استفاده از بندرعباس و بندر چابهار برای تاجیکستان حیاتی و استراتژیک است

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس اتاق اردبیل در سفر خود به تاجیکستان در دیدار با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی این کشور در شهر دوشنبه، در مورد راهکارهای توسعه همکاری دوجانبه گفت وگو کرد.

استفاده از بندرعباس و بندر چابهار برای تاجیکستان حیاتی و استراتژیک است

حسین پیرموذن در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد دفتر تجاری و نمایشگاه دائمی محصولات تولید استان اردبیل در کشور تاجیکستان، پیشنهاد تبادل هیات های تجاری بین دو کشور، تبادل و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری مشترک، امضای تفاهم نامه های همکاری و برگزاری همایش و جلسات B2B را پیشنهاد داد.

پیرموذن افزود: با توجه به رایزنی های اقتصادی اخیر مقامات دو کشور چشم انداز روابط اقتصادی ایران و تاجیکستان بسیار رضایت بخش بوده و توسعه همه جانبه روابط مورد انتظار است.

در ادامه این جلسه رئیس اتاق اردبیل با رئیس کمیته جذب سرمایه گذاری خارجی جمهوری تاجیکستان نیز در دوشنبه دیدار و گفت وگو کرد.

پیرموذن همچنین از واحدهای فعال و نیمه فعال دوشنبه بازدید میدانی به عمل آورد. در این بازدید فرصت ها و قوانین سرمایه گذاری تاجیکستان تشریح شد.

رئیس اتاق اردبیل در بخشی از سفر خود به تاجیکستان، با شرف شیرعلیزاده، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان نیز دیدار و گفت وگو کرد.

پیرموذن در این جلسه گفت: با توجه به رویکرد نو دو دولت و تأکید بر توسعه همه جانبه روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری، استفاده از ظرفیت های هردو طرف مورد انتظار بخش خصوصی است.

او افزود: تسهیل صدور ویزا برای بازرگانان و سرمایه گذاران، الزام صدور ضمانت نامه های دولتی از مهم ترین دغدغه های فعالان بخش خصوصی است. فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در زمینه های فنی مهندسی، صنایع تبدیلی، بهره برداری از منابع کانی آمادگی لازم را دارند.

پیرموذن در ادامه جلسه اعلام کرد: واگذاری محلی به عنوان نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی استان در دوشنبه می تواند زمینه تعامل هرچه بیشتر بازرگانان دو طرف را فراهم سازد که معاون وزیر امور خارجه از این موضوع استقبال کرده و مقرر شد دستورات لازم را در این زمینه صادر کند.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در این دیدار گفت: فعالان اقتصادی ایران از قوانین و فضای مساعد و تسهیلات نو دولت تاجیکستان برای سرمایه گذاران خارجی استفاده کنند.

شیرعلیزاده در ادامه این جلسه از ایرانیان برای سرمایه گذاری بیشتر در این کشور و علاقه مندی برای توسعه مناسبات اقتصادی اعلام کرد که از اهم موضوعات این دیدار بود.

او ضمن تأکید بر توسعه ترانزیت کالا از طریق ایران، استفاده تاجیکستان از بندرعباس و بندر چابهار را برای این کشور حیاتی و استراتژیک خواند.

معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان همچنین گفت: امکان برقراری پروازهای هوایی مرتب وجود دارد که این مهم با پیگیری های لازم به زودی عملیاتی خواهد شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 21560

به "استفاده از بندرعباس و بندر چابهار برای تاجیکستان حیاتی و استراتژیک است" امتیاز دهید

1 کاربر به "استفاده از بندرعباس و بندر چابهار برای تاجیکستان حیاتی و استراتژیک است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از بندرعباس و بندر چابهار برای تاجیکستان حیاتی و استراتژیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید