سفر به زیبایی ترین جاذبه های مصر

به گزارش اکسپرس بلاگ، مصر یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان است و دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی بی نظیری می باشد. اگر علاقه مند به تاریخ و فرهنگ هستید، سفر به مصر یک تجربه ی بی نظیر خواهد بود. در این مقاله قصد داریم به معرفی زیباترین جاذبه هایی بپردازیم که حتما باید در سفر به مصر از آنها دیدن کنید.

سفر به زیبایی ترین جاذبه های مصر

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

اهرام جیزه

شاید مشهورترین و شناخته شده ترین جاذبه مصر، اهرام جیزه باشد. این مجموعه شامل سه هرم بزرگ و چندین هرم کوچکتر است که در دوران باستان در حدود 4500 سال پیش ساخته شده اند. بزرگترین هرم متعلق به خوفو می باشد که یکی از هفت عجایب جهان باستان به شمار می رفته است. عظمت اهرام جیزه باعث شده که هر ساله میلیون ها نفر از سراسر جهان برای تماشای آنها به مصر سفر کنند.

موزه مصر

موزه مصر در قاهره یکی از بزرگترین و مهمترین موزه های باستان شناسی جهان است که در سال 1902 افتتاح شده است. این موزه دارای بیش از 150 هزار اثر تاریخی و باستانی از دوران پادشاهی مصر باستان است. معروف ترین اشیای نمایش داده شده در این موزه مجسمه طلایی توت عنخ آمون و ماسک معروف طلایی فرعون توت عنخ آمون هستند. علاوه بر این، اجساد و مومیایی های معروفی همچون مومیایی رامسس دوم در این موزه نگهداری می شوند.

شهر باستانی اسکندریه

اسکندریه در دوران باستان یکی از مهمترین شهرهای مصر بود که توسط اسکندر مقدونی در سال 331 قبل از میلاد بنا شد. امروزه بخش هایی از این شهر باستانی همچنان باقی مانده است که می توان آنها را بازدید کرد. از جمله مهمترین آثار تاریخی اسکندریه می توان به ستون سرخ، کتابخانه اسکندریه، قصر سلطنتی و خانه جزیره اشاره کرد. بازدید از این شهر تاریخی که زمانی یکی از کانون های تمدن و فرهنگ جهان بوده، تجربه بسیار جذابی خواهد بود.

ابوسمبل

معبد ابوسمبل یکی از شگفت انگیزترین آثار معماری دوران باستان مصر است که توسط فرعون رامسس دوم در حدود 3 هزار سال پیش ساخته شد. این معبد در کنار رود نیل واقع شده و دارای دو معبد بزرگ به نام های معبد آمون و معبد موت می باشد. مجسمه ها و نقاشی های دیواری زیبایی در این معبد وجود دارد. ابوسمبل به خاطر معماری عظیم و طراحی حیرت انگیزش در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

دره پادشاهان

دره پادشاهان در نزدیکی لوکسور در جنوب مصر واقع شده و حاوی بیش از 60 مقبره تدفین پادشاهان و ملکه های دوران پادشاهی نو و پادشاهی میانه (حدود 1500 سال پیش از میلاد) می باشد. مقبره مشهور توت عنخ آمون و مقبره ملکه نفرتیتی در این دره قرار دارند. دره پادشاهان به خاطر غنای فرهنگی و تاریخی اش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

معبد کوم امبو

شهر باستانی کوم امبو در جنوب مصر واقع شده و خانه یکی از باشکوه ترین معابد مصر باستان یعنی معبد کوم امبو می باشد. این معبد در دوران پادشاهی پطلمی ساخته شد و مکان عبادت خدای سوبک بود. معماری زیبا و حیرت انگیز معبد کوم امبو آن را به یکی از شاهکارهای معماری دوران باستان تبدیل کرده است. اگر علاقه مند به تاریخ و باستان شناسی هستید، دیدن این معبد باشکوه حتما یکی از بهترین تجربه های سفرتان به مصر خواهد بود.

بیابان سفید

بیابان سفید یا صحرای غربی مصر، بزرگترین بیابان صخره ای جهان است که در غرب مصر واقع شده است. گستره این بیابان به 300 هزار کیلومتر مربع می رسد. بخش هایی از این بیابان پوشیده از تپه های ماسه ای سفید رنگ است که باعث شده معروف به بیابان سفید شود. در این بیابان مناظر بکر و زیبای طبیعی فراوانی وجود دارد که کویرگردی و سفر به آن می تواند تجربه ای فراموش نشدنی باشد.

شهر اقصر

شهر اقصر در جنوب مصر قرار دارد و خانه بسیاری از آثار و بناهای تاریخی و باستانی این کشور است. از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری اقصر می توان به معبد لوکسور، معابد کرنک، باغ های بامبو، و معبد حتشپسوت اشاره کرد. شهر اقصر به خاطر ثروت فراوان آثار تاریخی خود، پایتخت گردشگری و باستان شناسی مصر لقب گرفته است.

شهر باستانی ممفیس

شهر ممفیس در دوران باستان پایتخت مصر بود و امروزه ویرانه های آن در نزدیکی شهر قاهره واقع شده است. این شهر دارای آثار باستانی بسیار مهمی چون مجموعه اهرام سقاره، ابوالهول بزرگ، معبد پتاح و بقایای کاخ ها و معابد باشکوهی است که حکایت از شکوه و عظمت تمدن باستانی مصر می کند. دیدن آثار بجا مانده از شهر باستانی ممفیس می تواند تجربه ای خیره کننده برای هر علاقه مند به تاریخ باشد.

سواحل دریای سرخ

سواحل زیبای دریای سرخ در شرق مصر همواره یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری این کشور بوده است. شهرهای ساحلی معروف این منطقه مانند شرم الشیخ، دهب، مرسا علم و طابا، با داشتن پوشش های مرجانی زیبا، سواحل پر از ماسه و هتل های لوکس، انتخاب های عالی برای تعطیلات و استراحت هستند.

اسوان

شهر اسوان در جنوب مصر واقع شده و به خاطر داشتن آثار تاریخی و طبیعت بکر، یکی از مقاصد گردشگری رو به رشد این کشور محسوب می شود. از جمله مهمترین جاذبه های اسوان می توان به باغ های نخل زیبا، معبد فیله، بناهای بجا مانده از دوران بطلمیوس و رومی، و جزیره های الفانتین اشاره کرد. علاوه بر این، اسوان همچنین دارای طبیعت زیبا و بکری است که شامل رود نیل، آبشارها و جزایر رودخانه ای می شود. اقامت در یکی از خانه های قدیمی نیل گرا و قایقرانی در رود نیل می تواند تجربه ای فراموش نشدنی باشد.

سیناء

شبه جزیره سیناء در شرق مصر واقع شده است و دارای مناظر طبیعی زیبایی می باشد. کوه سینا که محل نزول تورات ابراهیمی است، بلندترین قله این منطقه به شمار می رود. علاوه بر طبیعت بکر، سیناء دارای تعداد زیادی صومعه و مسجد باستانی است که برخی از آنها به دوران اولیه مسیحیت باز می گردد. از جمله مهمترین آنها می توان به صومعه سنت کاترین و دیر سنت آنتونی اشاره کرد.

اسکندریه

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، شهر باستانی اسکندریه یکی از مهمترین شهرهای دوران باستان مصر بود که توسط اسکندر مقدونی تاسیس شد. امروزه اسکندریه مدرن دومین شهر بزرگ مصر پس از قاهره است و همچنان بقایایی از شهر باستانی در آن به چشم می خورد. از جمله مهمترین آثار تاریخی موجود در اسکندریه مدرن می توان به برج قاید بای و موزه ملی اسکندریه اشاره کرد.

نتیجه‌گیری

در مجموع می توان گفت که مصر دارای طیف گسترده‌ای از جاذبه‌های گردشگری است که می‌تواند انتخاب‌های بسیار خوبی برای مسافران و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ باشد. از آثار باستانی شگفت‌انگیز مثل اهرام جیزه و معبد کرنک گرفته تا مناظر طبیعی زیبا مانند ساحل دریای سرخ و بیابان سفید، مصر ثروتی از جاذبه‌های گردشگری دارد که ارزش دیدن را دارند. بنابراین اگر به دنبال مقصدی هیجان‌انگیز و پر از تنوع هستید، حتما مصر را در لیست سفرهای بعدی خود قرار دهید

انتشار: 19 آبان 1402 بروزرسانی: 21 آبان 1402 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 3543

به "سفر به زیبایی ترین جاذبه های مصر" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به زیبایی ترین جاذبه های مصر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به زیبایی ترین جاذبه های مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید