تور ارزان مجارستان: راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی در بوداپست مجارستان

به گزارش اکسپرس بلاگ، مرکز مجارستان یکی از چشم نوازترین شهرهای اروپایی است و استفاده از حمل و نقل عمومی در بوداپست، برترین راه برای گشت و گذار در مروارید دانوب به شمار می رود. سیستم حمل و نقل شهری بوداپست بسیار مقرون به صرفه و راحت است و با گستردگی بالای شبکه حمل و نقل، به شما این امکان را می دهد تا در سریعترین زمان ممکن، به هر نقطه ای از این شهر زیبا رفته و از جاذبه های گردشگری و مراکز خرید بوداپست بازدید کنید.

تور ارزان مجارستان: راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی در بوداپست مجارستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید با تور مجارستان به شهر بوداپست سفر کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با سیستم حمل و نقل عمومی در بوداپست آشنا شوید.

آشنایی با حمل و نقل عمومی در بوداپست

پیش از هر چیز، بهتر است بدانید که مرکز شهر بوداپست بسیار برای پیاده روی مناسب است. خیابان های سنگفرش شده و تمیز، آب و هوای دلنشین، رود زیبای دانوب و ساختمان های شگفت انگیز از جمله مهمترین دلایلی هستند که قدم زدن در مرکز تاریخی بوداپست مجارستان را به تجربه ای مجذوب نماینده بدل می نمایند.

اما با اینحال، شبکه حمل و نقل عمومی در مجارستان و به ویژه بوداپست، بسیار گسترده و پیشرفته است و از بخش های مختلفی چون مترو، اتوبوس، تراموا، سیستم دوچرخه اشتراکی و … تشکیل می گردد. بدین ترتیب حمل و نقل در بوداپست علاوه بر هزینه پایین، با کمترین مقدار فراوری آلاینده های هوا همراه خواهد بود.

بعلاوه یکی دیگر از مزیت های استفاده از حمل و نقل عمومی در بوداپست، یکپارچگی آن است که به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از یک بلیت، از تمام وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید.

بلیت حمل و نقل عمومی در بوداپست مجارستان

همانگونه که پیشتر گفتیم، تمامی وسایل حمل و نقل عمومی بوداپست از یک نوع بلیت استفاده می نمایند. بلیت سیستم حمل و نقل عمومی مجارستان 350 فورینت (HUF) است که بسته ده تایی آن را می توانید با قیمت 3000 فورینت بخرید. بعلاوه در صورتی که فکر می کنید مقدار استفاده شما از حمل و نقل عمومی در بوداپست بیشتر خواهد بود، می توانید کارت های اعتباری 24 ساعته یا 72 ساعته را بخرید که به ترتیب 1650 و 4150 فورینت قیمت دارند.

بلیت حمل و نقل عمومی بوداپست را می توانید از باجه های فروش بلیت در فرودگاه بین المللی بوداپست، تعدادی از ایستگاه های مهم اتوبوس و تراموا و مترو بخرید. بعلاوه راننده های اتوبوس نیز این بلیت ها را با قیمت 450 فورینت می فروشند.

بعلاوه تقریبا در بیشتر ایستگاه ها، دستگاه های اتوماتیک فروش بلیت وجود دارد. این دستگاه های بنفش رنگ زبان های مختلفی همانند انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی و … را پشتیبانی می نمایند و با استفاده از پول نقد یا کارت اعتباری می توانید بلیت خود را از آنها بخرید.

اما یادتان باشد که پیش از سوار شدن به وسایل حمل و نقل عمومی در بوداپست، باید بلیت خود را در دستگاه های نارنجی یا قرمز رنگ قرار دهید تا تایید شوند. این دستگاه ها در ورودی ایستگاه مترو و درون اتوبوس، تراموا و وسایل حمل و نقل عمومی قرار دارند.

در ادامه با انواع وسایل حمل و نقل عمومی در بوداپست آشنا خواهیم شد.

متروی بوداپست

مانند بسیاری از شهرهای اروپایی، مترو یکی از برترین راه ها برای گشت و گذار و سفر درون شهر بوداپست به شمار می رود. اما جالب است بدانید که متروی بوداپست، دومین متروی قدیمی اروپا پس از متروی لندن است که در سال 1896 میلادی افتتاح شده است.

جالب است بدانید که متروی بوداپست، دومین متروی قدیمی اروپا پس از متروی لندن است که در سال 1896 میلادی افتتاح شده است.

امروزه متروی بوداپست 4 خط مختلف دارد که با نام های M1 تا M4 شناخته می شوند. خط M1 که با رنگ زرد در نقشه ها تعیین می گردد، تنها منطقه شرقی رود دانوب یا پِست (Pest) را پوشش می دهد. جاذبه های مختلفی مانند سالن اپرا، میدان قهرمانان و پارک شهر در راستا این خط قرار دارند که باعث می گردد گردشگران بسیاری از آن استفاده نمایند.

خط M2 (رنگ قرمز) یک راستا غربی-شرقی را طی می نماید و با عبور از رود دانوب، دو منطقه بودا (Buda) و پِست را به یکدیگر متصل می سازد. خط M3 (آبی) نیز یک راستا شمالی جنوبی است که تنها منطقه پِست را پوشش می دهد. این راستا، طولانی ترین خط مترو در مجارستان است.

خط M4 یا خط یا خط سبز رنگ که تازهترین خط مترو شبکه حمل و نقل عمومی در بوداپست است، جنوب غرب بودا (غرب دانوب) را به شمال شرق پِست (شرق دانوب) متصل می نماید.

متروی بوداپست در حال حاضر 52 ایستگاه دارد و طول این شبکه مجموعا 39.4 کیلومتر است. بعلاوه برنامه ریزی ها برای احداث خط 5 (بنفش) نیز اجرا شده است و قرار است در سال 2030 میلادی فاز اول آن افتتاح گردد.

برای سوار شدن به متروی بوداپست تنها به یک بلیت نیاز دارید و تا زمانی که ایستگاه خارج نشده اید، می توانید راستاهای مختلف را طی نموده و خط خود را عوض کنید.

اتوبوس بوداپست

علاوه بر مترو، اتوبوس نیز یکی از برترین وسایل حمل و نقل عمومی در بوداپست برای سفر در راستاهای کوتاه و بلند است. در حاضر بیش از 200 خط اتوبوس مختلف در بوداپست وجود دارد که تمام نقاط مرکز و حاشیه شهر را پوشش می دهند.

اما یادتان باشد برای هر بار سوار شدن به اتوبوس های بوداپست، باید یک بلیت تازه بهره ببرید و به همین علت، پیشنهاد می کنیم برای صرفه جویی در هزینه ها، از کارت های اعتباری که پیشتر معرفی کردیم استفاده کنیم.

بعلاوه اتوبوس یکی از برترین و محبوبترین وسایل حمل و نقل عمومی در بوداپست برای حمل و نقل بین شهر و فرودگاه بین المللی بوداپست است. بسیاری از گردشگران از خط 100E برای دسترسی به فرودگاه استفاده می نمایند. این خط به طور مستقیم شما را از مرکز شهر به فرودگاه و بالعکس می رساند. البته بلیت های حمل و نقل عمومی بوداپست برای این خط کاربرد ندارد و بلیت اختصاصی این خط 900 فورینت است.

تراموای بوداپست

احتمالا در حین گشت و گذار در بوداپست، با ترامواهای زرد رنگ این شهر هم روبرو خواهید شد. خطوط تراموای بوداپست، یادگار دوران سلطه کمونیسم بر کشور مجارستان هستند که در سال های اخیر نوسازی و پیشرفته اند. در حال حاضر بیش از 30 خط تراموا در سرتاسر شهر بوداپست، از ساعت 4:30 صبح اهالی این شهر را جابجا می نمایند.

خط 2 تراموای بوداپست یکی از برترین راستاها برای گشت و گذار در منطقه ها توریستی بوداپست است و می توانید منظره ها زیبای این شهر را دیدن کنید.

برای سوار شدن به ترامواها نیز مانند اتوبوس، باید بلیت خود را درون دستگاه های نارنجی رنگ قرار دهید تا تایید گردد.

قطارهای برون شهری بوداپست

اما برای اینکه به شهرهای اطراف و حاشیه بوداپست دسترسی داشته باشید، می توانید از قطارهای برون شهری یا HEV بهره ببرید. این قطارهای سبز رنگ از ایستگاه Batthyány tér در خط قرمز تا سنت اندره (Szentendre) کشیده شده اند. اگر روزهای بیشتری در بوداپست بودید، بد نیست سری به این منطقه زیبا در حاشیه رود دانوب بزنید.

قیمت بلیت این قطارها در محدوده شهر بوداپست، مانند دیگر بلیت های سیستم حمل و نقل عمومی در بوداپست 350 فورینت است. اما پس از آن به ازای مسافت طی شده، باید هزینه اضافی پرداخت کنید.

قایق های شهری بوداپست

همانطور که می دانید، رود دانوب از میان شهر بوداپست می گذرد و این باعث شده تا بوداپست یک وسیله دیگر هم به سیستم حمل و نقل عمومی خود اضافه کند؛ قایق های شهری که از مجذوب نماینده ترین وسایل حمل و نقل در مجارستان به شمار می فرایند.

در حال حاضر چهار خط قایق شهری در رود دانوب فعال هستند که مسافران را در این رودخانه زیبا جابجا می نمایند. خطوط D11 و D12 از اسکله Kopaszi در جنوب شروع می شوند و مسافران را به اسکله Rómaifürdő در شمال می رسانند.

این راستا یکی از برترین گزینه ها برای گشت و گذار در بوداپست و دیدنی زیبایی های عروس دانوب است. بعلاوه می توانید در ایستگاه های مختلف، مانند ساختمان مجلس، از قایق پیاده شوید و از جاذبه های دیدنی این شهر بازدید کنید.

بعلاوه خط D2 نیز عرض دانوب را طی می نماید می توانید خود را از بودا به پِست یا بالعکس برسانید. خط D14 نیز مختص سفر به جنوب شهر است که گردشگران معمولا کمتر از آن استفاده می نمایند.

هزینه بلیت قایق های شهری بوداپست 750 فورینت است که اگرچه بالاتر از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در بوداپست است، اما با توجه به منظره ها زیبایی که در طول راستا خواهید دید، ارزش پرداخت کردن را دارد.

منبع: ققنوس
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 18622

به "تور ارزان مجارستان: راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی در بوداپست مجارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مجارستان: راهنمای استفاده از حمل و نقل عمومی در بوداپست مجارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید