طراحی سایت: با 19 وب سایت برتر برای دانلود قالب های رایگان پاورپوینت آشنا شوید

به گزارش اکسپرس بلاگ، در این مقاله قصد داریم 19 وب سایت برتر قالب های رایگان پاورپوینت را به شما معرفی کنیم تا با بهره گیری از آن ها، جذابیت بیشتری به محتواهای خود در سمینارها و جلسات مختلف بدهید. بنابراین اگر از نرم افزار پاورپوینت زیاد استفاده می کنید، با دیجی کالا مگ در این مقاله همراه باشید.

طراحی سایت: با 19 وب سایت برتر برای دانلود قالب های رایگان پاورپوینت آشنا شوید

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

پاورپوینت یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای مایکروسافت است که در زمینه ها و جایگاه های مختلف مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. کاربران با بهره گیری از این نرم افزار متعلق به مایکروسافت، به صورت تخصصی قادر خواهند بود فایل هایی مانند کاتالوگ، بروشور، انیمیشن، بنرهای تبلیغاتی، فایل های یاری آموزشی، ارائه های درسی و آموزشی را طراحی نمایند و از آن به عنوان یک ابزار کاربردی و در عین حال جالب بهره مند شوند.

تاریخچه پاورپوینت

نرم افزار پاورپوینت برای اولین بار در سال 1987 به وسیله شرکت فورتات در سانی ویل کالیفرنیا با نام Presenter برای ویندوز 2 ساخته شد. اما حدود 11 سال بعد، این نرم افزار در سال 1998 به وسیله شرکت فورتات مایکروسافت با قیمت 14 میلیون دلار خریداری شد. در ماه می سال مذکور مایکروسافت نام این برنامه را به پاورپوینت نسخه 2 تغییر داد و دو سال بعد در می 1990، اولین پاورپوینت برای ویندوز 3 و در فوریه 1994 نسخه 7 آن را در اختیار کاربران قرار داد. در سال 1999 نیز این برنامه در قالب نرم افزارهای آفیس 2000 مایکروسافت روانه بازار نرم افزارها شد و این سرشروع داستان محبوبیت این نرم افزار بود.

پاورپوینت قادر است تا فایل های عکسی، متنی، ویدیویی و صدا را درون خود تعبیه کند و به حالت های مختلفی آن ها را به نمایش بگذارد. همین ویژگی کاربردی آن موجب شده تا در انواع سمینارها، سخنرانی ها و جلسات اداری مورد توجه قرار گیرد. کاربران با استفاده از پاورپوینت می توانند با بهره گیری از گزینه های تخصصی این نرم افزار، اسلایدهایی را طراحی نمایند که برای بیننده و مخاطب چشم نواز باشد و در عین حال، مفاهیم مورد نظر را در کوتاه ترین زمان ممکن به آن ها منتقل نمایند.

طراحی اسلایدهای پاورپوینت برای همه کاربران آسان نیست و با چالش هایی همراه است، اما استفاده از قالب های آماده پاورپوینت نیاز افراد به طراحی اسلایدها را به طور کامل رفع نموده است. امروزه وب سایت های زیادی وجود دارند که دنیایی از قالب های رایگان پاورپوینت را به شما ارائه می دهند. در ادامه قصد داریم برترین های آن ها را به شما معرفی کنیم. بعلاوه بعضی از این سایت ها، قالب های متحرکی دارند که استفاده از آن ها به مجذوب کنندهیت ارائه شما خواهد اضافه نمود. این وب سایت ها عبارتند از:

وب سایت های خارجی قالب های پاورپوینت

  • PowerPoint School
  • Canva
  • Slidesgo
  • SlideSalad
  • Envato Elements
  • Slideegg
  • SlideModel
  • Giant Template
  • Aberts Shop
  • SlideHunter
  • Slide Chef
  • SlidesMania
  • Showeet
  • Slides Carnival
  • fppt.com
  • Presentation Magazine

وب سایت های ایرانی قالب های پاورپوینت

  • گام98
  • جیب استور
  • جی اف ایکس دانلود

1. وب سایت PowerPoint School

سایت PowerPoint School علاوه بر مجموعه گسترده از قالب های پاورپوینت متحرک، قالب های اینفوگرافیک و جدول زمانی (Timeline) را نیز به کاربران ارائه می دهد. در این وب سایت بعلاوه نحوه اضافه کردن انیمیشن به پاورپوینت را نیز آموزش خواهید دید که می تواند به حرفه ای تر شدن مهارت های شما یاری شایانی کند.

بسیاری از قالب های ارائه شده، برای استفاده عمومی هستند اما در عین حال مجذوب کنندهیت های خاص خود را دارند. سایت PowerPoint School بعلاوه انواع نمودارها، چارت ها و گراف های رنگارنگ، تک رنگ، ساده و محتوای های توضیحی را برای دانلود کاربران در دسترس قرار داده است. باید اشاره کنیم که قالب های آماده و رایگان PowerPoint School برای ارائه گزارشات ماهانه و یا جلسات زوم، انتخابی ایده آل خواهد بود.

2. وب سایت Canva

وب سایت Canva علاوه بر ارائه دنیایی از قالب های آماده پاورپوینت، مجموعه گسترده ای از قالب های متحرک را نیز در دسترس کاربرانش قرار داده است. در حقیقت این سایت، یک ابزار طراحی کامل برای افرادی است که به صورت حرفه ای به طراحی نمی پردازد ولی میخواهد آثار گرافیکی زیبایی را طراحی و ایجاد کند. با Canva می توانید به بیش از 75 میلیون عکس و ویدیو و بیش از 420 هزار قالب دسترسی داشته باشید. اما باید خاطر نشان کنیم که تنها تعداد اندکی از این مجموعه بزرگ به صورت رایگان قابل دسترس است.

یکی از نکات جالب این وب سایت این است که شما می توانید این قالب ها را مستقیماً در مرورگر ویرایش و ضبط کنید و در نهایت آن ها را به اشتراک بگذارید. بعلاوه امکان دانلود آن ها به صورت فایل pptx نیز فراهم شده است. برای ویرایش این قالب ها در مرورگر به جای برنامه Canva مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در صفحه نتایج جستجو روی قالب مورد نظر خود کلیک کنید.
  • گزینه Customize This Template را انتخاب کنید.
  • از ویرایشگر، روی منوی گزینه Ellipsis (…) کلیک کنید.
  • پاورپوینت را از زیر گزینه های Share انتخاب کنید.

اگر دانشجو هستید ممکن است بتوانید به صورت رایگان از Canva Premium بهره ببرید. با Canva Premium به تمام امکانات Canva دسترسی خواهید داشت.

3. وب سایت Slidesgo

در این وب سایت باید فیلتر License را روی Free تنظیم کنید تا همه قالب های متحرک رایگان Slidesgo را ببینید. باید خاطر نشان کنیم که این فایل ها هم در نرم افزار پاورپوینت و هم در Google Slides نیز قابل استفاده هستند. این قالب ها در تم های مختلفی از اسلاید تولد گرفته تا اینفوگرافیک در رنگ ها و طرح های گوناگون و مجذوب کننده در دسترس قرار دارند.

پروژه های مقطع دبیرستان نیز روی این قالب ها به خوبی پیاده خواهند شد. هنگامی که وارد Slidesgo می شوید، در صفحه اصلی چند نمونه قالب پرطرف دار به شما نمایش داده می گردد که می توانید در بین آن ها به جست وجو بپردازید و یکی از قالب ها را دانلود کنید.

4. وب سایت SlideSalad

وب سایت SlideSalad، قالب های تجاری و توضیحی زیادی دارد. این قالب ها شامل طرح های متحرک و مجذوب کننده برای ارائه پیشنهادات، گزارش ها، نمونه کارها و دیگر موارد است. دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز می توانند الگوهای مجذوب کنندهی برای دفاع از خاتمه نامه خود در این وب سایت پیدا نمایند. برای دانلود و استفاده از قالب های این وب سایت، به ایجاد یک حساب کاربری رایگان نیاز دارید. SlideSalad بعلاوه دارای قالب های پریمیوم است. برای استفاده از قالب های پریمیوم نیازی به اشتراک نیست، اما باید هزینه هر یک را به صورت جداگانه پرداخت کنید.

5. وب سایت Envato Elements

Envato Elements یک وب سایت پریمیوم است، اما شما می توانید طی یک دوره آزمایشی رایگان هفت روزه از آن استفاده نموده و هر تعداد قالب را که دوست دارید، دانلود کنید. این سایت در واقع، یک فروشگاه آنلاین است که همه نیازهای طراحان و توسعه دهندگان را تحت پوشش خود قرار می دهد. Envato Elements در سال 2006 به وسیله کالیس تائید، سایان تائید و ژوئن رونگ تأسیس شد.

این وب سایت بعلاوه منبع خوبی از قالب های متحرک پاورپوینت برای جلسات و وبینارها و ارائه گزارش های مختلف است. در کنار اینفوگرافیک ها، شما می توانید قالب های رنگارنگ مخصوص رویداد های مختلف را در این سایت پیدا کنید. قالب های Envato Elements بعلاوه برای استوری های اینستاگرام نیز قابل استفاده است. علاوه بر قالب های پاورپوینت، بیش از هزاران قالب وردپرس نیز در این وب سایت قابل دسترس است.

6. وب سایت Slideegg

در وب سایت Slideegg، استفاده از اکانت های رایگان تنها به 5 دانلود در روز محدود شده است. هر دانلود نیز شامل یک قالب متحرک است. در واقع شما برای دانلود قالب های مورد نیاز خود از این وب سایت، تنها به دو یا سه روز دانلود نیاز دارید. شما بعلاوه می توانید قالب هایی را به فهرست علاقه مندی های خود اضافه کنید. باید اشاره کنیم که بیشتر قالب های این وب سایت برای اینفوگرافیک ها و سایر ارائه های اطلاعاتی طراحی شده اند. اما شما می توانید اسلایدهای متحرک و مجذوب کننده برای رویدادهای مختلف را نیز در Slideegg پیدا کنید.

7. وب سایت SlideModel

SlideModel مجموعه خوبی از قالب های پاورپوینت متحرک رایگان است. این سایت قالب های تجاری با قابلیت ویرایش آسان دارد و دسته بندی هایی نظیر تبلیغات، استراتژی و چیزهایی از این قبیل را شامل می گردد. اما، موتور جستجوی آن فیلتری ندارد و یافتن قالب های مد نظر در میان پیشنهادات برتر ممکن است کاری سخت به نظر برسد.

آسان ترین روش برای یافتن قالب های رایگان این است که این عبارت را در گوگل جستجو کنید: site:Slidemodel.com free و animated . با انجام دادن این کار طیف گسترده ای از فایل های پاورپوینت رایگان در SlideModel.com در دسترس شما قرار خواهند گرفت. طراحی این پاورپوینت ها همگی هوشمندانه، دقیق و هنری هستند اما هر روز تعداد محدودی از قالب ها را می توانید دانلود کنید.

8. وب سایت Giant Template

وب سایت Giant Template، تنها یک قالب پاورپوینت محرک را به کاربران ارائه می دهد. در واقع این قالب شامل 30 اسلاید مختلف است که همه آن ها متحرک هستند و طراحی همچون اشکال هندسی دارند. شما به راحتی می توانید آن ها را برای استفاده مجدد سفارشی سازی کنید. سایر گرافیک ها شامل تصاویری است که می توانید آن ها را با عکس ها یا لوگوی مد نظر خود عوض کنید. شما بعلاوه قادر خواهید بود با تنظیم رنگ ها و جابجایی تصاویر این اسلایدها را سفارشی کنید.

9. وب سایت Aberts Shop

وب سایت Aberts Shop، قالب های رایگان زیادی را به کاربران ارائه می دهد که بیشتر آن ها شامل اینفوگرافیک ها و نمودارها است. بنابراین برای ارائه و گزارش های تجاری انتخاب مناسبی است. بعلاوه بعضی از این قالب ها در اکسل قابل ویرایش هستند، در نتیجه می توانید نمودارها و گرافیک های خود را به صورت دقیق شخصی سازی کنید.

قالب های این وب سایت قیمت خاصی ندارد و شما می توانید برای دریافت رایگان آن ها، 0.00 دلار را وارد کنید. اما اگر قصد حمایت از طرحی را دارید، می توانید به دلخواه خود مبلغی را پرداخت کنید.

10. وب سایت SlideHunter

وب سایت SlideHunter، بیشتر قالب های غیر متحرک را ارائه می دهد اما دارای چهار گزینه عالی برای قالب های متحرک است: دو مورد برای ارائه های پزشکی و دو مورد برای استفاده های تجاری. با اضافه نمودن انیمیشن های پاورپوینت می توانید از این قالب ها بهره بیشتری ببرید.

علاوه بر قالب ها پاورپوینت، شما می توانید تصاویر پس زمینه یا شروع کنفرانس خود را هم از این وب سایت دانلود کنید. این سایت بعلاوه به شما اجازه می دهد که قالب های پاورپوینت خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. یک افکت Transitions می تواند اسلایدهای پاورپوینت را با قالب های آماده SlideHunter ادغام کند.

11. وب سایت Slide Chef

وب سایت Slide Chef یک منبع اسلاید رایگان است. قالب های آن ها عموماً برای Google Slides است، اما می توانید از این قالب ها در پاورپوینت نیز بهره ببرید. اسلایدهای متحرک این وب سایت برای آموزش بچه ها بسیار مناسب هستند. این انیمیشن ها مطمئناً مجذوب کنندهیت خاصی برای بچه ها پیدا می نمایند. این سایت بعلاوه چند قالب مناسب برای استفاده بزرگسالان ارائه می دهد. قالب های عمومی نیز در این وب سایت قابل دسترس است.

12. وب سایت SlidesMania

بعضی از اسلایدها در سایت SlidesMania کاملاً متحرک هستند اما بعضی دیگر فقط کاور متحرک دارند. در حقیقت این سبک از قالب ها برای آموزش به بچه ها و یا رویدادهای مربوط به تعطیلات انتخاب بسیار مناسبی است. بر خلاف بسیاری از قالب های دیگر، قالب های SlidesMania چیزی بیش از انیمیشن های ساده را ارائه می دهند و مجذوب کنندهیت خاصی برای بچه ها دارند. در نهایت باید اشاره کنیم که پس زمینه ها و سایر عناصر اسلایدهای این وب سایت نیز متحرک هستند.

13. وب سایت Showeet

وب سایت Showeet الگوهای پاورپوینت رایگان خود را با ارائه اطلاعات زیاد در خصوص هر یک نمایش می دهد و شما می توانید قالب های محبوب خود را در دسته بندی هایی نظیر تفریح، کسب و کارو موارد دیگر آنالیز کنید. صفحه دانلود این سایت بعلاوه دارای پیش نمایش قالب ها، دستورالعمل ها و نکاتی در خصوص نحوه استفاده از آن ها است. باید اشاره نمود که این قالب ها هر از گاهی به روز می شوند و تغییراتی در آن ها ایجاد خواهد شد. برای اطلاع از این موضوع کافی است که شبکه های اجتماعی این وب سایت را دنبال کنید.

14. وب سایت Slides Carnival

Slides Carnival یک وب سایت عالی برای دانلود قالب های رایگان پاورپوینت و Google Slides است. این سایت شامل قالب برای استارت آپ ها و بعلاوه الگوهای خلاقانه است که هر ماه به روز می شوند. شما بعلاوه می توانید از منوهای موضوعی در سایت برای یافتن قالب ها، مرور نوترین تم ها، سرچ یک کلمه کلیدی در نوار جستجو بهره ببرید.

15. وب سایت fppt.com

این وب سایت دانلود قالب های پاورپوینت محبوب، مجموعه بزرگی از قالب های حرفه ای پاورپوینت در موضوعاتی نظیر جشن عروسی، تجاری، مذهبی، تحصیلی، طبیعت و موارد دیگر را به کاربران ارائه می دهد. با فیلتر کردن جستجوهای خود بر اساس دسته بندی، کلمه کلیدی، تگ ها، تم ها یا پس زمینه به راحتی می توانید قالبی را پیدا کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. برای دانلود کردن این قالب ها، نیازی به ثبت نام در این وب سایت نیست.

16. وب سایت Presentation Magazine

این وب سایت بیش از 67000 قالب پاورپوینت خلاقانه و رایگان به کاربران ارائه می دهد. بیش از ده ها دسته بندی برای جست وجو در این سایت وجود دارد که از جمله آن ها می توان به پزشکی، تجاری، طبیعت، آموزشی، جشن عروسی، معماری، کریسمس، سفر و آب و هوا اشاره نمود. شما علاوه بر آن، می توانید قالب ها را بر اساس محبوبیت، رنگ یا تگ خاصی جست وجو کنید. وب سایت Presentation Magazine، بعلاوه تعداد زیادی قالب رایگان برای کنفرانس های شرکتی در دسترس دارد که استفاده از آن ها بسیار سریع و آسان است.

در ادامه 3 وب سایت ایرانی قالب های پاورپوینت را معرفی خواهیم کرد.

17. وب سایت گام98

وب سایت گام98، یکی از برترین سایت های ایرانی ارائه نماینده قالب های پاورپوینت است که کار خود را از سال 1398 شروع کرد. شما در ابتدای ورود به این وب سایت، به طیف گسترده و متنوعی از مجذوب کننده ترین قالب های پاورپوینت دانشگاهی، دانش آموزی و شرکتی رایگان دسترسی پیدا خواهید کرد. تنوع محصولات، چه از نظر تعداد و چه از نظر موضوع جزو ویژگی های کلیدی وب سایت گام98 است.

در گام98 شما می توانید به یاری دسته بندی و جستجو به سرعت قالب پاورپوینت دلخواه خود را پیدا کنید. کاربران در این وب سایت قادر خواهند بود از قالب های رایگان و متنوع پاورپوینت که در رنگ ها و طرح هایی نظیر فانتزی، رسمی، کلاسیک، رنگارنگ، منودار و غیره و بعلاوه در موضوعات مختلف مانند خاتمه نامه، مذهبی، مهندسی، پزشکی، انسانی و غیره ارائه شده، استفاده نمایند. از دیگر امکانات قالب های این وب سایت می توان به استفاده از آهنگ های بی کلام زیبا، آیکون ها و تصاویر پس زمینه متنوع اشاره نمود.

18. وب سایت جیب استور

وب سایت جیب استور در میان سایت های دانلود قالب پاورپوینت حرفه ای و رایگان ایرانی، یکی از برترین گزینه های ممکن به شمار می آید. در این سایت انواع محصولات مربوط به پاورپوینت در دسته بندی های متفاوت ارائه شده است. تنوع قالب ها در جیب استور بسیار زیاد است ولی به لطف دسته بندی های موضوعی این سایت، دسترسی به هر تم پاورپوینت به آسانی امکان پذیر است.

در دسته بندی قالب پاورپوینت رایگان سایت جیب استور می توانید انواع قالب های پاورپوینت متنوع را به رایگان دانلود کنید. از جمله مهم ترین ویژگی این وب سایت، کیفیت بسیار بالای قالب ها است. بعلاوه، این قالب ها بسیار منظم دسته بندی شده اند و کاربران با ورود به هر دسته بندی، می توانند فایل مدنظر خود را پیدا و دانلود نمایند.

19. وب سایت جی اف ایکس دانلود

از دیگر وب سایت های برتر دانلود قالب های پاورپوینت ایرانی می توان به وب سایت جی اف ایکس دانلود اشاره نمود. در این وب سایت قالب های رایگان پاورپوینت در طیف گسترده ای از موضوعات ارائه شده که کاربران می توانند به صورت رایگان از آن ها استفاده نمایند. این سایت یک بخش VIP نیز دارد که شامل انواع و اقسام قالب های پاورپوینت حرفه ای و نو است. شما می توانید با تهیه اشتراک در این وب سایت، به تعداد زیادی از قالب های خاص دسترسی پیدا کنید.

سخن آخر

قالب های آماده پاورپوینت، کار شما را در طراحی و تدوین اسلایدها جهت استفاده های مختلف بسیار ساده و آسان نموده اند. در این مقاله به معرفی 19 وب سایت برتر قالب های پاورپوینت خارجی و ایرانی پرداختیم و امیدواریم که با استفاده از آن ها بتوانید پاورپوینت های حرفه ای برای خود درست کنید.

منبع: Makeuseof و online-tech-tips

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 23789

به "طراحی سایت: با 19 وب سایت برتر برای دانلود قالب های رایگان پاورپوینت آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: با 19 وب سایت برتر برای دانلود قالب های رایگان پاورپوینت آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید