بسته اخبار مالی 18 آذر

به گزارش اکسپرس بلاگ، رفرم پولی؛ از حذف صفر تا تبدیل ریال به تومان، دلار باز هم 3900 تومانی شد، حقوق نجومی چهار نفر به خزانه بازنگشته است، مسکن تا پنج سال دیگر در رکود می ماند، نفت جهانی از صعود ایستاد، اروپا اولین مشتری فولاد ایران، برقی شدن راه آهن تهران-تبریز و سرمایه گذاری 10 هزار میلیاردی دولت برای طرح های اولویت دار از عناوین مهم ترین اخبار امروز مالی خبرنگاران بود.

بسته اخبار مالی 18 آذر

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، بعضی از مهم ترین خبرهای اقتصادی خبرنگاران در روز پنج شنبه (18 آذرماه) در ادامه آمده است و با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

رفرم پولی؛ از حذف صفر تا تبدیل ریال به تومان

واحد پول ایران از ریال به تومان تبدیل شد؛ خبری خارج شده از جلسه روز گذشته هیات دولت که به سرعت در صدر اخبار رسانه ها و فضای مجازی فرار گرفت و آنقدر یکباره رخ داد که فضایی مبهم و همراه با حدس های بسیار ایجاد کرد. حذف صفرها از پول ملی، آثار مثبت و منفی آن بر اقتصاد و گنگی فعالیت های روزانه اقتصادی و بانکی مردم که متصور بودن این مصوبه در روزهای آینده به اجرا درخواهد آمد اما نمی دانند که باید چه نمایند، از حواشی پیرامون این مصوبه بود.

دلار باز هم 3900 تومانی شد

قیمت دلار همچنان در نوسان است، چند ساعت و حتی طی روز در کانال 3800 تومان و برای ساعاتی دیگر در 3900 تومان می چرخد و معامله می گردد. قیمت هایی که با رنج 3500 تومانی حدود یکی دو ماه گذشته فاصله قابل توجهی دارد.

حقوق نجومی چهار نفر به خزانه بازنگشته است

به گفته نوبخت براساس آنالیز های صورت گرفته حقوق های نامتعارف 23 میلیارد تومان بود که بجز 4 نفر بقیه به خزانه بازگشت داده شد.

مسکن تا 5 سال دیگر در رکود می ماند

اقتصاد کشور نسبت به قبل از تحریم ها 160 میلیارد دلار کوچک شده و پول نفت دیگر به بخش مسکن تزریق نمی گردد، چرا که باید به دو صندوق بازنشستگی اختصاص یابد. از سوی دیگر قوانین بازدارنده دست و پای فعالان بخش مسکن و ساختمان را بسته و انتظار نمی رود که این بخش تا پنج سال آینده وارد رونق گردد.

رشد اندک طلای جهانی در آستانه نشست بانک مرکزی اروپا

طلای جهانی روز پنج شنبه تحت تاثیر ضعف ارزش دلار در آستانه نشست بانک مرکزی اروپا که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت.

نفت جهانی از صعود ایستاد

قیمت های نفت رشدی که در ابتدای معاملات آسیایی روز پنج شنبه داشت را واگذار کرد و تحت تاثیر آمار ذخایر نفت خام آمریکا و تردیدها نسبت به اجرا شدن توافق کاهش فراوری اوپک بدون تغییر ماند.

بهبود بازار جهانی نفت در گرو همکاری غیراوپک با اوپک

کارشناس اقتصاد انرژی گفت: اگر کشورهای اوپک بر تعهد خود مبنی بر کاهش فراوری پایدار باشند، اما کشورهای غیراوپکی این کاهش فراوری را جبران نمایند باز هم بازار به نتیجه نمی رسد و برای اوپکی ها و غیراوپکی ها ضرر دارد، بنابراین همه باید متعهد باشند که برای افزایش قیمت فراوری خود را کاهش دهند.

وجود 160 میلیون سیم کارت فعال در ایران

جدیدترین آمارهای وزارت ارتباطات گویای آن است که تا سرانجام شهریور ماه امسال در ایران بیش از 150 میلیون و 300 هزار سیم کارت واگذار شده و 78.6 میلیون سیم کارت فعال وجود داشته است.

اروپا اولین مشتری فولاد ایران

آمارها نشان می دهد که قریب به 50 درصد از فولاد ایران به کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، اسپانیا و آلمان صادر می گردد که این موضوع این قاره را به عنوان عمده ترین مشتری فولاد ایران نشان می دهد.

پرداخت وام اشتغال با بهره 4 درصد به روستاییان

مهمترین رویدادهای هفته جاری به تشکیل اولین نشست کارگروه تخصصی مزد، برگزاری نشست منطقه ای سازمان جهانی کار و تصویب لایحه اختصاص 1.5 میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی اختصاص داشت.

تخصیص 2000 میلیاردی برای زیرساخت های ریلی

معاون رییس جمهور گفت: با توجه به تاثیر مهم صنعت ریلی در توسعه اقتصادی کشور، یکی از اولویت های مهم دولت و راه آهن تکمیل خط آهن غرب کشور از تهران تا سنندج است.

برقی شدن راه آهن تهران-تبریز

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی از راه اندازی ریل باس در قزوین و برقی شدن راه آهن تهران- قزوین- تبریز اطلاع داد.

غرب کشور به شبکه ریلی ملی متصل می گردد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: راه آهن همدان غرب کشور را به شبکه ریلی ملی متصل می نماید.

ساختمان ها دارای برچسب انرژی خواهند شد

معاون وزیر مسکن، راه و شهرسازی با اشاره به مجهز شدن ساختمان ها به برچسب مصرف انرژی گفت: طبق این طرح ساختمان ها از نظر میزان مصرف انرژی طبقه بندی خواهند شد و در اولین مرحله از شرکت های دولتی آغاز کردیم. معاون وزیر مسکن، راه و شهرسازی با اشاره به مجهز شدن ساختمان ها به برچسب مصرف انرژی گفت: طبق این طرح ساختمان ها از نظر میزان مصرف انرژی طبقه بندی خواهند شد و در اولین مرحله از شرکت های دولتی آغاز کردیم.

ساختارهای اقتصادی ایران پذیرای رشد بالای 8 درصد نیست

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: یکی از مسائل ما این است که با توجه به چارچوب های اقتصاد ایران، نمی توان یک شبه به سمت خصوصی سازی گام برداشت. ساختارهای اقتصادی ایران پذیرای رشد بالای 8 درصد نیست. در واقع ظرفیت رشد بیشتر اقتصادی وجود دارد ولی ساختارهای اقتصادی کشور پذیرای آن نیست.

افزایش پنج برابری تامین آب شرب روستایی

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: دولت در تأمین آب نگاه ویژه ای دارد و به همین دلیل تأمین آب شرب روستایی پنج برابر افزایش پیدا نموده است.

درخواست برای هدفمند کردن هزینه کرد عوارض بیمه

دبیرکل سندیکای بیمه گران در جمع اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس خواهان هدفمند کردن هزینه کرد عوارض بیمه و ارائه گزارش عملکرد دستگاه های هزینه نماینده شد که در پی این درخواست رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دستور داد نسبت به اخذ گزارش عملکرد دستگاه ها هزینه نماینده عوارض صنعت بیمه اقدام گردد.

ارمغان های آپدیت جدید تلگرام

تلگرام در نسخه 3.15 امکان پین کردن پیغام های مهم را برای شما فراهم نموده است و برای کاربران اندروید نیز سه ویژگی از جمله چرخش چندین درجه تصاویر، تماشای فیلم های یوتیوب همزمان با چت کردن و فرستادن پیغام گروه ها به چت مخفی به ارمغان آورده است.

سرمایه گذاری 10 هزار میلیاردی دولت برای طرح های اولویت دار

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد تومانی دولت برای طرح های اولویت دار کشور اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 545

به "بسته اخبار مالی 18 آذر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته اخبار مالی 18 آذر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید