5 شگفتی طبیعی در سوئیس

به گزارش اکسپرس بلاگ، عجایب طبیعی سوئیس

در حالی که خیلی ها سوئیس را به بهترین تولید کننده پنیر، ساعت و شکلات می شناسند اما شاید بزرگ ترین جاذبه کشور اروپایی سوئیس زیبایی های طبیعی حیرت انگیز آن باشد. این کشور با طبیعت سرسبز خود بهشتی برای طبیعت دوستان و ماجراجویان است . می خواهیم تعدادی از عجایب طبیعی سوئیس را معرفی کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

5 شگفتی طبیعی در سوئیس

1.دریاچه Oeschinen

این دریاچه که از سه یخچال طبیعی آلیتچ، یونگفراو و Bietschhorn تشکیل شده در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. Oeschinen دریاچه ای کوچک به شکل نعل اسب است که در بخشی از کانتون برن واقع شده است. با این که این دریاچه بسیار کوچک است اما با زیبایی خیره کننده خود در ارتفاع 1578 متری به وجود آمده است. آب فیروزه ای درخشان این دریاچه مانند آینه ای تصویر کوه های اطراف ساحل را منعکس می کند، کوه هایی که 3000 متر ارتفاع دارند. برای تماشا این دریاچه می توانید از منطقه kandersteg سوار تله کابین شوید و چشم اندازهایی خیره کننده از دریاچه داشته باشید.

2.آبشار راین (rhine Falls)

این آبشار حدود 14000 سال قبل، در آخرین عصر یخبندان شکل گرفته است. آبشار نه فقط بزرگ ترین آبشار سوئیس است بلکه با 150 متر عرض و 23 متر طول بزرگ ترین صفحه آبشار در اروپا است. در فصل پیک تابستان در هر ثانیه از هر لبه آبشار بیش از 700 هزار لیتر آب خارج می شود. می توانید بر روی سکوی روبروی آبشار بایستید و از احساس قطرات آب که به سمت شما می آید لذت ببرید و یا می توانید سوار قایق شده و به قلب آبشار بروید و قدرت بینهایت آبشار راین را از نزدیک حس کنید.

3.یخچال طبیعی آلیتچ (Aletsch)

یخچال طبیعی آلیتچ در شرق کوه های آلپ برنی در کانتون سوئیس استان وله قرار گرفته است. این یخچال طبیعی تماشایی بازمانده آخرین عصر یخبندان است که به آرامی در بین رشته کوه های آلپ ایجاد شده است. این یخچال با طول 23 کیلومتر و عرض بیش از 120 کیلومتر مربع بزرگ ترین یخچال طبیعی آلپ و اروپاست. در حقیقت، دانشمندان بر این عقیده هستند که این یخچال طبیعی از 27 میلیارد تن یخ ایجاد شده است. تنها راهی که می توانید با آن این یخچال طبیعی را از نزدیک ببینید سوار شدن بر تله کابین است.

4.کوه ماترهورن (Matterhorn)

کوه ماترهورن در مرز بین سوئیس و ایتالیا قرار گرفته است و با ارتفاع 4478 متر بزرگ ترین کوه رشته کوه های آلپ است. این کوه با ظاهر منحصربفرد هرمی شکل خود چهار سطح دارد که هر کدام به سمت چهار جهت اصلی هستند. سطوح این کوه به شدت سراشیب هستند و در بخش غربی آن یخچال های طبیعی شکل گرفته است. این کوه بلندتر و کاملا جدا از کوه های اطراف است و با قله کج خود ظاهری جادویی دارد. این قله باشکوه را می توانید از بخش زرمات استان وله تماشا کنید.

5.کوه ایگر

شاید بدنام ترین کوه اروپا کوه ایگر باشد. با اینکه این کوه از نظر ارتفاع کاملا در زیر سایه کوه های اطراف خودش قرار داد اما بالارفتن از آن همیشه یکی از چالش های کوهنوردان مختلف بوده است. بسیاری از کوهنوردان در تلاش برای رسیدن به قله این کوه جان خود را از دست داده اند.

منبع: escapehere.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 20508

به "5 شگفتی طبیعی در سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 شگفتی طبیعی در سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید