بزر گترین شکست های گوشی های هوشمند در سال 2020

به گزارش اکسپرس بلاگ، در سال 2020 گوشی های هوشمند متنوعی راهی بازار شدند که مطابق معمول بعضی از آن ها ویژگی های جذابی به ارمغان آوردند اما از طرف دیگر شاهد شکست تعداد قابل توجهی از شرکت های فعال در این حوزه و گوشی ها هم بودیم. در ادامه به بزرگترین شکست های گوشی های هوشمند در سال 2020 می پردازیم.

بزر گترین شکست های گوشی های هوشمند در سال 2020

تأخیر عجیب در عرضه نوکیا 8.3

شرکت HMD در اوایل سال 2020 یعنی ماه مارس از گوشی نوکیا 8.3 رونمایی کرد. این یک گوشی میان رده با مشخصات قابل توجه محسوب می گردد که از فناوری 5G هم پشتیبانی می نماید. بعد از گذشت حدود 6 ماه از معرفی این گوشی، نوکیا 8.3 بالاخره به دست کاربران رسید.

HMD هیچ وقت دلیل مشخصی برای این تأخیر طولانی مدت اعلام نکرد. با این حال، این تعویق با تأخیر اکران آخرین فیلم جیمز باند (زمانی برای مردن نیست) هم زمان شد. باید خاطرنشان کنیم این گوشی توسط جیمز باند در این فیلم استفاده می گردد و به نظر می رسد تأخیر در اکران این فیلم، HMD را ناچار نموده عرضه نوکیا 8.3 را به تعویق بیندازد.

همچنین زمانی که این گوشی بالاخره به دست کاربران رسید، خریداران به گوشی های 5G ارزان قیمت و جذابی مانند پیکسل 4a 5G، پوکو F2 پرو و وان پلاس نورد دسترسی داشتند. لازم به ذکر است در امسال میلادی، HMD حتی یک پرچم دار هم عرضه نکرد. اگر این مسأله تا نیمه اول 2021 ادامه پیدا کند، به معنای دو ساله شدن آخرین پرچم دار نوکیا بدون حضور جانشین آن است.

مایکروسافت سرفیس Duo

مایکروسافت در سال 2019 خبر توسعه سرفیس Duo را اعلام نمود و ورود این شرکت به حوزه گوشی های اندرویدی سروصدای زیادی راه انداخت. خود این گوشی هم از طراحی قابل توجهی بهره می برد و این شرکت وعده داد که قرار است نحوه تعامل کاربران با اپلیکیشن ها را متحول کند.

اما متأسفانه از همان روز اول نقد و آنالیز ها نشان دادند که این محصول تا حد زیادی آماده حضور در بازار نیست. نرم افزار مایکروسافت مسائل زیادی دارد و فهرست برنامه هایی که از این گجت دو نمایشگره به طور کامل پشتیبانی می نمایند، بسیار کوتاه است.

علاوه بر این مسائل، گوشی مذکور با قیمت 1400 دلار محصول بسیار گران قیمتی محسوب می گردد. این در حالی است که با پرداخت 1400 دلار، کاربران یک پرچم دار مربوط به سال 2019 فاقد 5G و بدون دوربین باکیفیت و شارژ سریع می گردد. در هر صورت کاربران با پرداخت مقداری مبلغ بیشتر، می توانند گوشی بسیار بهتر گلکسی زد فولد 2 را خریداری نمایند.

اسکوبار فولد 2

برادر پابلو اسکوبار، قاچاقچی مشهور مواد مخدر، در سال 2019 یک گوشی تاشو 350 دلاری را معرفی کرد اما این یک طرح کلاهبرداری بود. این به اصطلاح اسکوبار فولد همان گوشی تاشو Royole Flexpai بود و مشتریان که گوشی دلخواه خود را خریداری نموده بودند، این محصول را هیچ وقت دریافت نکردند.

اما این فرد در سال 2020 هم تصمیم گرفت این کار را تکرار کند و از اسکوبار فولد 2 رونمایی کرد. البته این گوشی هم گلکسی فولد سامسونگ بود که از پوشش طلایی رنگ بهره می برد. این گوشی تاشو 400 دلاری هم هیچ وقت به دست کاربران نرسید.

موتورولا ریزر

موتورولا در اواخر 2019 خبر ساخت گوشی تاشو خود را اعلام نمود و با این کار در مرکز توجه نهاده شد. این گوشی تاشو از طرح عمودی بهره می برد و یادآور گوشی های نوستالژیک ریزر است و به همین خاطر از این نام هم بهره می برد.

اما زمانی که در سال 2020 به دست کاربران رسید، با توجه به قیمتش نتوانست تجربه کاربری جذابی را به ارمغان بیاورد و به همین خاطر در فهرست عظیمترین شکست های گوشی های هوشمند در سال 2020 نهاده شده است. کاربران در ازای پرداخت 1500 دلار یک باتری کوچک، دوربین بسیار ضعیف و تراشه میان رده مربوط به 2018 نصیبشان می گردد. همچنین بعضی کاربران هم از مسائل مربوط به کیفیت بدنه آن خبر داده اند.

از طرف دیگر، سامسونگ با معرفی گلکسی زد فلیپ تا حد زیادی این گوشی موتورولا را به حاشیه برد. این گوشی علاوه بر داشتن بدنه جذاب تر، دوام بهتر و مشخصات سخت افزاری به روزتر، قیمت پایین تری هم دارد. موتورولا ماه ها بعد از مدل 5G این گوشی رونمایی کرد که از تراشه و دوربین دوگانه بهتر بهره می برد اما در برابر سامسونگ نتوانسته توجه کاربران زیادی را جلب کند.

گلکسی نوت 20

گلکسی نوت 20 اولترا اگرچه با داشتن قیمت 1300 دلاری یک گوشی بسیار گران قیمت محسوب می گردد، اما باید خاطرنشان کنیم که در تمام زمینه ها از بهترین امکانات بهره می برد و به همین خاطر یکی از بهترین پرچم داران 2020 است. اما از طرف دیگر، گلکسی نوت 20 یکی از عظیم ترین شکست های گوشی های هوشمند در سال 2020 است. این گوشی به خودی خود یک محصول بی کیفیت نیست، اما با توجه به استانداردهای سامسونگ یک گوشی بد به شمار می رود.

این گوشی 1000 دلاری در بعضی زمینه ها ضعیف تر از گلکسی اس 20 فن ادیشن است. اس 20 فن ادیشن با وجود داشتن قیمت بسیار ارزان تر، از نمایشگر 120 هرتز، پشتیبانی از کارت حافظه microSD، باتری عظیمتر و دوربین تله فوتو با زوم 3 برابری بهره می برد. این در حالی است که نوت 20 نمایشگر 60 هرتز، حافظه داخلی غیرقابل افزایش و زوم هیبریدی 3 برابری را ارائه می نماید.

البته در این میان می توانیم به رجحان های نوت 20 نسبت به اس 20 فن ادیشن مانند رم (8 در برابر 6 گیگابایت)، فیلم برداری 8K و پشتیبانی از قلم S Pen اشاره کنیم. اما آیا واقعا این قابلیت ها ارزش پرداخت 300 دلار بیشتر را دارند؟ ضمناً نباید بدنه پلاستیکی آن را از قلم بیندازیم. استفاده از این نوع بدنه ها برای گوشی ها ارزان تر (مانند اس 20 فن ادیشن) تا حدی منطقی محسوب می گردد اما وقتی یک کاربر 1000 دلار برای خرید گوشی هزینه می نماید، انتظار ندارد با بدنه پلاستیکی روبرو گردد.

وان پلاس در سال 2020

شرکت وان پلاس در سال 2020 در زمینه پرچم داران عملکرد خیلی خوبی داشت و به عنوان مثال می توانیم به گوشی عالی وان پلاس 8 پرو اشاره کنیم. حتی گوشی میان رده وان پلاس نورد هم نسبت به رقبا حرف زیادی برای گفتن دارد.

با این حال، این شرکت امسال از دو گوشی سری نورد N رونمایی کرد. گوشی N10 با وجود اینکه کمی ارزان تر از وان پلاس نورد است، اما چندین ویژگی قابل توجه مانند نمایشگر اولد، تراشه قدرتمند و دوربین سلفی دوگانه را از دست داده است. از طرف دیگر، گوشی N100 هم در واقع همان اوپو A53 است و در زمینه عملکرد و دوربین تقریبا هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

از دیگر اشتباهات وان پلاس در این سال می توانیم به بازطراحی رابط کاربری OxygenOS اشاره کنیم که به دلیل شباهت به One UI با اعتراض های زیادی روبه رو شد و همچنین این شرکت اعلام نمود گوشی های سری نورد N فقط یک نسخه جدید اندروید را دریافت می نمایند.

  • 7 کار که سازندگان گوشی های هوشمند نباید در سال 2021 انجام دهند

منبع: Android Authority

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 10898

به "بزر گترین شکست های گوشی های هوشمند در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزر گترین شکست های گوشی های هوشمند در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید