خبرنگاران سرپرست فدراسیون روستایی: بازی های بومی میراث ملی هستند

به گزارش اکسپرس بلاگ، تهران- خبرنگاران- سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گفت: برنامه خود را برای توسعه بازی های محلی و سنتعی به عنوان میراث فرهنگی به کار خواهم گرفت اما قصد شرکت در انتخابات را ندارم.

خبرنگاران سرپرست فدراسیون روستایی: بازی های بومی میراث ملی هستند

عباسعلی اکبری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی یک فدراسیون خاص است که هم در جنبه ورزشی و هم در جنبه فرهنگی کار می کند. البته ورزش خود یک مقوله فرهنگی است. در این فدراسیون نه تنها جشنواره های فرهنگی برگزار می شود بلکه در تلاشیم تا شرایطی برای برخی از نقاط ایران فراهم کنیم که مردم بیش از پیش به ورزش روی آورند. همچنین در زمینه احیا و توسعه بازی های بومی و محلی بار سنگینی بر روی دوش فدراسیون است که با همکاری سایر نهادها باید آن را به انتها برساند. تا امروز کارهای زیادی در این زمینه شده است اما این کارها نیاز به تکمیل دارد.

وی با بیان اینکه بازی های بومی و محلی بخش بزرگی از میراث معنوی ایران اسلامی هستند اضافه کرد: باید از این گنجینه ارزشمند محافظت و آن را به برند تبدیل کنیم. تجربه کشورهای شرق آسیا نشان داد که می شود بازی های بومی و محلی یک کشور را تا سطح بازی های آسیایی و المپیک ارتقا داد. کشورهای کره، چین و ژاپن در این زمینه موفقیت های زیادی کسب کردند. در ایران برخی از بازی ها ظرفیت تبدیل شدن به برند را دارند.

سرپرست فدراسیون با بیان اینکه برندسازی نیاز به توسعه دارد و توسعه در گرو سرمایه گذاری در بخش های مختلف است گفت: اگر سرمایه گذاری و توسعه بازی ها هدفمند انجام شود بدون شک برنامه استعدادیابی در بازی های مختلف در سطح مناطق محروم انجام خواهد شد. این برنامه از طریق هیات های استانی و خانه ورزش روستایی پیگیری می شود. همچنین المپیاد جام خوشه چین می تواند بسیاری از استعدادها را شکوفا کند. لازمه این کار استفاده از دانش کارشناسان مجرب، پیشکسوتان و اهالی ورزش است.

اکبری در ادامه گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران یادآور شد: تنوع جغرافیایی و فرهنگی ایران موجب شکل گیری بازی های بومی و محلی زیادی شده است.می توانیم با احیای این بازی ها نشاط اجتماعی را به جامعه برگردانیم.

او در انتها گفت: در تلاشم تا در این مدت کوتاه بتوانم گام مثبتی در جهت توسعه برنامه های فدراسیون بردارم اما هیچ برنامه ای برای شرکت در انتخاب ریاست فدراسیون ندارم.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4468

به "خبرنگاران سرپرست فدراسیون روستایی: بازی های بومی میراث ملی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرپرست فدراسیون روستایی: بازی های بومی میراث ملی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید