تشخیص ابتلا به کرونا با یاری آبنبات

به گزارش اکسپرس بلاگ، تحقیقات جدید محققان نشان می دهد آبنبات می تواند به عنوان یک کیت تشخیص کرونا به کار برود.

تشخیص ابتلا به کرونا با یاری آبنبات

به گزارش خبرنگاران ، آنچه در ادامه می خوانید مروری بر آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر دنیا است:

*تحقیقات موسسه ملی آمار بریتانیا نشان می دهد موارد متعدد ناشی از فوت به دلیل مسمومیت نوشیدنی های حاوی الکل در دوران قرنطینه نسبت به سال گذشته بسیار افزایش یافته است.

*فرانسه، سوئد و آلمان سه کشوری هستند که تزریق واکسن کرونای آکسفورد را به افراد بالای 65 ساله به هیچ عنوان توصیه نمی نمایند و آن را غیرقانونی می دانند.

*تزریق فقط یک دوز واکسن کرونای فایزر به هیچ عنوان در برابر کرونای جدید آفریقایی برای افراد 80 سال به بالا کافی نخواهد بود.

*تحقیقات بالینی و بیشتر نشان می دهد که واکسن اسپوتنیک روسیه در تقابل با کرونا 92 درصد موثر است و از مرگ و بستری شدن جلوگیری می نماید.

*در برزیل بسیاری از بیمارانی که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده به دو نوع جهش یافته این ویروس (ویروس انگلیسی و برزیلی) همزمان مبتلا شده اند.

*چین 10 میلیون دوز واکسن کرونا برای کوواکس فراهم می نماید. در همین حال محققان چینی تاکید کردند که واکسن سینوفارم ساخت این کشور در برابر ویروس جهش یافته آفریقایی مقاوم است.

*نتایج تحقیقات نشان می دهد نیمی از جمعیت شهر دهلی نو مبتلا به ویروس کرونا هستند.

*تحقیقات نشان می دهد عظیمسالان 20 تا 49 سال عظیم ترین انتشاردهنده های ویروس کرونا هستند.

*یک مطالعه جامعه انگلیسی در خصوص ویروس کرونا نشان می دهد بیشتر افراد حداقل شش ماه پس از بهبود بعضی از آنتی بادی های ویروس را نگه می دارند.

* کمی بیش از یک ماه از شروع سال 2021 گذشته و در همین مدت کم 100 هزار نفر در آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

*ده ها هزار بیمار سرطانی در سراسر دنیا به دلیل همه گیری کرونا به موقع نتوانسته اند درمان های خود را انجام بدهند.

*تحقیق جدید محققان نشان می دهد برای پیش بینی موج جدید شیوع ویروس کرونا باید دمای هوا و رطوبت را نیز در نظر گرفت. به گفته محققان مدل های پیش بینی آنها نشان می دهد همزمان با افزایش دما و کاهش رطوبت، میزان بیماری نیز کاهش می یابد.

*مطالعه ای از دانشگاه ایالتی اوهایو در حال آزمایش روشی غیرمعمول برای غربالگری افراد در معرض ویروس کرونا است: آب نبات. اگرچه علائمی مانند سرفه ، تب و تنگی نفس نیز شایع است اما حداقل 86 درصد بیمارانی که آزمایش مثبت دارند از دست دادن بویایی را گزارش می نمایند.

هشت طعم آب نبات سفت که هم رنگ هستند برای آزمایش فراوری شده اند. از شرکت نمایندگان خواسته می گردد بوی و طعم آب نبات را به مدت 90 روز هر روز شناسایی نمایند. اگر نتوانند یکی از این هشت طعم را تشخیص بدهند بلافاصله باید آزمایش کرونا بدهند. حس نکردن مزه آب نبات ممکن است حاکی از مبتلا شدن به کرونا باشد.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 12640

به "تشخیص ابتلا به کرونا با یاری آبنبات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص ابتلا به کرونا با یاری آبنبات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید