انتقاد روسیه از تحریم های آمریکا

به گزارش اکسپرس بلاگ، سفیر روسیه در واشنگتن از تحریم هایی که دولت آمریکا اخیرا علیه چندین موسسه تحقیقاتی روسیه اعمال نموده است، انتقاد کرد.

انتقاد روسیه از تحریم های آمریکا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا از تحریم های این کشور علیه چند شرکت و موسسه تحقیقاتی که بعضی از آن ها در فراوری واکسن کرونا مشارکت داشتند، انتقاد کرد و گفت این اقدام واشنگتن موجب تعجب است.

آنتونوف در این باره گفت تصمیم آمریکا مبنی بر قرار دادن چند موسسه تحقیقاتی روسی در فهرست تحریم ها موجب تعجب می گردد. واشنگتن هیچ مدرکی دال بر اینکه طرف های تحریم شده در ساخت سلاح های شیمیایی شرکت دارند، ارائه ننموده است.

سفارت روسیه در آمریکا در صفحه فیسبوک خود خاطرنشان کرد آنتونوف چهارشنبه به خبرنگاران گفت ما به خبر اعلام شده از طرف مقامات آمریکا قطعاً توجه کردیم. این سخنان به نظر ما گیج کننده است به خصوص که هیچ مدرکی ارائه نشده است. اصطلاحات مبهم و آشنایی مانند دلیل منطقی برای باور کردن وجود دارد در سخنان مقامات آمریکایی شنیده می گردد.

سفیر روسیه در آمریکا اضافه کرد علاوه بر این، این واقعیت نادیده گرفته شد که روسیه تعهدات مربوط به کنوانسیون از بین بردن ذخایر سلاح های شیمیایی که سازمان منع سلاح های شیمیایی ارائه داده بود و جامعه جهانی سال 2017 آن را تایید کرد به طور کامل رعایت می نماید. ما می خواهیم در خصوص این ادعا های بی اساس، از همکاران خود توضیحاتی دریافت کنیم.

آنتونوف اینطور استدلال کرد که در حال حاضر، آمریکا تنها دارنده ذخایر قابل ملاحظه ای از تسلیحات جنگی شیمیایی است و از بین بردن آن را به بهانه های مختلف به تأخیر می اندازد. او از دولت ترامپ خواست تا از جستجوی مسائل در جایی که این مسائل وجود ندارند خودداری کند.

آمریکا روز چهارشنبه، تحریم هایی را علیه پنج مؤسسه روسی وضع و آن ها را به فراوری سلاح های شیمیایی و میکروبی متهم کرد.

فهرست این موسسه ها شامل موسسه مرکزی چهل و هشتم تحقیقات علمی وزارت دفاع روسیه است که اولین واکسن مقابله با ویروس کرونا را به همراه موسسه تحقیقاتی گامالیه تهیه نموده است. علاوه بر آن، موسسه مرکزی سی و هشتم تحقیقات وزارت دفاع روسیه و انستیتو تحقیقات دولتی شیمی آلی و فناوری نیز در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفته اند. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7293

به "انتقاد روسیه از تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد روسیه از تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید