روستای کریک یکی از منطقه ها خوش آب و هوای کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش اکسپرس بلاگ، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، روستای کریک یکی از منطقه ها خوش آب و هوای کهگیلویه و بویراحمد است.

روستای کریک یکی از منطقه ها خوش آب و هوای کهگیلویه و بویراحمد است

رودخانه پرآب روستا که در کنار خود سبزی و زیبایی و درختان پایدار و سر به فلک کشیده آفریده است، مامن خوبی برای گردشگرانی است که می خواهند چند صباحی فارغ از دغدغه های روزگار، آرامش را تجربه نمایند.

گردشگران خسته از دود و سروصدای شهر می توانند از آب چشمه های گوارای این روستای کوهپایه ای دنا سیراب شده، از باغ ها و کوچه باغ های زیبای روستا تماشا نموده و در خانه های کاهگلی در کنار آتش و چای زغالی، شب خود را به صبح زیبا و دل انگیز روستا گره بزنند.

مراکز پرورش ماهی در این روستا مکانی زیبا است که نه تنها برای خرید ماهی مناسب است، بلکه امتداد زیبای چشمه سار یا رودخانه ای است که می تواند روزی دل انگیز را با صید ماهی برای گردشگران رقم بزند.

در این روستا بارگاه چهار امامزاده واقع شده است و مردم روستا نسبت خود را به امامزاده عسگر و امامزاده اسحاق که بارگاه آنان در ورودی روستا واقع شده است، می رسانند که قدیمی ترین و پرجمعیت ترین خاندان ساکن در روستا، نیز خاندان سادات روستای کریک هستند.

مردم روستای کریک نیز همانند دیگر روستاهای کشور روزگار خود را با کشاورزی، دامداری و باغداری می گذرانند و زنان روستا نیز دستی در هنرهای سنتی و صنایع دستی دارند.

عبور رودخانه از میان روستا، تاکستان های انگور و باغستان زیبا، دره باصفای کریک، قرار داشتن در جهت دسترسی به منطقه ییلاقی سی سخت از زیبایی های وصف ناشدنی روستای کریک است.

آنچه در نگاه نخست نگاه هر گردشگری در این روستای یادگار دوران پیش از تاریخ اسلام را جلب می نماید، افزون برقرار گرفتن باغستان ها در گرداگرد روستا، شکل پلکانی بافت مسکونی آن است، بطوریکه حیاط هر خانه پشت بام خانه دیگر محسوب می گردد.

اما زیباترین جلوه های طبیعت بکر روستای کریک در شام گاهان با صدای آب رودخانه و تماشای ستارگان نمایان می گردد جایی که آرامشی وصف نشدنی برای مسافران خسته از زندگی در کلانشهرها را فراهم نموده است.

هوای پاک، لباسهای رنگارنگ زنان، دختران و بوی مست نماینده نان و غذاهای محلی در کنار گویش شیرین لری از دیگر تجربیات شیرین مسافرانی است که روستای کریک را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب نموده اند.

منظره ارتفاعات سرسبز روستا با پس زمینه جنگل های گسترده بلوط و صدای زنگوله و سروصدای گوسفندان عشایر که در ایل راههای کنار روستا در غروب ناپدید می شوند، رویایی است که می تواند در روستای کریک به حقیقت بپیوندد.

نمای روستا از دور شبیه یک تابلوی نقاشی است با آسمانی آبی، دامنه هایی سبز و خانه هایی که سقف و حیاطشان درهم تنیده شده و کوچه راههایی که از دل خانه ها می گذرد، رهگذران را فرا می خواند.

پایکوبی دستمال های هفت رنگ و لباس زیبای زنان روستا همه و همه زیبایی هایی است که میتوان در سفر به این روستا تجربه کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 22477

به "روستای کریک یکی از منطقه ها خوش آب و هوای کهگیلویه و بویراحمد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای کریک یکی از منطقه ها خوش آب و هوای کهگیلویه و بویراحمد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید