ثبت 29576 درخواست فیپا در 4ماه، افزایش درخواست صدور فیپا در نیمه دوم سال

به گزارش اکسپرس بلاگ، فریبرز خسروی، معاون کتابخانه ملی ایران در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، درباره آمار ثبت درخواست فیپا در شرایط کرونایی اعلام کرد: طبق آمار، از مهر تا دی ماه، 29576 درخواست فیپا در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ثبت شده است. میانگین 7394 درخواست در هر ماه، و اگر این درخواست ها را در 20 روز کاری در نظر بگیریم، تقریبا هر روز 370 عنوان درخواست فیپا دریافت شده است.

ثبت 29576 درخواست فیپا در 4ماه، افزایش درخواست صدور فیپا در نیمه دوم سال

وی اضافه کرد: با توجه به برگزاری نمایشگاه های کتاب، بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در نیمه دوم سال، درخواست برای دریافت فیپا افزایش پیدا خواهد نمود.

معاون کتابخانه ملی ایران مطرح نمود: با توجه به اینکه شرایط صدور فیپا به صورت الکترونیکی ممکن است و همکاران سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران می توانند به صورت دورکاری درخواست ها را آنالیز نمایند؛ به همین دلیل برای تسریع در زمان صدور فیپا، تعداد همکاران دورکار افزایش پیدا کرد.

خسروی ادامه داد: فرآیند صدور فیپا در شرایط کرونا و دورکاری، متوقف و حتی کُند نشده است.

وی درباره اقدامات جدید سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در حوزه صدور فیپا گفت: ایده هایی از قبیل امکان تفکیک درخواست های فیپا از مبدا و حفظ این تفکیک تا سرانجام کار برای کتاب های بچه ها، کتاب های آموزشی و تخصیص زمان متناسب با نوع درخواست، ازجمله اقدامات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است که اکنون در دست آنالیز است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 11629

به "ثبت 29576 درخواست فیپا در 4ماه، افزایش درخواست صدور فیپا در نیمه دوم سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 29576 درخواست فیپا در 4ماه، افزایش درخواست صدور فیپا در نیمه دوم سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید