روابط مالی شرکت های ایرانی با کشور های دیگر توسعه می یابد

به گزارش اکسپرس بلاگ، فاطمی امین گفت: برای توسعه روابط مالی با سایر کشور های دنیا در پی ایجاد و توسعه روابط بین شرکت های ایرانی با شرکت های خارجی به صورت استانی هستیم.

روابط مالی شرکت های ایرانی با کشور های دیگر توسعه می یابد

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر شنبه در حاشیه بازدید از یک واحد فراوریی در شهرک صنعتی گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: اکنون استان های سن پترزبورگ، باجگیران و تاتارستان روسیه به ترتیب با استان های اصفهان، مرکزی و گلستان تفاهم نامه همکاری متقابل دارند.

وی بیان داشت: توسعه روابط مستحکم مالی هر یک از استان های کشور با یک یا چند استان در سایر کشور ها علاوه بر عمیق تر شدن روابط دو کشور سبب می گردد در صورتی که روابط سیاسی آن ها به هر علت تضعیف شوند این شرکت ها دوباره آنرا بهبود و تقویت بخشند.

فاطمی امین، ایجاد یا راه اندازی مراکز تجاری یا خانه تجارت ایران در سایر کشور ها را از دیگر سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه روابط مالی کشورمان با سایر کشور ها بیان کرد و اظهارداشت: توسعه روابط مالی با سایر کشور ها از راهبرد های اصلی دولت سیزدهم است.

شرکت فراوریی بانیار پلیمر گنبدکاووس که در زمینه فراوری ماده اولیه ساخت دیوار و سقف های سبک (یونولیت) فعالیت دارد، ظرفیت فراوری سالانه 160 هزار تن مواد اولیه را دارد که به سبب عدم تامین مواد اولیه مورد احتیاج از سوی واحد های پتروشیمی کشور، فعلا با 25 درصد ظرفیت مشغول کار است.

هم اکنون در این واحد فراوریی که فاز سوم آن نیز با ظرفیت 80 هزار تن در دست احداث است، 240 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت که صبح امروز شنبه به وسیله زمینی وارد گلستان شد، در بدو ورود به استان از یک واحد فراوریی پتروشیمی در شهرک صنعتی بندرگز بازدید کرد و پس از آنالیز مسائل واحد های فراوریی شهرک صنعتی سرخنکلاته گرگان، به شرق گلستان سفر کرد.

گنبدکاووس با 411 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

خبرنگاران گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 25449

به "روابط مالی شرکت های ایرانی با کشور های دیگر توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط مالی شرکت های ایرانی با کشور های دیگر توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید