خلاقیت در ساخت تراریوم با شکل هایی بسیار جالب و آسان

به گزارش اکسپرس بلاگ، سال 96 و همینطور 2017 را می گردد سالی دانست که استفاده از عناصر طبیعی در دکوراسیون داخلی بشدت افزایش یافته است. روزه به روز موضوعات جالبی معرفی می گردد که خلاقیت در ساخت تراریوم هم یکی از همین موضوعات مجذوب نماینده است. استفاده از تراریوم یکی از آسان ترین و در عین حال موثرترین راه ها برای آوردن سبزی و تازگی به دکوراسیون داخلی است. تراریوم ها احتیاج به نگهداری و مراقبت زیادی نداشته و از طرفی فضای بسیار کمی هم اشغال می نمایند. ضمن اینکه ساخت آنها هم آسان است.

خلاقیت در ساخت تراریوم با شکل هایی بسیار جالب و آسان

شاید برترین ویژگی تراریوم ها را بگردد در انعطاف پذیری بالای آنها دانست. شما می توانید هر طور که می پسندید شکل و ظاهر تراریوم خود را تغییر داده و محدود به یک شکل و مدل خاص نباشید. با صرف خلاقیت در ساخت تراریوم به وسیله خودتان خیلی شیک و زیبا می توانید ذوق و نوانایی های هنری خود را به رخ بکشید. تراریوم ها با هر دکوراسیونی سریعا هماهنگ شده و برای هدیه دادن هم وسیله ای بسیار مناسب هستند. در این پست با مدل های جالبی آشنا خواهید شد که همگی به وسیله دست افراد معمولی ساخته شده اند، بنابراین خودتان هم می توانید مدل های مشابه با مدل های زیر را با وسایلی ساده بسازید.

در طرح های مدرن شکل های هندسی مانند مثلث، مستطیل یا چند ضلعی ها حضور پر رنگی دارند. در تراریوم های زیر هم از همین روش طراحی استفاده شده است و نتیجه کار به قدری شیک و عالی شده که می توان آنها را روی میز جلوی مبلی اتاق نشیمن و پذیرایی برای خودنمایی قرار داد. مدل سوم یک تراریوم هندسی بسیار زیبا طلایی رنگ را نشان می دهد که اگر بیشتر به آن دقت کنیدمتوجه حلقه های ازدواجی می شوید که داخل تراریوم قرار گرفته اند. با چنین کاری معنای بیشتری به عناصر دکوری خانه اضافه می گردد که مورد ستایش باقی افراد هم قرار خواهد گرفت.

برای ایجاد خلاقیت در ساخت تراریوم مورد علاقه تان به مقداری خاک، شن و ماسه، سنگ و تعداد کمی گیاه سرسبز کوچک مانند خزه و کاکتوس احتیاج دارید. حتی برای اینکه ساخته دست خودتان را هم دوست داشتنی تر جلوه دهید می توانید از عروسک کارکتر مورد علاقه تان در فیلم و کارتون های قدیمی هم بهره ببرید. برای محقظه تراریوم هم ظرف های شیشه ای برترین گزینه هستند. ایجاد چشم انداز ای جالب در تراریوم یکی از مهم ترین بخش هاست، سعی کنید همواره مناظری را بازسازی کنید که معنادار باشد، مثلا صحنه ای از یک فیلم معروف یا چشم انداز ای دیدنی در یکی از نقاط دنیا.

یکی از ایده های جالب در ساخت تراریوم های دستی استفاده از لوازم دورانداخته شده یا به قول معروف بازیافتی است. در حقیقت مدل های بازیافتی هم عمدتا دلپسندتر از سایر مدل ها هستند و توجه بیشتری هم به خود جلب می نمایند. شکل های زیر به خوبی این موضوع را نشان می دهد. برای مثال شکل اول یک تراریوم ساخته شده با لامپ حبابی ساده است که خیلی راحت و سریع هم ساخته می گردد.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

شکل زیر نسبت به مدل بالایی زمان ساخت بیشتری احتیاج دارد اما تبدیل یک کتری پیرکس به تراریوم حتما ارزش کار بیشتر را خواهد داشت. همین کار را هم می توانید با شیشه های مربی و ترشی هم انجام دهید.

تراریوم زیر که به وسیله بچه ها برای اتاق خواب ساخته شده بسیار شاد و دوست داشتنی است. چنین تراریوم های رنگارنگی که با اسباب بازی های لگو ترکیب شده اند مسلما برترین وسیله دکوری برای اتاق خواب بچه ها محسوب می گردد. اگر قالب های رنگی چند ضلعی مانند شکل های زیر را پیدا نکردید در عوض می توانید از وسایل دم دستی دیگر مانند ظرف های غذا شیشه ای و پلاستیکی بهره ببرید.

خلاقیت در ساخت تراریوم بدون استفاده از یک گل یا گیاه زیبا کامل نخواهد شد. گیاهانی که وقتی به آنها نگاه می کنید سریعا شما را یاد طبیعت جنگل می اندازند حتی برای لحظه ای اندک و کوتاه. مدل هایی که در شکل های زیر مشاهده می کنید دقیقا همین حس را در بیننده ایجاد می نمایند و جالب تر اینکه خیلی ساده ساخته شده اند. شکل اول یک فنجان چایخوری شیشه ای ساده است که به زیبایی تزیین شده و وسط میز ناهارخوری قرار گرفته است. بجای لیوان و فنجان می توان از کاسه های شیشه ای یا گلدان های شیشه ای هم استفاده کرد.

تراریوم ها حتما نباید خیلی عظیم باشند، مدل های منیاتوری و کوچک هم قابلیت این را دارند که در دکوراسیون اتاق خودنمایی نمایند. اگر همه وسایل را آماده داشته باشید ساخت مدل های کوچک تراریوم بیشتر از 30 یا 40 دقیقه زمان نمی برند البته برای خلق تم هایی با جزئیات بیشتر مسلما وقت بیشتری احتیاج خواهید داشت ولی همین مدل های ساده هم بسیار دوست داشتنی و سرگرم نماینده هستند.

منبع: اتاق
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 16364

به "خلاقیت در ساخت تراریوم با شکل هایی بسیار جالب و آسان" امتیاز دهید

1 کاربر به "خلاقیت در ساخت تراریوم با شکل هایی بسیار جالب و آسان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلاقیت در ساخت تراریوم با شکل هایی بسیار جالب و آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید