آنالیز معضلات فرهنگی از دریچه طنز در بیا با هم بخندیم

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرنگاران: مجموعه طنزهای اجتماعی و فرهنگی کامران شرفشاهی با عنوان بیا با هم بخندیم توسط انتشارات سفیر به چاپ می رسد.

آنالیز معضلات فرهنگی از دریچه طنز در بیا با هم بخندیم

کامران شرفشاهی، نویسنده و شاعر، در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، با اشاره به جدیدترین اثر در دست انتشار خود گفت: مجموعه داستان های طنز با موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی در کتابی با عنوان بیا با هم بخندیم از جمله آثاری است که توسط انتشارات سفیر به چاپ می رسد. این دومین مجموعه داستان من است که در قالب طنز به چاپ خواهد رسید.

وی ادامه داد: در این آثار بعضی از موضوعات مطرح در حوزه های یاد شده با زبان طنز برای مخاطب بازگو شده است. تعدادی از این آثار پیش از این در روزنامه ها به چاپ رسیده بود و تعدادی نیز برای اولین بار در این کتاب ارائه می گردد. به طور کلی 20 داستان طنز در این کتاب نوشته شده است. در مجموع می توان این کتاب را جلد دوم کتاب کمی تا قسمتی لبخند دانست که پیش از این توسط انتشارات هزاره ققنوس روانه بازار کتاب شده بود.

شرفشاهی یادآور شد: به واسطه معضلات و مسائل فرهنگی اتفاقات روزمره گاه باعث سوءتفاهم می شوند و گاه افراد را به عکس العمل وامی دارند و زندگی افراد را دستخوش تغییرات می نمایند که این کتاب نگاهی طنزآلود به این موضوعات می نماید.

این نویسنده پیش از این در گفت وگو با رسانه ها فرایند طنزنویسی در ایران بعد از انقلاب را فرایند رو به رشدی توصیف نموده و گفته بود: در کشور ما طی دوران اخیر شاهد جهش تازه ای در زمینه طنز بودیم و باید از کیومرث صابری (گل آقا) یاد کنیم که در تربیت نسل جدید طنز پردازان مؤثر بودند و نشریه ای داشتند که در حال حاضر جای آن خالی است. این موج طنز مرتبط است با احتیاج جامعه ها به طنز جامعه از جنگ تحمیلی با آن همه فجایع عبور نموده است و پس از طی این همه سختی احتیاج به انبساط روحی و لحظاتی دارد که مفرح باشد و این توقع بی فایده ای نیست. در صدر اسلام شاهد هستیم که بسیاری از بزرگان مزاح می کردند و دعوت به خوشرویی می کردند و خوب است بخشی از وقت به تفریح اختصاص یابد و طنز می تواند یکی از روش هایی باشد که تاثیر بسیار سودمند و دلپذیری داشته باشد.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 3015

به "آنالیز معضلات فرهنگی از دریچه طنز در بیا با هم بخندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز معضلات فرهنگی از دریچه طنز در بیا با هم بخندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید