دیگر هیچ بهانه ای برای ندادن اطلاعات به سازمان امور مالیاتی پذیرفته نمی گردد

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس سازمان امور مالیاتی درباره مصوبه اخیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد مالی گفت: با مصوبه اخیر این ستاد دیگر هیچ گونه عذر و بهانه ای برای ممانعت از ارائه داده های مالی، معاملاتی و پردازش های مورد استعلام سازمان امور مالیاتی وجود ندارد.

دیگر هیچ بهانه ای برای ندادن اطلاعات به سازمان امور مالیاتی پذیرفته نمی گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، امیدعلی پارسا، اضافه کرد: عدم ارائه اطلاعات مورد احتیاج سازمان امور مالیاتی از سوی دستگاه ها جرم است و ذیل ستاد مبارزه با مفاسد مالی پیگرد قانونی تحت عنوان مشارکت در جرم خواهد داشت.

وی با اشاره به گلایه های مردم در رابطه با عدم تحقق عدالت مالیاتی گفت: مردم از تبعیض مالیاتی، معوقات بیش از حد، عدم پرداخت متناسب مالیات و فرار مالیاتی گلایه دارند و بعید می دانم در صورت تحقق عدالت مالیاتی، در حوزه مالیات ستانی مسئله ای داشته باشیم.

پارسا توضیح داد: به روز رسانی قانون مالیات های مستقیم با هدف به حداقل رساندن فرارهای مالیاتی، سامان دهی معافیت های مالیاتی و افزایش پایه های مالیاتی نظیر مالیات بر عایدی سرمایه در وزارت امور مالی به سرانجام رسیده و به دولت ارسال شده است. امیدوارم به سرعت با گذر از نظام مالیاتی الکترونیکی به نظام مالیاتی هوشمند، اطلاعات و داده های خود مودیان را به نظام مالیاتی فعلی (الکترونیکی) اضافه کنیم که این مهم گامی در راستا تحقق عدالت مالیاتی است.

وی درباره کوشش برای استرداد 9 درصد ارزش اضافه کرده صادرکنندگان در حداقل زمان ممکن به رادیو اقتصاد گفت: باور ما به عنوان سازمان امور مالیاتی عملیاتی شدن قانون مالیات بر ارزش اضافه کرده در زنجیره ایجاد ارزش همانند سایر کشورهای پیشرو و با حداقل معافیت ها است. استرداد و به ویژه استرداد مبلغ ارزش اضافه کرده صادرکنندگان در کمترین زمان ممکن جزو لاینفک سیاست های سازمان امور مالیاتی است. البته پرداخت این مبلغ با توجه به اهمیت بازگشت ارز حاصل از صادرات، به محض اعلام برطرف تعهد ارزی از سوی بانک مرکزی انجام می گردد.

رئیس سازمان امور مالیاتی درباره فرایند پیشرفت پروژه سرانجامه های فروشگاهی گفت: سرانجامه های فروشگاهی یکی از ابرپروژه های الکترونیک کشور است. در این پروژه کلیه معاملات و مبادلات تمام فروشگاه ها و همه اشخاص حقیقی و حقوقی باید به وسیله سامانه الکترونیکی متصل به سامانه امور مالیاتی کشور انجام گردد. با ابلاغ مجلس شورای اسلامی، 15 ماه برای طراحی و استقرار سرانجامه های فروشگاهی فرصت در نظر گرفته شده است.

پارسا درباره تحولات بند الف تبصره6 لایحه بودجه99 گفت: سازمان امور مالیاتی با پلکان و تفکیک بیشتر مشمولان مالیات بر درآمد مطابق لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال 1399 موافق است. البته مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس مخالفانی دارد که بازنگری در شیوه مالیات ستانی از درآمد کارمندان و کارانه پزشکان را محتمل می نماید. قطعاً ایجاد پلکان بیشتر با نرخ متفاوت در اخذ مالیات از درآمد به عدالت نزدیک تر است.

پارسا درباره اهمیت سامان دهی معافیت های مالیاتی گفت: سازمان امور مالیاتی معتقد است که معافیت و حمایت در حوزه مالیاتی صرفاً باید محدود، مشروط، کاهنده و تضمین دار باشد. معافیت های مالیاتی باید حداقلی و هدفمند باشد.

وی تأکید کرد: اعطای معافیت در مالیات بر ارزش اضافه کرده با معافیت در حوزه مالیات مستقیم متفاوت است. در مالیات مستقیم خود مودی هدف حمایت قرار می گیرد ولی در بخش مالیات بر ارزش اضافه کرده، کالا یا خدماتی که ارائه می گردد، مورد هدف قرار می گیرد. اگر در ارزش اضافه کرده به بخشی معافیت داده می گردد، باید توجه کنیم که کالا و خدمات بخش مورد نظر و نه مودیان مالیاتی آن بخش، مورد حمایت قرار می گیرد.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 688

به "دیگر هیچ بهانه ای برای ندادن اطلاعات به سازمان امور مالیاتی پذیرفته نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیگر هیچ بهانه ای برای ندادن اطلاعات به سازمان امور مالیاتی پذیرفته نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید