روسیه از شرط اصلی مذاکرات وین اطلاع داد

به گزارش اکسپرس بلاگ، ایرنا نوشت: میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در صفحه توئیترش نوشت: برای اینکه پیشرفت بیشتری در مذاکرات برجامی حاصل گردد، اعضای برجام باید درک بهتری از مقوله لغو تحریم های آمریکا علیه ایران داشته باشند و لغو تحریم ها، شرط اساسی موفقیت مذاکرات است.

روسیه از شرط اصلی مذاکرات وین اطلاع داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

اولیانوف روز دوشنبه در توئیتی در ارزیابی خود از شرایط فعلی امور در فرایند احیای برجام نوشت: در خصوص اقدامات هسته ای(آنچه باید از سوی ایران انجام گردد) نیز، تصویر کم و بیش واضح است.

او در توئیت دیگری نوشت: هنوز پیشرفت بزرگی حاصل نشده است اما ما از همه طرف دلایلی برای خوش بینی محتاطانه داریم. از جمله ایران و آمریکا با وحدت هدف نشان می دهند که اجرای کامل توافق هسته ای توسط همه طرفها است.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی روز گذشته نیز در توئیتی خاطرنشان نموده بود که برجام مخالفان بسیار زیادی دارد که کاملا نمی توانند راه چاره جایگزین قابل اجرا برای این توافق پیشنهاد نمایند.

اولیانوف به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران تاکید و این سوال رت مطرح نمود که آیا ادامه سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران نبود که منجر به خروج برنامه هسته ای ایران از مرزهای پیش از برجام و رشد تنش ها در منطقه خلیج فارس شد؟

چندی پیش نیز اولیانوف با اشاره به اشتباهات گذشته آمریکایی ها در قبال توافق برجام اظهار داشت: استدلال های مخالفان برنامه جامع اقدام مشترک در خصوص برنامه هسته ای ایران را نمی توان جدی گرفت.

سفیر و نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین همچنین ابراز امیدواری نموده است که پیشرفت مذاکرات کارشناسی برجام در وین منجر به گشایش در نشست آینده کمیسیون مشترک گردد.

وی دو روز پیش گفته بود: به احتمال قوی نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام 14 آوریل در وین برگزار می گردد. امیدوارم که تا آن موقع تمام اعضای برجام و آمریکا اقدامات اجرا شده در هفته جاری را مورد آنالیز قرار داده و موضع خود را بیشتر باز نمایند تا مذاکرات سرعت بخشیده گردد.

دومین جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که از روز سه شنبه هفته گذشته در وین از سر گرفته شده بود، در روز آدینه برگزار گردید. ارائه گزارش رایزنی های فنی اجرا شده در جلسات گروه های کارشناسی لغو تحریم و هسته ای مهمترین دستورکار این نشست بود.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 13338

به "روسیه از شرط اصلی مذاکرات وین اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه از شرط اصلی مذاکرات وین اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید