اطلاعاتی که باید در خصوص بلیط هواپیما بدانیم

به گزارش اکسپرس بلاگ، دایره اطلاعاتی شما در خصوص هواپیما و بلیط هواپیما تا چه میزان است؟ به خوبی از چم وخم کار آگاه هستید؟ در این مطلب با اطلاعاتی در خصوص انواع بلیط های هواپیما آشنا می شویم.

اطلاعاتی که باید در خصوص بلیط هواپیما بدانیم

بلیط های هواپیما، قطار و اتوبوس دارای امکانات بی شماری است که بعضاً بر بسیاری پوشیده است و از آن خبر ندارند. اما بااطلاع داشتن از هرکدام می توانید یک سفر متفاوت، ارزان و ارزان را امتحان کنید. با خواندن این مطلب یک قدم در راستای آسایش سفری خود گام بردارید.

آیا چاپ بلیط هایی که به صورت آنلاین خریداری کرده ایم، ضروری است؟

این روزها بیشتر مسافران زمینی، هوایی و ریلی ترجیح می دهند که به صورت آنلاین مبادرت به خرید آن بکنند. با این کار علاوه بر این که در وقت خود صرفه جویی کرده اند به فهرست انبوهی از ساعت ها، ایرلاین ها و موارد دیگری دست می یابند. در این صورت تصمیم درست و البته به صرفه تری را می گیرند. به طور مثال مسافران برای خرید بلیط هواپیما و قطاری می توانند به سایت خبرنگاران مراجعه کنند تا مناسب ترین بلیط را انتخاب کنند.

خرید آنلاین از کاغذبازی های گذشته کاسته و همه چیز را به صورت دیجیتال تبدیل کرده است. مسافران بعد از خرید آنلاین می توانند فایل PDF بلیط را دریافت کنند. شما هم می توانید آن را پرینت گرفته و یا برای حفظ محیط زیست تصویر دیجیتال آن را به همراه داشته باشید تا از گیت های مورد نظر عبور کنید. اما در خصوص بلیط هواپیما اگر پروازتان کنسل گردد؛ جهت مهر زدن و استرداد احتیاج به نسخه چاپی پیدا می کنید که این امر بیشتر در خصوص بلیط های چارتری صادق است.

عدم چاپ بلیط در خصوص بلیط اتوبوس و قطار هم کارساز است.

خرید آنلاین پر ترددترین راستاهای پرواز:

بلیط تهران به تبریز

بلیط تهران استانبول

بلیط تهران مشهد

بلیط نیم بها برای ایثارگران عزیز

ایثارگران و آزادگان محترم می توانند، هنگام سفر از تخفیفات ویژه ای برخوردار شوند. بدین صورت که این عزیزان با ارائه معرفی نامه از بنیاد شهید و یا داشتن کارت ایثارگران می توانند از تخفیفات شرکت های دولتی و خصوصی هواپیمایی، کشتیرانی و راه آهن بهره مند شوند.

واجدین شرایط می توانند در پروازهای داخلی 50 درصد و در پروازهای خارجی برای یک بار در سال با نصف قیمت سفر، تخفیف بگیرند. شرکت هواپیمایی هما و آسمان در پروازهای داخلی و شرکت ریلی رجا در مقصدهای بین شهری ارائه دهنده این خدمات هستند.

این عزیزان می توانند با مراجعه به سایت این شرکت ها و وارد کردن اطلاعات مربوطه، بلیط مورد نظر خود را دریافت کنند.

در خرید بلیط یک طرفه خارجی دقت کنید

به بلیط هایی که فقط زمان رفت مشخصی دارند و زمان بازگشت نامشخص است؛ بلیط یک طرفه گفته می گردد. در راستاهای داخلی برای خرید این نوع هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد اما در راستاهای خارجی داستان کمی فرق می نماید.

خرید بلیط یک طرفه در راستاهای خارجی شرایط پیچیده تری دارد و تنها مسافرانی که دارای ویزای دانشجویی، ویزای کار، ویزای مولتی، اقامتی و دیپلماتیک هستند می توانند بلیط یک طرفه از ایران به مقاصد خارجی را دریافت کنند.

البته این محدودیت برای راستاهای نزدیک همچون ترکیه و ارمنستان وجود ندارد.

بلیط های خریداری شده به صورت آنلاین هم قادر به کنسلی هستند

همان طور که خرید بلیط های آنلاین سهل است، کنسلی آن هم راحت می باشد. برای این کار کافی ست به حساب کاربری خود مراجعه کرده و گزینه کنسلی بلیط را زده تا مبلغ به شما استرداد گردد.

البته از قلم نیاندازید قبل از خرید تمام قوانین کنسلی و شرایط بعد از آن را مطالعه کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

خرید آنلاین پر ترددترین راستاهای ریلی:

قطار تهران مشهد

قطار تهران زاهدان

قطار تهران شیراز

آیا بچه ها قادر به خرید بلیط هواپیما بدون حضور والدین هستند؟

ایرلاین ها تعاریف گوناگونی از گروه سنی بچه ها دارند و آن ها را 0 تا 2 سال (نوازد) و 2 تا 12 سال (کودک) تقسیم بندی می کنند.

امری مسلم است که افراد با این حدود از سن توانایی و قدرت ادارکی درستی از محیط پیرامون خود ندارند. لذا احتیاج به یک سرپرست برای بچه ها الزامی است. به همین دلیل بیشتر ایرلاین ها اجازه ورود این کوچولوها را بدون بزرگ تر صادر نمی کنند. با این وجود بعضی ایرلاین ها راستا متفاوتی را در پیش گرفته اند.

بعضی شرکت های هواپیمایی شرایط را به گونه ای فراهم کرده اند که بچه ها 2 تا 12 سال حتی بدون حضور والدین سوار هواپیما شوند و سفر مستقل خود را تجربه کنند. البته قبل از آن سرپرست این کوچولوها باید فرم های مربوطه را با دقت کامل پر کنند.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 20041

به "اطلاعاتی که باید در خصوص بلیط هواپیما بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعاتی که باید در خصوص بلیط هواپیما بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید