تقدیر عضو شورا از شهرداری برای جلب مشارکت تهرانی ها درکاهش پسماند و نگهداشت فضای سبز

به گزارش اکسپرس بلاگ، عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سه اقدام قابل تحسین مدیریت شهری با هدف جلب مشارکت حداکثری شهروندان در موضوع کاهش پسماند، ارتقای مسئولیت پذیری شهروندان برای نگهداشت فضای سبز و محیط زیست و ارتقاء شفافیت و بهبود دسترسی شهروندان تهرانی به متن مصوبات و تصمیمات کمیسیون ماده 5 شهر تهران اثرگذاری قابل توجهی بر افزایش شاخص های حکمروایی شهری دارند که قابل تقدیر است.

تقدیر عضو شورا از شهرداری برای جلب مشارکت تهرانی ها درکاهش پسماند و نگهداشت فضای سبز

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ آرمان بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، زهرا نژاد بهرام در سیصد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: به نام نماینده شهروندان تهرانی در شورای شهر مرکز، وظیفه خود می دانم که مراتب تقدیر و تشکر خود را از سه اقدام قابل تحسین مدیریت شهری که کمتر مورد توجه قرار گرفته اما اثرگذاری قابل توجهی بر افزایش شاخص های حکمروایی شهری دارند، اعلام کنم؛ شهرداری تهران با هدف جلب مشارکت حداکثری شهروندان در موضوع کاهش پسماند، افزایش درصد تفکیک پسماند از مبدأ و ایجاد انگیزه برای شهروندان دست به این اقدام زده و شهروندان تهرانی می توانند با تحویل پسماند خشک به غرفه های بازیافت مستقر در منطقه ها و محلات، در این امر مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: البته شهرداری تهران باید بستری فراهم آورد که در منطقه ها جنوبی تهران تعداد غرفه های پیاده کننده این ایده، افزایش یابد تا شهروندان با حداقل بروز مسائل، حداکثر مشارکت را داشته باشند.

وی به ایده کاشت و نگهداشت مشارکتی گل و گیاه در زندگی آپارتمانی و محیط همسایگی اشاره کرد و اضافه کرد: این طرحِ قابل تقدیر در راستای پویش ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی و با هدف ارتقای مسئولیت پذیری شهروندان برای نگهداشت فضای سبز و محیط زیست، تقویت حس تعلق محله ای، ارتقای زیبایی منظر محیط سکونت و بهبود روابط همسایگی از خرداد امسال آغاز به کار کرده و زمینه ساز بروز نوعی همبستگی محله ای شده است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح شهرداری تهران نسبت به ایجاد باغچه های مشارکتی در مشاعات آپارتمان ها اقدام می کند و مراقبت و محافظت از فضای سبز ایجاد شده را در فرآیندی مشارکتی به ساکنان آپارتمان واگذار می کند. علی رغم ایده خلاقانه و بکر، متاسفانه این موضوع هم کمتر مورد توجه اصحاب رسانه و در نتیجه شهروندان قرار گرفته شده است.

نژاد بهرام در ادامه به پیاده سازی مصوبات کمیسیون ماده 5 شهر تهران به صورت دقیق به همراه پیوست ها و به صورت ماشین خوان اشاره کرد و اضافه کرد: با هدف ارتقاء شفافیت و بهبود دسترسی شهروندان تهرانی به متن مصوبات و تصمیمات کمیسیون ماده 5 شهر تهران که مسئولیت بررسی و تصویب طرح تفصیلی و تغییرات بعدی آن را به عهده دارد و از نهادهای اثرگذار در تحولات کالبدی مرکز می باشد، به واسطه تذکر پیشین اینجانب و دغدغه و پیگیری مدیران حوزه معاونت شهرسازی و معماری و دبیرخانه کمیسیون ماده 5، برای نخستین بار متن مصوبات کمیسیون ماده 5 به صورت ماشین خوان و با قابلیت جست و جو در نام و متن، به همراه کلیه نقشه ها و پیوست های مربوط به هر یک از مصوبات، در سامانه دبیرخانه کمیسیون ماده 5 شهر تهران بارگذاری شده است. همچنین مصوبات کمیسیون ماده 5 برای اولین بار در نقشه طرح تفصیلی به صورت دقیق و به روز، بارگذاری می شوند که اقدامی قابل تقدیر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 15176

به "تقدیر عضو شورا از شهرداری برای جلب مشارکت تهرانی ها درکاهش پسماند و نگهداشت فضای سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر عضو شورا از شهرداری برای جلب مشارکت تهرانی ها درکاهش پسماند و نگهداشت فضای سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید