خبرنگاران نگرانی والدین و استیصال مدارس در انگلیس

به گزارش اکسپرس بلاگ، لندن- خبرنگاران- با توجه به مخالفت دولت بوریس جانسون با تعطیل کردن نهادهای آموزشی و افزایش نگرانی والدین درباره ابتلای فرزندان خود به ویروس کرونا، مدارس این کشور با استفاده از ابزارهای ارتباط جمعی، آخرین اقدامات اجرا شده برای جلوگیری از شیوع این ویروس را به اطلاع والدین می رسانند.

خبرنگاران نگرانی والدین و استیصال مدارس در انگلیس

مدرسه ابتدایی The Avenue در لندن مانند سایر مدارس انگلیس از ابتدای شیوع کرونا در خبرنامه های هفتگی، سیاست های وزارت بهداشت درباره شیوه مهار کرونا در مدارس را مرور و اقدامات اجرا شده در این پیوند را تشریح نموده است.

در خبرنامه 16 مارس (26 اسفند) آمده است، تا به امروز هیچ مورد ابتلا به کرونا در مدرسه گزارش نشده اما طبق توصیه های دولت، همه اردوهای خارج از کشور لغو شده است.

در این خبرنامه از والدین خواسته شده تا در صورت مشاهده تب بالای 37.8 درجه و یا سرفه مداوم، خود و یا فرزندشان را به مدت هفت روز قرنطینه نمایند.

البته ممکن است شرایط به سمتی پیش رود که کادر مدرسه بر اثر اقدامات احتیاطی به حدی کاهش یابد که هیات مدیره و رئیس تصمیم به تعطیلی موقت آکادمی بگیرند. در این شرایط ما به والدین شفاف اعلام خواهیم کرد که این تصمیم به دلیل کمبود نیروی کار، انجام شده و ارتباط مستقیمی با کوید-19 ندارد.

مدرسه The Avenue در این خبرنامه تاکید نموده، همه توصیه های وزارت بهداشت را به اجرا گذاشته، از جمله اینکه همه کارکنان و بازدیدنمایندگان موظف خواهند بود هنگام ورود به داخل محوطه مدرسه، دست های خود را شسته و یا با مایع ضد عفونی نمایند. به دانش آموزان نیز در طول روز یادآوری می گردد که هنگام ورود به مدرسه، بعد ازپایان زنگ تفریح و موقع نهار دستان خود را بشویند.

در بخش پایانی این خبرنامه راهنمای شست و شوی صحیح دست از سوی وزارت بهداشت انگلیس و شماره تماس مرکز فوریت های پزشکی مربوط به مدارس درج شده است.

این نهاد آموزشی امروز (سه شنبه 27 اسفند) در ایمیلی فوری به والدین بیان نمود، تعدادی از آموزگاران مطابق دستورالعمل دولت خود را قرنطینه نموده و به این ترتیب پاکسازی بیشتری، پیش از شروع به کار مدرسه انجام شده است.

اولیای یکی از دانش اموزان این مدرسه که خواست نامش فاش نگردد، به خبرنگار خبرنگاران گفت؛ به دلیل ترس از ابتلای فرزندش به کرونا، بلافاصله او را از مدرسه تحویل گرفته است.

او تعدادی جزوه های آموزشی را نشان داد که مدرسه برای دانش اموزان در این روزها فراهم نموده و به او تحویل داده است.

به گفته او، جلسه اولیا و مربیان که قرار بود ماه آینده میلادی(آوریل) برگزار گردد به دلیل ترس از شیوع کرونا لغو شده است.

دولت انگلیس از سوی افکار عمومی تحت فشار زیادی قرار گرفته است تا برای جلوگیری از شیوع کرونا، مدارس را تعطیل کند.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دیروز (دوشنبه 26 اسفند) در چهارمین نشست مطبوعاتی مربوط به شرایط کرونا بیان نمود، این کشور در شیب سربالایی ابتلا به این ویروس قرار گرفته است و از مردم خواست از تماس های غیر ضروری خودداری نمایند.

او با این حال اشاره ای به برنامه دولت برای تعطیلی مدارس نکرد اما مشاور او گفت، شاید در آینده چنین تصمیمی اتخاذ گردد.

به گزارش خبرنگاران، تا به امروز بیش از 600 هزار شهروند انگلیس با امضای توماری، مراتب اعتراض خود را به سیاست دولت بوریس جانسون برای باز نگه داشتن مدارس اعلام نموده و خواهان اقدام فوری دولت در این خصوص شدند.

در این تومار الکترونیکی که توسط فردی به نام سامی آبوت روی تارنمای مجلس انگلیس ایجاد شده، امضانمایندگان تأکید نموده اند، دانش آموزان از ترس ابتلا به کرونا قادر به تمرکز روی تحصیل خود نیستند.

آنها با بیان اینکه مدارس هرچه دیرتر تعطیل شوند، ویروس کرونا بیشتر شایع می گردد، ابراز امیدواری نموده اند که دولت یا مجلس در این زمینه اقدام لازم را هرچه سریع تر انجام دهد.

بعضی مدارس انگلیس دوره های کوتاه تری را برای انتشار خبرنامه های خود در نظر گرفته و به تعداد ابزارهای ارتباطی خود با والدین اضافه نموده اند.

مدیر دبیرستان Cheam High School در لندن در تازه ترین خبرنامه خود اعلام نموده، این مدرسه مطابق با توصیه دولت فعال است؛ اما اگر تصمیم بر تعطیلی مدرسه گرفته شد، دانش آموزان می توانند به وسیله سامانه ای که به صورت آنلاین در نظر گرفته شده، تکالیف خود را پیگیری نمایند.

این مدرسه از حدود سه سال پیش سامانه ای را به صورت الکترونیک راه اندازی نموده که تکالیف دانش آموزان را از این طریق اطلاع رسانی و پیگیری می نماید. این سامانه همچنین ارتباط مستقیمی را میان دانش آموز و آموزگاران برقرار می نماید.

همچنین مدرسه جمهوری اسلامی ایران در لندن همسو با توصیه دولت فعال است و اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده است.

سید عباس حسینی مدیر مدرسه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، شرح داد مسئولان آکادمی ضمن آموزش نکات بهداشتی به دانش آموزان، فرآیند ضدعفونی مدرسه را تشدید نموده تا از شیوع کرونا جلوگیری نمایند.

مدرسه جمهوری اسلامی ایران در مرکز لندن در دو سطح نظام آموزش ایران و انگلیس فعالیت می نماید.

2023

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 1861

به "خبرنگاران نگرانی والدین و استیصال مدارس در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگرانی والدین و استیصال مدارس در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید