آخرین شرایط شاخص بورس تهران ، ارزش معاملات به 16.5 هزار میلیارد تومان رسید ، کدام نمادها کاهشی شدند؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در انتها معاملات امروز با رشد 10 هزار و 96 واحد روبه رو شد.

آخرین شرایط شاخص بورس تهران ، ارزش معاملات به 16.5 هزار میلیارد تومان رسید ، کدام نمادها کاهشی شدند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران که هفته گذشته با ریزش های پیاپی شاخص کل روبه رو بود، امروز ظاهراً به مدد شروع کار سبدگردان ها و شرکت های حقوقی، این شاخص فرایند منطقی پیدا کرده و امروز در خاتمه معاملات 10 هزار و 96 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 642 هزار و 37 واحد رسید.

شاخص کل بورس با معیار هم وزن، امروز 4 هزار و 110 واحد افت کرده و به رقم 445 هزار و 270 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران امروز به بیش از 6 میلیون و 151 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در بورس تهران بیش از 10.2 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب یک ونیم میلیون نوبت معامله و به ارزش 11 هزار و 932 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس در روز جاری که به بیش از 4 هزار و 599 میلیارد تومان رسید را درنظر بگیریم، ارزش معاملات بورس و فرابورس در مجموع به حدود 16.5 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز شاخص های کل، شاخص قیمت، شاخص آزاد شناور و شاخص بازار اول بورس مثبت بودند و شاخص بازار اول بورس در خاتمه معاملات 1.3 درصد رشد کرد، هرچند رشد شاخص های کل و قیمت 62صدم درصد رشد کرد و شاخص آزاد شناور تنها 55صدم درصد رشد کرد.

در عین شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هم وزن هرکدام 91صدم درصد کاهش یافتند و شاخص بازار دوم بورس فقط 44صدم درصد عقب نشینی کرد.

امروز نمادهای شاخص ساز شامل فولاد مبارکه، ملی مس، پتروشیمی خلیج فارس و معدنی گل گهر بوده اند و نمادهای شستا، کشتیرانی و مخابرات از نمادهای کاهشی در شاخص بورس بوده اند.

نمادهای مورد توجه معامله گران در بورس شامل ملی مس، فولاد مبارکه، ایران خودرو، سرمایه گذاری شاهد، بانک تجارت، سایپا، بانک صادرات و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو بوده اند.

همچنین در فرابورس ایران امروز در خاتمه معاملات، شاخص کل 67 واحد عقب نشینی کرد و به رقم 17 هزار و 290 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و 133 هزار میلیارد تومان شد.

امروز معامله گران در فرابورس بیش از 2.1 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 766 هزار معامله و به ارزش 4 هزار و 599 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای سنگ آهن گوهرزمین، پتروشیمی مارون و مدیریت انرژی امید تابان هور به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته اند و نمادهای پتروشیمی تندگویان، بانک دی، ذوب آهن و آریال ساسول بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته اند.

نمادهای پربیننده در فرابورس ایران شامل سرمایه گذاری پویا، ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، مادیران وتوسعه و عمران استان کرمان و پلیمر آریا ساسول بوده اند.

به گزارش فارس، کارشناسان توصیه می کنند مردمی که با دانش اندک وارد سرمایه گذاری در بورس شده اند، در ابتدا بهتر است از روش سرمایه گذاری غیرمستقیم یعنی سرمایه گذاری از طریق صندوق های سرمایه گذاری اقدام کنند. همچنین اگر می خواهند به صورت مستقیم سهام بخرند، ابتدا از سهام عرضه اولیه و نیز واحدهای ای تی اف دولتی و شرکت های سرمایه گذاری بورس استفاده کنند تا ریسک آنها کاهش پیدا کند.

همچنین با توجه به اینکه برخی از افراد برای سودجویی که اقدام به تشکیل صف های غیرواقعی فروش می کنند، سهامداران باید از رفتارهای هیجانی و از دست دادن سهام باارزش خود خودداری کنند و این امر مستلزم این است که سرمایه گذاران برای حضور در بورس حتماً از پس اندازهای کناری و اضافی استفاده کنند و به هیچ وجه دارایی های مورد استفاده خود مانند خانه، ماشین و یا زمین و وسایل کار خود را برای حضور در بورس نفروشند، تا مجبور نباشند سهام خود را با ضرر بفروشند.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7573

به "آخرین شرایط شاخص بورس تهران ، ارزش معاملات به 16.5 هزار میلیارد تومان رسید ، کدام نمادها کاهشی شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط شاخص بورس تهران ، ارزش معاملات به 16.5 هزار میلیارد تومان رسید ، کدام نمادها کاهشی شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید