رقابت تفریحگاه های اسکی در ارائه تجربه منحصربفرد به گردشگران
به گزارش اکسپرس بلاگ، ایجاد خاطراتی برای مهمانان و کارکنانمان به عنوان بهترین تجربه های کوهستانی … بارها و بارها.
این جمله بیانیه مأموریت شرکت اینتراوست در مرکز ونکوور است که بزرگترین و پیروز ترین اقامتگاه سرگرمیی اسکی در جهان می باشد. این سازمان با توسعه و بهبود مقاصد سرگرمیی برخلاف اقامتگاه های رایج اسکی به پیروزیت دست پیدا کرده است. تجربه کلمه ای است که شرکت اینتراوست و کارکنانش در موضوع بازاریابی از آن استفاده می کنند. جیمز اسکیو، مدیر سابق بخش بازاریابی و فروش منطقه شمال غرب شرکت اینتراوست می گوید: شرکت دیزنی یک تجربه فوق العاده را به بهترین شکل ارائه می دهد، این شرکت تجربه ای پایدار ایجاد می کند و این همان هدفی است که برایش تلاش می کنیم.
طبق گفته اسکیو، زمانی که مردم اسکی بازی می کنند، در پی یک تجربه کلی از تعطیلات هستند. تجربه ای که چیزی بیش از اسکی در کوهستان باشد.
بنابراین، جهت رفع نیازها و خواسته های طرفداران فصل زمستان و ترغیب گردشگران برای اقامت بیشتر، شرکت اینتراوست علاوه بر ورزش اسکی، خدمات گسترده تری را به گردشگران ارائه می دهد. دهکده سرگرمیاتی بخش اصلی فرمول این خدمات است و یکی دیگر از مهم ترین بخش های آن برای شرکت اینتراوست، زمین های با ارزشی است که در دامنه کوه قرار دارند. چنین دسترسی راحتی به دامنه کوه گردشگران بیشتری را جذب کرده، باعث توسعه تجاری بیشتری می شود که فضایی پرهیاهو را در دامنه کوه به وجود می آورد.
شرکت اینتراوست تنها شرکتی نیست که در حال ایجاد تحول در صنعت اسکی می باشد. اقامتگاه های سرگرمیی دیگری نیز این روند را ادامه داده اند و از طریق توسعه و مدیریت املاک، به بخش مهمی از صنعت اسکی تبدیل شده اند. کارشناسان این سرگرمیگاه برای پر کردن ظرفیت هتل ها، خانه های روستایی و آپارتمان های واقع در دره های پایین دامنه کوه، برای جذب اسکی بازانی که اقامت طولانی مدتی خواهند داشت، سرمایه گذاری کرده اند. تورگردان ها نه تنها با اجاره دادن خانه های روستایی و آپارتمان ها به گردشگران سود می برند، بلکه با کمک به مالکان تازه در اجاره دادن ساختمان ها به گردشگران نیز سود خواهند برد. چند دهه گذشته پیست های اسکی در منطقه بانف کانادا به شدت مورد توجه اسکی بازان اروپایی قرار گرفته اند. اسکی بازان با اقامت طولانی، تنها 50٪ از بازار گردشگری بانف را تشکیل می دهند، اما نزدیک به 80٪ از درآمدهای گردشگری از طریق آنان تأمین می شود.
چندین عنصر برای ایجاد یک تجربه به یادماندنی زمستان کوه های آلپ با هم ادغام می شوند، اما ظاهرا افراد پیروز در ارائه این تجربه، از یک یا بیش از یک مورد از میان سه راهبرد موجود برای بهبود تجربه خدمات استفاده می کنند. این راهبردها عبارتند از: متنوع سازی محصول، بهبود محصول و متمایزسازی محصول. دو عامل باعث ایجاد تنوع در ورزش های زمستانی می شوند. نخست، اقامتگاه های سرگرمیی زمستانی در حال از دست دادن مشتریان خود هستند. یک بررسی از روند بازار در آمریکای شمالی و اروپا نشان داد که تعداد روزافزونی از افرادی که در تعطیلات زمستانی شرکت می کنند، هرگز ورزش اسکی را امتحان نمی کنند. دوم، اسکی بازان مشتاق نیز کمتر اسکی می کنند. به طور میانگین آنان کمی مسن تر هستند و آسانسورهای تازه با سرعت بالا باعث شده تا فعالیت فیزیکی آنان کاهش یابد. در نتیجه اقامتگاه های سرگرمیی زمستانی متوجه شده اند که باید فعالیت های بیشتری را برای افراد عادی و اسکی بازان ارائه دهند. اقامتگاه های سرگرمیی پیشرفته تر با ارائه سرگرمیات دیگری روی دامنه کوه، ورزش اسکی را به نوعی سرگرمی تبدیل کرده اند. آن ها محدوده فعالیت های خود را توسعه داده اند. این فعالیت ها شامل اسکی روی یخ، لیز خوردن روی برف، راندن سورتمه با سگ، چتربازی، راندن اتومبیل برف روب و اسکی با تیوپ (سرگرمی محبوب لیز خوردن در شیب کوه از طریق تیوپ داخلی لاستیک کامیون) می شود. بسکمک از اقامتگاه های سرگرمیی - برای مثال، وربیر در کشور سوئیس - در پی افزایش کارایی، کیفیت و سوددهی رستوران ها و فروشگاه های خود هستند.
اقامتگاه های سرگرمیی کوهستانی جهت رفع نیازهای تازه گردشگران باید در حال تحول و بهبود خود باشند. پیست های اسکی و سیستم های مرتبط با حمل و نقل نشان دهنده جاذبه اصلی هستند، به همین دلیل، همیشه موضوع بهبود مستمر بوده است. برای مثال، فرآیند ارتباط اقامتگاه های سرگرمیی اسکی پس از ادغام اقامتگاه هایی مانند تیگنز و وال دایسر و تشکیل سرگرمیگاه اسپیس کیلی، و ادغام اقامتگاه های سرگرمیی اسکی پس از ادغام اقامتگاه های سرگرمیی کورچول، مریبل، لس منیورس و وال تورنز و تشکیل سرگرمیگاه ترویس والیز در فرانسه رایج شده است. با این تغییرات، منطقه ها مخصوص ورزش اسکی با ارائه برف بهتر، افزایش ظرفیت سرگرمیگاه ها و طولانی کردن فصل اسکی، به مراتب بالاتری دست پیدا کرده اند. از طریق آموزش مربیان و مدرسان و نیز ایجاد تجربه های طبیعی می توان تجربه مشتری از خدمات را بهبود بخشید.
سومین راهبرد مورد استفاده سرگرمیگاه های اسکی جهت بهبود تجربه مشتری، متمایزسازی می باشد. به رغم رویه ساخت اقامتگاه های سرگرمیی بزرگ در کوهستان، در آینده تمایل به ساخت اقامتگاه های سرگرمیی کوچک و مستقل با بودجه پایین به وجود خواهد آمد. برخی از کوه ها به منطقه ها مسکونی نزدیک هستند، گزینه ای مناسب برای سفرهای روزانه می باشند. برای مثال، اقامتگاه های سرگرمیی لیک لوئیز و سانشاین در یک پارک ملی ساخته شده اند و نمی توانند تمام امکانات رفاهی یک اقامتگاه کوهستانی شلوغ را ارائه دهند. با این حال، آرامش و زیبایی نسبی این منطقه محافظت شده آن را از اقامتگاه های سرگرمیی دیگر متمایز کرده است. اقامتگاه های سرگرمیی کوچک نیز می توانند وجه تمایز دیگری داشته باشند. برای مثال، سرگرمیگاه کرستد بوته در کلرادو در خدمات مشتریان تمایز ایجاد کرده و عقیده دارد که میزان کوچک آن دلیل فروش بالای آن است. تیم مولر، مالک این سرگرمیگاه می گوید:جهت ارائه یک سرگرمیگاه خوب اسکی، به یک سرگرمیگاه بسیار بزرگ احتیاجی نیست. سرگرمیگاه تاماراک در کلرادو نیز با کاهش تعداد اسکی بازان و اسکی بورد بازان به روزی 3500 نفر، به رغم ظرفیت 7000 نفری، جایگاهی را به عنوان یک سرگرمیگاه بوتیک به دست آورده است. هدف اصلی، ساخت یک سرگرمیگاه و اقامتگاه خصوصی با تمرکز بر کارایی و کیفیت است که مناسب مشتریان نکته سنج می باشد. ژان پیر بوسفلاگ، مالک سرگرمیگاه می گویداین سرگرمیگاه فقط یک اقامتگاه اسکی نیست، بلکه مکانی منحصر به فرد است که مالکان، مهمانان و عموم مردم می توانند در آن از تمتم مزایای فعالیت های موجود استفاده کنند. شما در این مکان می توانید در دل طبیعت وحشی، اسکی یا گلف بازی کنید و یا برای دوچرخه سواری و قایق سواری بروید.
آینده تجربه کردن تعطیلات در زمستان های آلپ چه خواهد بود؟ در بیشتر بخش های جهان، صنعت اسکی شاهد رکود مالی بوده است، زیرا بسکمک از اقامتگاه های سرگرمیی با مسائل جدی مالی روبرو هستند. اگر اقامتگاه های سرگرمیی قصد دارند تحت تأثیر این رکود مالی اجتناب ناپذیر قرار نگیرند، انطباق با موقعیت برای آن ها ضروری است. رویه استفاده از ورزش های زمستانی جهت کسب درآمد به عنوان کالاهایی که با ضرر فروخته می شوند، از اصلی ترین الگوهای مالی اقامتگاه های سرگرمیی می باشد. تمام این موارد نشان می دهد که محصولات و خدمات اقامتگاه های سرگرمیی جهت رفع نیازهای افراد علاقه مند به ورزش های مختلف زمستانی در دهه های بعد، دیگر به صورت سفارشی ساخته می شود.
منبع: الی گشت