به حضور تیم ملی در نیمه نهایی جام جهانی فوتسال خوش بینم

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی کارشناس خراسانی فوتسال ایران گفت: شکل داوری در لیگ برتر ایران در خشونت بازیکنان تیم ملی موثر بوده و باعث شده کارت های زیادی بگیریم.

به حضور تیم ملی در نیمه نهایی جام جهانی فوتسال خوش بینم

مجید مرتضایی در گفت وگو با خبرنگاران در مورد عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در جام دنیای لیتوان تا سرانجام مرحله گروهی، اظهار کرد: صربستان با بازی خوب مقابل آرژانتین، نشان داد تیمی خوب و در سطح جام دنیای بوده است. مقابل آمریکا کمی با ترس بازی کردیم، البته این گونه بازی ها به لحاظ روحی روانی کمی برای ایران سخت است. همه از ایران در برابر رقبای کم نام و نشان تر، توقع پیروزی با اختلاف گل بالا دارند، این موضوع سبب می گردد روی بازیکنان و کادرفنی فشار زیادی ایجاد گردد. اگر اشتباه بازیکن آمریکا در پاورپلی نبود، شاید بازی به تساوی کشیده می شد.

وی یادآور شد: ایران مقابل تیم های قوی، راحت تر بازی می نماید. مصر که در گروه دیگر از روسیه 9 گل دریافت نموده بود، مقابل ایران در یک تورنمنت محبت آمیز به سختی باخت.

کارشناس فوتسال ایران اضافه نمود: تیم ملی با نفرات فعلی یکی از برترین تیم های تاریخ فوتسال ایران است. بیشتر بازیکنان تجربه بازی در جام دنیای قبلی و کسب رتبه سوم دنیا را دارند، البته ارنج و تعویض های تیم ملی کمی به هم ریخته است. در مرحله گروهی در ارنج 4 نفره از کسانی استفاده کردیم که تقریبا به جز چند جلسه آخر، تمرین گروهی دیگری نداشتند. این موضوع به تیم ملی ضربه خواهدزد. کاش بازیکنان باید حداقل یکی دو ماه کنار یکدیگر تمرین می کردند.

مرتضایی گفت: به حضور دوباره در جمع 4 تیم برتر دنیا خوش بینم، به شرطی که هماهنگی تیم بیشتر گردد. ایران روی کاغذ در راستا ساده تری نهاده شد، هرچند تیم های ازبکستان و قزاقستان نشان داده اند که تیم های با برنامه ای هستند، اما ترسی که ازبک ها همواره از ایران دارند در تقابل با ما قطعا تاثیرگذار خواهدبود. ازبکستان مقابل مصر بازی خوبی به نمایش گذاشت و نشان داد که روی ضربات ایستگاهی و کرنر برنامه دارد. فوتسال ازبکستان نسبت به گذشته تفاوت و پیشرفت نموده و جزو سه تا چهار تیم اصلی آسیا نهاده شده اند.

وی اعلام کرد: شکل داوری در لیگ برتر ایران، در خشونت بازیکنان تیم ملی تاثیرگذار است، هرچند اخراج صمیمی مقابل آمریکا به علت مهار توپ با دست خارج از محوطه جریمه بود، اما با توجه به اتفاقاتی که در جام دنیای برای ایران اتفاق افتاده باید به داوری ایران تلنگر بخورد.

سرمربی تیم فوتسال فرش آرای مشهد بیان نمود: خطاهایی در جام دنیای گرفته شد که داوران آن را در لیگ ایران خطا نمی گیرند، به همین علت بازیکن تیم ملی به این سبک بازی عادت نموده است. اخراج بازیکنان در بازی های محبت آمیز زنگ خطر را به صدا درآورد و باید بازیکنان را به لحاظ ذهنی آماده می کردیم. در جام دنیای با وجود var (سیستم یاری داور ویدئویی) سخت است که بازیکنی با وجود خطا از کارت فرار کند.

مرتضایی اسم کرد: داوران ایرانی باید این صحنه ها را مشاهده نمایند و در بازی های داخلی سخت گیرانه تر و جدی تر برخورد نمایند تا در صحنه های بین المللی مشکل کمتری داشته باشیم.

مرتضایی گفت: فکر می کنم مهمترین نبرد ایران در مرحله حذفی مقابل قزاقستان در یک چهارم نهایی باشد. نبرد سخت و پیچیده ای مقابل این تیم خواهیم داشت. شکل بازی قزاقستان با تیم های دیگر فرق دارد. قزاقستان و برزیل تیم هایی هستند که از دروازه بان خود در جریان بازی استفاده می نمایند. لئو هیگویتا یکی از برترین دروازه بان های فعلی دنیا به تعداد می رود.

کارشناس فوتسال ایران یادآور شد: قزاقستان 5 بازیکن برزیلی الاصل دارد و در حقیقت ایران با تیم دوم برزیل بازی خواهدکرد. تیم ملی در مرحله گروهی کمی با احتیاط کار کرد و مطمئنا در مرحله حذفی تیم ملی متفاوتی خواهیم دید. ایران به یکی از ساده ترین قرعه های خود در ادوار جام دنیای برخورد نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 17117

به "به حضور تیم ملی در نیمه نهایی جام جهانی فوتسال خوش بینم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به حضور تیم ملی در نیمه نهایی جام جهانی فوتسال خوش بینم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید