برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در پرتغال به رغم محدودیت های شدید قرنطینه ای

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهور پرتغال از مردم خواست به وی رأی بدهند تا از کشیده شدن انتخابات به دور دوم در شرایط کنونی همه گیری اجتناب گردد.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در پرتغال به رغم محدودیت های شدید قرنطینه ای

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از لیسبون ، مردم پرتغال امروز یکشنبه به رغم محدودیت های شدید قرنطینه ای برای انتخاب رئیس جمهور خود به پای صندوق های رأی می فرایند، انتخاباتی که انتظار می رود مهر تاییدی باشد برای تمدید دوره ریاست جمهوری مارسلو ربلو دی سوسا، رئیس جمهور محافظه کار این کشور.

نظرسنجی ها در پرتغال از نخستین روز از احتمال انتخاب مجدد رئیس جمهور کنونی حکایت دارد.

نرخ مشارکت 10 میلیون و 800 هزار رأی دهنده ثبت شده، دیگر چالش عظیم این انتخابات است.

شعب اخذ رأی ساعت هشت صبح (به وقت محلی و گرینویچ) باز خواهد شد. پرتغال به منظور مهار انفجار موارد جدید ابتلا به کووید-19 از ده روز پیش برای دومین بار از شروع همه گیری، قرنطینه سراسری وضع نموده است.

دولت پرتغال پس از تعطیلی کسب و کار ها و رستوران ها مجبور شد مدارس را برای مدت 15 روز تعطیل کند. روز شنبه رکورد موارد جدید ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا از شروع همه گیری در این کشور زده شد. مجموع قربانیان کرونا در پرتغال از سطح 10 هزار نفر گذشته است.

پرتغال در هفته گذشته با ثبت بیش از 80 هزار مورد ابتلا به لحاظ شمار مبتلایان نسبت به جمعیت، در ردیف نخست دنیا نهاده شد.

رئیس جمهور کنونی پرتغال در آخرین سخنرانی خود از مردم خواست به وی رأی بدهند تا از کشیده شدن انتخابات به دور دوم در شرایط کنونی همه گیری که برای تاریخ 14 فوریه پیش بینی شده است، اجتناب گردد.

مارسلو ربلو دی سوسا، استاد سابق حقوق که به عنوان مفسر سیاسی در تلویزیون به شهرت رسید، گفت: کافی است که 70 درصد مردم ممتنع باشند تا انتخابات به دور دوم کشیده گردد.

براساس آخرین نظرسنجی ها، ربلو دی سوسا احتمالا در این انتخابات دست کم 58 درصد آرا را به دست خواهد آورد و آنا گومز نماینده سابق سوسیالیست مجلس اروپا احتمالا 15 درصد آرا و نامزد جناح راست افراطی آندره ونتورا نیز کمی بیش از 10 درصد آرا را به دست خواهند آورد.

چهار رئیس جمهور سابق پرتغال از سال 1974 که دموکراسی در این کشور برقرار شد، همگی برای دور دوم پنج ساله مجددا انتخاب شده بودند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 11387

به "برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در پرتغال به رغم محدودیت های شدید قرنطینه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در پرتغال به رغم محدودیت های شدید قرنطینه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید