خط و نشان اردوغان برای یونان: فریب فرانسه را نخورید

به گزارش اکسپرس بلاگ، فارس نوشت: رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه کسی نمی تواند این کشور را به سواحل خود محدود کند، به یونان هشدار داد که فریب حمایت های فرانسه را نخورد.

خط و نشان اردوغان برای یونان: فریب فرانسه را نخورید

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

در ادامه تنشها در حوزه شرق دریای مدیترانه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، اتحادیه اروپا و یونان را به دزدی دریایی در مدیترانه متهم کرد.

به نوشته روزنامه دیلی صباح اردوغان شامگاه دوشنبه طی سخرانی در مراسمی حین سفر به استان گیره سون، گفت: ترکیه [به کسی] اجازه دزدی دریایی یا راهزنی در دریاهای سیاه و مدیترانه را نمی دهدم.

وی شرح داد: کسی نمی تواند ترکیه را، که وسیع ترین خط ساحلی با مدیترانه را دارد، به سواحل آنتالیا محدود کند. ما مصمم هستیم که حقوق دریایی شهروندان خود و همچنین مردم جمهوری ترکی قبرس شمالی دفاع کنیم.

بر این اساس، رئیس جمهور ترکیه با هشدار به یونان برای اعتماد نکردن به حمایت فرانسه در تنش ها با آنکارا، گفت: کسانی که از حمایت کشورهای استعمارگر سابق از خود بی خود می شوند، باید تاریخ را دوباره مطالعه نمایند.

روز گذشته بود که سخنگوی کمیسیون اروپا با درخواست از ترکیه برای اجتناب از هرگونه اقدام تنش زا در مدیترانه، گفت اگر گفت وگوها با ترکیه به نتیجه نرسد، تحریم این کشور را در نظر می گیرند.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6669

به "خط و نشان اردوغان برای یونان: فریب فرانسه را نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط و نشان اردوغان برای یونان: فریب فرانسه را نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید