انباشت یک میلیون موتورسیکلت توقیفی در پارکینگهای کشور، طرح جدید برای اعمال قانون راکبان متخلف

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس پلیس راهور فاتب با بیان اینکه هم اکنون در کل کشور قریب به یک میلیون موتورسیکلت در پارکینگها انباشت و توقیفی داریم، گفت: می خواهیم در اعمال قانون برای راکبان متخلف به یک روش جدیدتر متوسل شویم.

انباشت یک میلیون موتورسیکلت توقیفی در پارکینگهای کشور، طرح جدید برای اعمال قانون راکبان متخلف

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم؛ سردار محمدحسین حمیدی با اشاره به طرح پلیس راهور برای ساماندهی موتورسیکلت سواران اظهار کرد: از زمانی که موتورسیکلت فراوری و به بازار عرضه شد، طرحهای متنوعی برای ساماندهی موتورسیکلت سواران در ادوار مختلف توسط دولت و مجلس، تصویب، قانون، ابلاغ و اجرایی شد.

انباشت یک میلیون موتورسیکلت توقیفی در پارکینگهای کشور

رئیس هدایت و رانندگی فرماندهی انتظامی تهران عظیم با اشاره به نتیجه اجرای طرحهای متنوع در راستای ساماندهی موتورسیکلت سواران در دوره های مختلف زمانی اضافه نمود: محصول اجرای طرحهای متنوع را در ادوار مختلف مشاهده کردیم و می بینیم، هم اکنون در کل کشور قریب به یک میلیون موتورسیکلت در پارکینگها انباشت و توقیفی داریم، در حالیکه در شهر تهران بیش از 60 هزار موتورسیکلت در پارکینگها به دلیل تخلفات راکبان توقیف شده است.

وی توضیح داد: پلیس بر مبنای وظایف ذاتی و قانونی در برابر موتورسیکلت سواران متخلف اعمال قانون می نماید، هر چند، در پی اعمال قانون و برخوردها، کشمکش و کش و قوسهایی وجو دارد، به هر حال این موضوع که بعضی از راکبان به وسیله موتورسیکلت امرارمعاش می نمایند بر ما پوشیده نیست؛ وقتی در راستای اجرای قانون، مجبوریم موتور فرد متخلف را متوقف کنیم و به پارکینگ انتقال دهیم برای خود ما هم سخت است اما چه کنیم؟! نمی توانیم چشم بر روی تخلفات موتورسیکلت سواری ببندیم که برای معیشت از این وسیله نقلیه استفاده می نماید و از طرفی به عینه شاهد رصد و اعمال قانون تخلفات توسط پلیس است اما همچنان اصرار بر بی قانونی دارد.

اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران در سالهای گذشته منتج به نتیجه مطلوب نشد

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه نمی توانیم در مقابل بی قانونی چشم پوشی کنیم و کوتاه بیاییم، یادآور شد: طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران در سالهای گذشته اجرایی شده و اما منتج به نتیجه مطلوب نشده است، لایه هایی محسوسی از عدم نتیجه یابی مطلوب را می توان در اجرای این طرحها دید که موجب انباشت شمار زیادی موتورسیکلت در پارکینگها شده، از طرفی متأسفانه حجم تخلفات موتورسیکلت سواران بالا است و شاهد نارضایتی عمومی از رفتارهای پرخطر موتورسیکلت سواران هستیم بنابراین باید به راه حل نو اندیشید.

در اعمال قانون راکبان متخلف به روشی جدیدتر متوسل می شویم

حمیدی اظهار داشت: امروز می خواهیم در اعمال قانون برای راکبان متخلف به یک روش جدیدتر متوسل شویم؛ به نحویکه هزینه های اعمال قانون را در این حوزه اعم از توقیف و ارجاع به پارکینگ و از این دست نتایج کاهش و در عین حال، آموزش و رضایت مندی عمومی و رفتارهای ترافیکی را ارتقاء دهیم و شاهد تخلفات کمتر و کمتر موتورسیکلت سواران در آینده باشیم.

رئیس هدایت و رانندگی فرماندهی انتظامی تهران عظیم ادامه داد: در همین رابطه، طرحی را با عنوان موتور یار (البته نام طرح هنوز قطعی نشده است) در دست آنالیز داریم؛ در این طرح با تعامل با قوه قضائیه، در پی استفاده از مجازاتهای جایگزین برای موتورسیکلت سوار متخلف هستیم، کارشناسان ما پیش نویس طرح را تهیه، تدوین و در گامهای اولیه آنالیز موضوع، به نتایج خوبی دست یافته ایم و تقریباً موافقتهای ضمنی و تعاملی با مراجع ذیصلاح انجام شده و ان شاءالله به زودی کلیت طرح، نهایی می گردد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه از آنجایی که فرآیند اعمال قانون مانند توقیف وسیله نقلیه فرد متخلف (موتورسیکلت) ماهیت قانونی دارد و مانند قبل باقی است، اضافه نمود: در این طرح جدید با تحلیل رفتار راکب متخلف با آنالیز چرایی اینکه از خط ویژه در تردد است، چرا خلاف جهت حرکت یا از چراغ قرمز عبور می نماید، به یک شاه کلید می رسیم و آن عجله و شتاب است.

وی بیان نمود: در نظر داریم با توقیف موتورسیکلت فرد متخلف در همان محل، بدون اینکه وسیله نقلیه موتوری به پارکینگ منتقل گردد، در اختیار راکب ابزار ترافیکی قرار داده و فرد در یک بازه زمانی تعیین مثلاً دو ساعته در محدوده ای که تخلف را مرتکب شده در کنار همکاران ما مانع تخلفات موتورسواران دیگر گردد.

حمیدی توضیح داد: زوایای مختلف این طرح اعم از ابعاد حقوقی، اجتماعی، فرهنگی و شهروندی در حال آنالیز و تکمیل است، طرح مذکور به قوه قضائیه ارائه شده و در هفته های گذشته، جلسات مستمری با مسئولان و کارشناسان امر داشته و این سلسله نشستها ادامه دارد و ان شاءالله پس احصاء کامل پیامدهای طرح، اجرای آن مصوب و در آینده ای نه چندان دور عملیاتی می گردد.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7973

به "انباشت یک میلیون موتورسیکلت توقیفی در پارکینگهای کشور، طرح جدید برای اعمال قانون راکبان متخلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انباشت یک میلیون موتورسیکلت توقیفی در پارکینگهای کشور، طرح جدید برای اعمال قانون راکبان متخلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید