اجرای کاداستر و سنددارشدن اراضی ظرف 4 سال آینده

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-معاون ساماندهی سازمان امور اراضی کشور گفت: ظرف 2 سال برطرف تداخلات و 4 سال تهیه نقشه کاداستر و سنددار شدن اراضی کشاورزی اجرا می گردد.

اجرای کاداستر و سنددارشدن اراضی ظرف 4 سال آینده

به گزارش سرویس مالی خبرنگاران، حسین میررجبی گفت: کوشش می کنیم با حمایت های وزیر جهاد کشاورزی، تامین اعتبارات مورد احتیاج و همکاری دستگاه های اجرایی ذی ربط در بازه زمانی معین شده، این اهداف محقق گردد.

وی به تشکیل قرارگاه صدور اسناد مالکیت کشاورزی اشاره نمود و گفت: در قالب این قرارگاه که هر سه شنبه با ریاست وزیر جهاد کشاورزی در سازمان امور اراضی و در سطح استان های کشور به طور همزمان برپا می گردد، مسائل، آمار، اطلاعات و عملکرد استان ها در حوزه سنددار شدن اراضی کشاورزی رصد و آنالیز می گردد.

معاون ساماندهی سازمان امور اراضی کشور با بیان این که سنددار شدن اراضی کشاورزی از اولویت های دولت سیزدهم است، توضیح داد: تا به امروز برای حدود 685 هزار هکتار اراضی کشاورزی، سند مالکیت صادر شده است.

میررجبی، اعتبار مورد احتیاج اجرای کاداستر در کل اراضی کشاورزی را بیش از 1200 میلیارد تومان و برای برطرف تداخلات 960 میلیارد تومان پیش بینی کرد.

وی گفت: نزدیک به 95 هزار و 800 پلاک در کل کشور داریم که تا به امروز 55 هزار و 247 پلاک دارای تداخل شناسایی شده است.

معاون ساماندهی سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: از این اندازه پلاک شناسایی شده 14 هزار و 578 پلاک در کارگروه های شهرستانی مورد رسیدگی قرار گرفتند که از این اندازه، کل پلاک هایی که نقشه هایش تهیه شده حدود 3281 پلاک به مساحت 7 میلیون و 81 هزار هکتاراست.

وی اذعان داشت: از سال 94 تا به امروز 900 هزار هکتار از اراضی کشاورزی برطرف تداخل شده اند.

میررجبی بیان داشت: با صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی، شناسنامه ای برای کل این اراضی خواهیم داشت و همه اقداماتی که در این بستر صورت می گیرد مانند الگوی کشت، نوع کشت، اندازه و سطح کشت قابل رصد خواهد شد.

وی جلوگیری از خرد شدن اراضی را یکی دیگر از مزیت های سنددار شدن اراضی کشاورزی مطرح کرد.

کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 23359

به "اجرای کاداستر و سنددارشدن اراضی ظرف 4 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای کاداستر و سنددارشدن اراضی ظرف 4 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید