معاملات 26 نماد تایید نشدند!، 38 نمادی که تعلیق شدند

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرنگاران: 38 نماد تعلیق شد و معاملات 26 نماد نیز به تایید ناظر بازار نرسید.

معاملات 26 نماد تایید نشدند!، 38 نمادی که تعلیق شدند

به گزارش خبرنگاران، بخشی از معاملات روز شنبه در نماد مخابرات ایران (#اخابر)، سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (#تاپیکو)، گروه بهمن (#خبهمن)، شرکت ملی صنایع مس ایران (#فملی)، پتروشیمی بوعلی سینا (#بوعلی)، سایپا (#خساپا)، ایران خودرو (#خودرو)، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (#پترول)، گروه مپنا (#رمپنا)، پالایش نفت اصفهان (#شپنا)، پالایش نفت تهران (#شتران)، پالایش نفت بندرعباس (#شبندر)، پتروشیمی شازند (#شاراک)، پالایش نفت تبریز (#شبریز)، بانک صادرات ایران (#وبصادر)، سرمایه گذاری غدیر (#وغدیر)، فولاد امیر کبیر کاشان (#فجر)، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات (#ومعادن)، گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند (#واتی)، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (#فارس)، فولاد کاوه جنوب کیش (#کاوه)، فولاد آلیاژی ایران (#فولاژ)، معدنی و صنعتی گل گهر (#کگل)، بانک تجارت (#وتجارت) به دلایل نظارتی در بورس به تایید ناظر بازار نرسید. همچنین در فرابورس نیز معاملات روز شنبه دو نماد (حکمت011) و (تملی7081) به تایید ناظر بازار نرسید.

همچنین از امروز بازارگردانی سهام شرکت فراوری و توسعه سرب و روی ایرانیان (فتوسا) با دامنه نوسان روزانه قیمت مطابق با دامنه مجاز نوسان قیمت در بازار های اول و دوم فرابورس ایران و با استفاده از روش بازارگردانی مبتنی بر حراج در بازار دوم فرابورس ایران شروع میگردد. بازارگردانی به روش مبتنی بر حراج در نماد معاملاتی وبرق نیز از روز دوشنبه 3 خرداد شروع میگردد. در همین حال مظنه گیری اوراق مرابحه عام دولت امروز انجام میگردد.

امروز همچنین دوم خرداد پذیره نویسی اوراق اجاره سهام شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به تعداد 13 میلیون و 500 هزار ورقه در بازار ابزارهای اقتصادی فرابورس شروع می گردد. اوراق فوق قابلیت معاملات ثانویه در فرابورس را دارد و از امروز به مدت 5 روز کاری در بازار ابزارهای اقتصادی فرابورس پذیره نویسی می گردد.

ناشر اوراق شرکت واسط اقتصادی مهر دوم، ضامن آن بانک پاسارگاد، حسابرس موسسه حسابرسی رایمند و همکاران، عامل فروش شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد، عامل پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، بازارگردان و متعهد پذیره نویسی آن، شرکت تأمین سرمایه امین و مشاور عرضه نیز کارگزاری بانک پاسارگاد هستند.

اوراق اجاره سهام شرکت گسترش انرژی پاسارگاد که امروز در فرابورس عرضه می گردد برای تأمین اقتصادی دو پروژه این شرکت است و پروژه اول مربوط به پالایشگاه نفت فوق سنگین در قشم است که محصولات آن نفت سبک، قیر و سایر مشتقات نفتی خواهد بود.

در فاز اول ظرفیت فراوری پالایشگاه مذکور به 35 هزار بشکه در روز و در فاز دوم ظرفیت فراوری به 70 هزار بشکه افزایش خواهد یافت، در فاز سوم نیز بحث گوگردزدایی محصولات پالایشگاه خواهد بود. این اوراق برای تأمین اقتصادی تکمیل فاز اول این پالایشگاه است که طی امسال به بهره برداری خواهد رسید.

پروژه دوم نیز که از اوراق اجاره سهام برای تأمین اقتصادی آن استفاده می گردد، طرح پتروشیمی سینا در استان چابهار منطقه مکران است. این طرح فراوری متانول با ظرفیت 1.7 میلیون تن را در دستور کار دارد که در فاز ابتدایی فراوری متانول انجام می گردد و عملیات احداث آن در سال گذشته شروعشده و تا سال 1402 به بهره برداری خواهد رسید و همچنین در فازهای بعدی این پروژه، فراوری محصولات از اتانول به الفین و پلی الفین گسترش پیدا خواهد نمود.

در بورس تهران روز شنبه یک خرداد نماد شرکت های کارخانجات فراوریی شیشه رازی (#کرازی)، کاشی و سرامیک حافظ (#کحافظ)، ایرکا پارت صنعت (#خکار)، سایپا آذین (#خاذین)، سیمرغ (#سیمرغ)، کارتن ایران (#چکارن) مشمول دستورالعمل برطرف گره معاملاتی شدند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14407

به "معاملات 26 نماد تایید نشدند!، 38 نمادی که تعلیق شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاملات 26 نماد تایید نشدند!، 38 نمادی که تعلیق شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید