اهمیت دارد.

برای مادرتان یک هدیه مخصوص بخرید یا درست کنید. حتما نباید وسیله ای گران قیمت بخرید، هر چیزی که نشان دهد شما وقت صرف نموده اید تا او را خشنود کنید برای مادرتان ارزشمند است.

توجه کنید که به چه چیزهایی علاقه دارد و بر همان اساس یک هدیه برای او بسازید. مثلا با اوریگامی شخصیت یا نمادهای فیلم مورد علاقه اش را بسازید. بن تخفیف فروشگاه مورد علاقه اش را بگیرید، یک صبحانه عالی در تخت خواب به او هدیه دهید یا لیستی از موزیک های مورد علاقه اش در دوران مدرسه تهیه کنید. تمام این کارهای کوچک او را خشنود می نماید.

9. برای او یادداشت ناهار بگذارید

مادرها همواره ناهار فردا را می پزند و در ظرفی آماده می گذارند تا راحت آن را به محل کار یا مدرسه ببریم. چرا شما این کار را برای او نکنید. یک ساندویچ خوشمزه برای او تهیه کنید و در یخچال بگذارید. روی در یخچال یک یادداشت بگذارید و بگویید که برای او غذا آماده نموده اید تا بتواند در طول روز به کارهایی که دوست دارد رسیدگی کند.

10. دوستان تان را با مادرتان آشنا کنید

شک نکنید که آشنایی دوستان تان با مادرتان کار پر ریسکی است. ممکن است در زمانی که آمادگی اش را ندارید یک عکس از کودکی تان به آن ها نشان دهد و باعث خجالت تان گردد. با این حال آشنا کردن آن ها با هم به ایجاد احساس صمیمیت بین شما یاری می نماید.

11. در کارهای خانه یاری کنید

انجام کارهای خانه خسته نماینده یا گاهی همراه با استرس است. با یاری کردن به او در انجام کارهای خانه از فشار و استرسی که تحمل می نماید کم کنید. حتی می توانید او را غافلگیر کنید. مثلا اگر برای انجام کاری بیرون از خانه است تمام ظرف ها را بشویید. مطمئن باشید وقتی به خانه برگردد و ظرف های تمیز را ببیند حسابی خشنود می گردد.

12. برای او یک وعده غذای کامل بپزید

درست است که شام خوردن در کنار هم می تواند استرس زا باشد اما می توانید از آن برای تقویت ارتباط تان بهره ببرید. اگر می دانید مادرتان هفته شلوغی را می گذراند به او بگویید که یک شب شما شام می پزید. حتی اگر نمی توانید غذا بپزید می توانید به او پیشنهاد دهید که در پختن غذا یاری می کنید. با این کار هم مهارت های آشپزی خود را افزایش می دهید هم زمان بیشتری را با هم سپری می کنید.

اگر شام پختن سخت است صبحانه را امتحان کنید. آخر هفته برای مادرتان یک صبحانه مفصل تهیه کنید و به تخت خواب او ببرید. با این کار اجازه می دهید خستگی هفته را از تن بیرون کند و احساس خوبی داشته باشد.

دقت کنید که غذاهای مورد علاقه اش چیست و همان ها را برای او بپزید. اگر غذای مورد علاقه مادرتان سخت و پیچیده است از او بخواهید طرز پختش را به شما آموزش دهد و حتی آن را با هم بپزید تا کامل یاد بگیرید.

13. مسئولیت برخی از کارها را به عهده بگیرید

درست است که مادرها می توانند همه کارهای ما را مدیریت نمایند و برای ما برنامه ریزی نمایند اما قبول کنید که این کار واقعا استرس زا است و او را تحت فشار قرار می دهد. اگر خانواده شما پرجمعیت باشد میزان فشار چندین برابر می گردد، چون او باید برنامه افراد زیادی را تنظیم نموده و به خاطر بسپارد.

سعی کنید بخشی از برنامه ریزی را خودتان انجام بدهید. قرارهای دیدار و برنامه سفرهای تان را به تنهایی بچینید یا برای درس خواندن و انجام تکالیف تان زمان بندی کنید. با این کار به او یاری می کنید که زمانی را برای انجام کارهای شخصی داشته باشد و استرس کمتری را تحمل کند.

14. با مادرتان وقت بگذرانید

از او بخواهید فقط شما دو نفر کاری را انجام دهید. با هم یک فیلم ببینید یا به کافه بروید و آنجا را پاتوق کنید. شک نکنید که او برای انجام این کار هیجان زده می گردد. حتی می توانید با هم بازی های کامپیوتری بکنید یا ورزش های سبک مثل پیاده روی و دوچرخه سواری انجام دهید.

اگر هر دو از دوست داران حیوانات هستید با هم به پناهگاه حیوانات بروید و با آن ها بازی کنید. باور کنید این کار بیشتر از هر هدیه ای او را خشنود می نماید.

15. تاریخ های مهم را به خاطر بسپارید

هیچ چیزی به اندازه اینکه شما تاریخ تولد یا سالگرد ازدواج مادرتان را به خاطر داشته باشید او را خشنود نمی نماید. با به یاد داشتن تاریخ های خاص می توانید به او احساس ویژه ای بدهید، احساس اهمیت و ارزش فوق العاده زیاد.

در این تاریخ ها برای او نامه بنویسید، کارت پستال بفرستید یا یک ایمیل بزنید و مناسبت آن روز را تبریک بگویید. اجازه دهید احساس کند که برای ما مهم است.

اگر به خاطر سپردن تمام تاریخ ها برای شما مشکل است می توانید از یک سررسید یا تقویم الکترونیک گوشی تلفن همراه تان برای این کار بهره ببرید. مناسبت ها را در تاریخ های شان یادداشت کنید تا هیچ وقت فراموش نشوند.

چند پیشنهاد ساده دیگر

  • بدون اینکه مادرتان از شما بخواهد کارهایی را انجام دهید.
  • بدون دلیل و بهانه او را در آغوش بگیرید و بگویید چقدر دوستش دارید. شاد کردن مادر دلیل نمی خواهد.
  • در مدرسه نمره های خوبی بگیرید. مادرها همواره نگران تحصیلات فرزندان شان هستند.
  • به او بگویید برای آنچه که هست دوستش دارید و قدردان کارهایی که برای شما انجام می دهد هستید.
  • اگر فرزند ارشد هستید گاهی مسئولیت شام پختن و نگهداری از فرزندان کوچک تر را به عهده بگیرید.
  • برای او یک هدیه دست ساز درست کنید.
  • بدون اینکه بگوید برایش کاری انجام دهید و او را خشنود کنید.
  • اگر مستقل زندگی می کنید با او تماس تلفنی و متنی داشته باشید. حتی در شبکه های اجتماعی با او ارتباط داشته باشید تا احساس فراموش شدن نداشته باشد.
  • کارهای ساده و کوچک روزمره به اندازه کارهای عظیم ارزشمند هستند. با کارهای کوچک در طول روز به او احساس قدردانی و دوست داشته شدن را منتقل کنید. از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد.
  • نشان دهید که شما هم می توانید مراقب او باشید و همه کارها را به تنهایی انجام دهید.
  • فقط مادر شما نیست که داد می زند و عصبانی می گردد، همه مادرها اینطور هستند. وقتی عصبانی است از او بخواهید آرام گردد و سپس او را در آغوش بگیرید و ببوسید. این کار معجزه می نماید.
  • درباره مسائل کوچک با او بحث نکنید.
  • اتاق خود را تمیز نگه دارید و به او ثابت کنید که مسئولیت پذیر هستید.
  • اگر کاری می نماید که جلوی دوستان تان احساس شرمندگی می کنید در این مورد با او به آرامی و بدون بی احترامی صحبت کنید.
  • وقتی خسته است یا با موقعیت استرس زایی روبه رو است، مسئولیت انجام کارهای خانه و نگهداری از خواهر و برادرهایتان را به عهده بگیرید. برای او یک فنجان چای آماده کنید و با کمی تنقلات برای او بیاورید. حتی اگر تمایل داشت می توانید با هم به تماشای فیلم مورد علاقه اش بنشینید.
  • مادرها زندگی پرمشغله ای دارند و تقریبا هیچ زمانی برای توجه به خودشان ندارند. گاهی یاری کنید تا آرام گردد و برای خودش وقت بگذراند.
  • با کارهایتان به او نشان دهید که آدم تنبلی نیستید. مثلا ورزش کردن را آغاز کنید تا ببیند به تناسب اندام خود اهمیت می دهید.

سخن آخر

ممکن است ایجاد ارتباط خوب و عمیق با مادر سخت به نظر برسد، اما اگر اولین قدم را بردارید متوجه می شوید که آسان تر از آن چیزی است که تصورش را می کنید. در این راستا ضروری است او را خوب درک کنید و گاهی خودتان را به جای او بگذارید.

احتیاجی نیست کارهای خیلی عظیمی انجام دهید یا هدیه های گران قیمت بخرید، شاد کردن مادر با انجام کارهای ساده که با احساس هم دلی و قدردانی همراه است، تاثیری به مراتب عمیق تر از خرید یک هدیه عظیم دارد.

در این مطلب راه کارهای ساده و ترفندهایی کوچک برای ایجاد ارتباط مناسب و عمیق با مادر و همچنین قدردانی از او را بیان کردیم. اگر شما هم برای تشکر از مادرتان روش های خاص و موثر دارید برای ما در قسمت کامنت ها بنویسید.

منبع: wikihow

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 11602

به "15 ایده ساده و تاثیرگذار برای شاد کردن مادر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 ایده ساده و تاثیرگذار برای شاد کردن مادر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید