نماینده اتحادیه اروپا: مطمئنم توافق نهایی برای احیای برجام حاصل خواهد شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با بیان این که توافق در وین در حال شکل گیری است، گفت کاملاً اطمینان دارد که توافق نهایی برای احیای برجام حاصل خواهد شد.

نماینده اتحادیه اروپا: مطمئنم توافق نهایی برای احیای برجام حاصل خواهد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا بعد از خاتمه دور چهارم گفت وگوها در جمع خبرنگاران گفت کاملاً مطمئن است توافق نهایی برای احیای برجام به دست خواهد آمد.

به گزارش عرب نیوز، مورا که نماینده اتحادیه اروپا در گفت وگوهای برجامی وین است و ریاست نشست امروز کمیسیون مشترک برجام را برعهده داشت، گفت: ما در 10 روز گذشته پیشرفت قابل توجهی داشتیم اما همچنان چیزهایی برای کار کردن وجود دارد و هفته آینده دوباره نشست برگزار خواهد شد و به کار ادامه خواهیم داد. فکر می کنم در راستا درستی قرار داریم و به توافق دست خواهیم یافت.

این مقام اروپایی در پاسخ به سوالی درباره این که آیا می گوید توافق در دور بعدی گفت وگوهای وین حاصل خواهد شد، گفت نمی تواند چنین پیش بینی ای کند اما چیزی که می تواند بگوید این است که مطمئناً توافقی حاصل خواهد شد.

مورا در بخش دیگری از سخنانش گفت که ایران همچنان مشغول مذاکره با آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تمدید توافق اخیر بین دو طرف است.

او همچنین در توییتی نوشت: ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام برای جمع بندی دور چهارم گفت وگوهای وین را برعهده داشتم. پیشرفت خوبی داشته ایم. توافق در حال شکل گیری است.

نماینده اتحادیه اروپا در ادامه گفت: اکنون یک درک مشترک درباره آنچه همچنان برای بازگشت آمریکا به برجام احتیاج است، برداشته شدن تحریم های مرتبط و ازسرگیری تعهدات هسته ای از سوی ایران، وجود دارد.

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور هیأت های ایران و 1+4 (آلمان، فرانسه، چین، روسیه و انگلیس) در گرندهتل شهر وین برگزار شده بود، بعد از حدود یک ساعت خاتمه یافت. در این نشست روسای هیأت ها مروری بر پیشرفت های حاصله در دور چهارم و آخرین شرایط متن ها نموده و به گفتگو در مورد راستا پیش رو پرداختند. هیأت ها با اشاره به متن های تهیه شده که در نتیجه نشست های متعدد دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف حاصل شده ، از شرایط کلی مذاکرات و راستا طی شده ابراز رضایت کردند و بر ضرورت حفظ شتاب آهنگ کنونی در ادامه گفت وگوها تاکید کردند.

طبق این گزارش، در نتیجه رایزنی ها در روزهای اخیر، پیش نویس متون تا حد زیادی تدوین و تنقیح شده و به مرحله ای رسیده است که جز بعضی موارد اختلافی پیچیده که احتیاجمند تصمیم های سیاسی در پایتخت های کشورها است، بقیه بخش های متن تقریبا آماده است.

مقرر شد دور بعدی مذاکرات هفته آینده از سر گرفته گردد و هیأت ها بعد از نشست امروز به پایتخت ها بازگردند.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14322

به "نماینده اتحادیه اروپا: مطمئنم توافق نهایی برای احیای برجام حاصل خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده اتحادیه اروپا: مطمئنم توافق نهایی برای احیای برجام حاصل خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید