معرفی کتاب های دکتر سعید چمنی

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران ؛ دکتر سعید صیادچمنی، از پیشکسوتان صنعت آموزش زبان کشور، بنیانگذار و مدیرعامل موسسه زبان سفیرگفتمان است که بیش از دو دهه سابقه در مدیریت و تدریس در موسسات و دانشگاه های کشور دارد. صیادچمنی از کارآفرینان برتر کشور محسوب شده و برای هزاران نفر در اقصی نقاط ایران عزیز موقعیت های شغلی ایجاد و راستا رشد، پیشرفت و تعالی آنان را هموار نموده است. او همانند بیشتر کارآفرینان عظیم زندگی پر فراز و نشیبی داشته و برای رسیدن به موفقیت، سختی های بسیاری را تجربه نموده است. دکتر رضا یادگاری و مهشید سنایی فرد در سال 1395، زندگینامه ایشان را در کتابی تحت عنوان کارآفرینی به شیوه سعید صیاد چمنی بنیانگذار موسسه زبان سفیر، که بخشی از یک مجموعه 500 جلدی است، به رشته تحریر درآوردند. این کتاب، که به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده، از 3 بخش کلی معرفی موسسه زبان سفیر گفتمان، زندگینامه بنیانگذار و مدیرعامل موسسه سفیر و تحلیل عوامل موفقیت ایشان تشکیل شده است. این کتاب در موزه کارآفرینان عظیم ایرانی (Iranian Great Entrepreneurs) در سایت دنیای آمازون ثبت شده و در سراسر دنیا قابل خریداری است.صیادچمنی با وجود تمام مشغله ها و مسئولیت هایی که مدیر یک مجموعه عظیم دارد، هرگز از مطالعه و ادامه تحصیل دست نکشید. او مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته آموزش زبان انگلیسی دریافت نموده و همیشه در کنفرانس ها، همایش ها و کارگاه های مرتبط با این رشته شرکت فعال داشته است. علاقه شخصی ایشان به حوزه تربیت مدرس سبب شد که در سال 1394 کتابی تحت عنوان Observation Effects on Instructional Behaviors of Language Teachers را به رشته تحریر در آورد و در آن به آنالیز اثرات مشاهدات کلاسی بر روی رفتار اساتید در زمان تدریس بپردازد. پس از چاپ و انتشار این کتاب که به زبان انگلیسی نوشته شده است، تعدادی کتاب دیگر نیز توسط سعید صیادچمنی با همراهی سایر متخصصین منتشر شده اند که در ادامه این مطلب به معرفی این آثار ارزشمند خواهیم پرداخت.

معرفی کتاب های دکتر سعید چمنی

کتاب عملکردپژوهی و خلاقیت کاربردی در مدارس

دکتر سعید صیادچمنی با همراهی دکتر دانش محمودی ایران زاد در سال 1395 کتابی با عنوان عملکردپژوهی و خلاقیت کاربردی در مدارس را با هدف افزایش خلاقیت بچه ها ایران زمین تهیه و تنظیم نموده و به چاپ رساندند. این کتاب که توسط انتشارات موسسه فرهنگی هنری سفیر فرهنگ و هنر منتشر شده است، سئوالاتی از قبیل چگونه خلاقیت را در مدارس رواج دهیم و نقش اساسی آموزگار در مدارس چیست را پاسخ می دهد.

در این کتاب، مفاهیمی از قبیل ویژگی های مدارس پژوهش محور، خلاقیت و مدارس خلاق، موانع و راه های رشد خلاقیت، عوامل موثر در رشد خلاقیت، مهارت های یادگیری، انواع حافظه و هوش به تفصیل مورد بحث و آنالیز قرار می گیرند. مطالعه این کتاب به کلیه اساتید و آموزگارانی که دغدغه پرورش دانش آموزان باهوش و با انگیزه را دارند توصیه می گردد.

کتاب مدیریت حرفه ای منابع انسانی به شیوه سفیر گفتمان

دکتر سعید صیاد چمنی تجربیات ارزشمند خود در زمینه مدیریت منابع انسانی در موسسه زبان سفیرگفتمان را با همراهی دکتر رضا یادگاری مربی کارآفرینی به رشته تحریر در آورده است. مطالعه کتاب مدیریت حرفه ای منابع انسانی به شیوه موسسه زبان سفیرگفتمان به کلیه افرادی که تصمیم به راه اندازی کسب و کار مستقل و ورود به دنیای پر چالش کارآفرینی دارند، توصیه می گردد. این کتاب توسط انتشارات کارآفرینان عظیم و در سال 1396 به چاپ رسیده است.

در این کتاب، مفاهیم ابتدایی مانند تعریف و تاریخچه مدیریت منابع انسانی و اهداف آن، معرفی اساسی ترین ابزار مدیریت منابع انسانی، برنامه ریزی، نظام گزینش و آموزش نیروی انسانی، کارمندیابی و نحوه ارزیابی عملکرد مورد بحث و آنالیز دقیق قرار می گیرند. پس از آن، نکات لازم برای داشتن یک تیم باانگیزه، نحوه برنامه ریزی و پرورش راستا پیشرفت شغلی، نظام سلامتی کارکنان و تنظیم روابط آنان در اختیار خوانندگان قرار می گیرد. در آخرین فصل از کتاب نیز، مدیریت بهره وری منابع انسانی که نقش بسزایی در پیروزیت سازمان ها دارد، به تفصیل توضیح داده شده است. در تمامی بخش های کتاب، نحوه مدیریت منابع انسانی در موسسه سفیرگفتمان به عنوان یک الگوی پیروز مورد آنالیز قرار می گیرد تا خوانندگان با نمونه عملی برای مدیریت بهینه نیروی انسانی آشنا شوند.

کتاب شروع حرفه ای به شیوه موسسه زبان سفیر گفتمان

کتاب شروع حرفه ای به شیوه موسسه زبان سفیرگفتمان در سال 1397 به عنوان نخستین راهنمای جامع برنامه ریزی برای راه اندازی یک کسب و کار پیروز توسط دکتر سعید صیادچمنی و دکتر رضا یادگاری بنیانگذار نخستین شبکه کارآفرینی اینترنتی در دنیا به رشته تحریر در آمده و در انتشارات کارآفرینان عظیم در تهران به چاپ رسید.

در مقدمه این کتاب نوشته شده است هنگامی که کسب و کاری را شروع می کنید، به خصوص اگر جدید باشد، ضروری است سطح آمادگی شما به اندازه ای باشد که انگار می خواهید از کویر لوت عبور کنید یا جنگل های آمازون را کشف نمائید. دارید به قلمرو ناشناخته ها وارد می شوید. شاید ایده کسب و کاری که در سر دارید خوب باشد، یا حتی عالی باشد، اما چنین ایده هایی به وفور وجود دارند. با مطالعه کتاب شروع حرفه ای به شیوه موسسه زبان سفیرگفتمان، با اصول راه اندازی کسب و کار و پیروزیت در آن از جمله اقدامات اولیه برای کسب و کار، جستجو و تحقیق در بازار، نحوه نوشتن توضیح کامل برنامه کسب و کار، صرفه جویی در هزینه به وسیله افزایش فراوری، ارزیابی سهم بازار و نحوه پاسخگویی به مشتریان آشنا خواهید شد.

برای تهیه کتاب های دکتر سعید چمنی به سایت سفیرمال مراجعه کنید.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7935

به "معرفی کتاب های دکتر سعید چمنی" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی کتاب های دکتر سعید چمنی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کتاب های دکتر سعید چمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید