ایرانیان یکتاپرست بودند ، میهمان نوازی از آداب ایرانیان

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، در این برنامه که توسط یک کمپانی گردشگری در رم برگزار می شد، ابتدا فیلمی از دیدنی های ایران در شهرهای اصفهان، شیراز، تهران و یزد، به نمایش درآمد. سپس خانم جویا، تجربه دو بار سفر به ایران را برای حضار بازگو و ایران را به عنوان یکی از کشورهای مورد علاقه توریست های ایتالیایی معرفی کرد.

ایرانیان یکتاپرست بودند ، میهمان نوازی از آداب ایرانیان

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

وی با نمایش اسلایدها و عکس هایی که در سفرهای خود به ایران از فرهنگ و سنت ها و آداب و رسوم مردم ایران گرفته بود، مردم ایران را مردمی با فرهنگ و میهمان دوست معرفی کرد و تأکید کرد که بر خلاف آنچه در مطبوعات و رسانه های غربی منعکس می گردد، هیچگونه خشونت و ناملایمتی در جامعه ایران دیده نمی گردد؛ بلکه بر عکس مردمانی مهربان و میزبانی باسخاوت هستند که ارزش ده ها بار تجربه را دارد.

در بخش دیگر این برنامه قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی کشورمان در ایتالیا، به عنوان سخنران اصلی این محفل، ابتدا دقایقی از تاریخ باستان و تمدن دیرینه ایران صحبت کرد. وی گفت: 3 هزار سال پیش از میلاد، آریایی ها به فلات ایران مهاجرت کردند و آن سرزمین را که به آن وارد شده بودند، ایران یعنی سرزمین آریایی ها نامیدند.

وی اضافه نمود: در طول سال های متمادی، ایرانیان سهم بسزایی در فراوری مراحل تمدن سازی و میراث معنوی جهان همچون فلسفه، اندیشه های دینی، ریاضی، نجوم و ... داشته اند و اولین متن حقوق بشر متعلق به ایران است که در زمان کوروش در ایران نگاشته شد. ایرانیان از همان ابتدا یکتاپرست بودند و هرگز سراغ بت پرستی و تعدد خدایان نرفتند و این منش و خونگرمی و مهربانی و فرهنگ دوستی ایرانیان ناشی از این خصیصه معنوی در بین آنهاست.

پورمرجان در ادامه به دوران پس از اسلام در ایران اشاره نمود و گفت: دلیل انتخاب ایران برای اسلام همین روحیه و سابقه یکتاپرستی و مشی عدالت خواهانه ایرانیان بوده است و دلیل مخالفت ایرانیان با بنی عباس و بنی امیه هم این موضوع بوده است.

وی اضافه نمود: اسلام اگرچه با زبان عربی وارد این خطه شد؛ ولی با زبان فارسی در گستره حوزه تمدنی ایران توزیع و گسترش پیدا کرد. دوره سامانیان، اوج شکوفایی زبان فارسی بود و کسانی همچون رودکی در این ایام می درخشیدند؛ بنابراین نقش ایرانیان در شکل گیری تمدن اسلامی با پیشینه تمدن ایران، بسیار بااهمیت است و کسانی همچون محمد ابن ذکریای رازی، ابوریحان بیرونی و ابن سینا و دیگران در جهانی کنونی شناخته شده هستند.

وی با نگاهی گذرا به دوره های مختلف تاریخی بعد از ورود اسلام به ایران، دوره صفوی در ایران را دوره طلایی معماری در ایران به ویژه در شهر اصفهان دانست و گفت: ارتباطات جدی هنری ایران با ایتالیا هم از آن زمان شروع شد و هنرمندانی از اصفهان و سیسیل به دو منطقه عزیمت کردند. در آن دوران و در عصر شاه عباس، بنا به گفته آقای شارون، جهانگرد فرانسوی، اصفهان یکی از شهرهای آباد و پررونق جهان بود و حتی از پاریس هم جلوتر بوده است که این شهر حالا هم زیبایی عجیبی دارد و جزو شهرهای توریستی درجه یک در جهان محسوب می گردد.

رایزن فرهنگی کشورمان در بخش دیگری از سخنرانی خود به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 اشاره و بیان نمود: انقلاب اسلامی رژیم شاهنشاهی را از بین برد و سیستم حکومتی اسلامی را بر پایه ولایت فقیه و با دو محور اساسی مردم و شرع بپا داشت. این حکومت اگرچه آنطور که شایسته است در اروپا و جهان معرفی نشده است؛ ولی اساس آن را معنویت و جهان بینی اسلامی تشکیل می دهد که آرای مردم در آن مشخص نماینده است و نمادهای دموکراسی و آزادی های اساسی بر اساس موازین اسلامی در این نظام اجرا می گردد.

وی ادامه داد: امروزه ایران در حوزه آموزشی، فرهنگی و علمی، در جهان صندلی ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

پورمرجان همچنین به مراکز توریستی در ایران اشاره نمود و گفت: خداوند نعمت طبیعت و چهار فصل را به ایران ارزانی داشته و امنیت هم در حد اعلی در این کشور وجود دارد که هم مردم ایران و هم توریست های خارجی بدون دغدغه خاطر و با امنیت تمام به گردش بپردازند.

وی میهمان نوازی و حسن سلوک با میهمانان را از آداب ایرانیان دانست که همین امر موجب خوشایند همه توریست های خارجی می گردد و با خاطره های زیبا ایران را ترک می نمایند.

پورمرجان در سرانجام سخنان خود گفت: ایران در سال 2014 بیش از 13 هزار نفر از ایتالیایی ها را در ایران میزبانی نموده و برای آنها ویزا صادر نموده است و این امر در امسال به مراتب بیش تر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 1068

به "ایرانیان یکتاپرست بودند ، میهمان نوازی از آداب ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانیان یکتاپرست بودند ، میهمان نوازی از آداب ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید